Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag kan väl tänka mig att de lär trycka på hur svårt det är att ha syskon till bebis då man snittats och utnyttja din osäkerhet kring just det. Starta tråd här och fråga hur mammor med 1-4-åriga syskon tyckt att det funkat efter snitt i stället? Jag hade inte på en till två veckor kunnat leka med ett äldre syskon efter min vaginala förlossning då jag klipptes och syddes med hur många stygn som helst. Jag grät av smärta då jag skulle resa mig ur soffor och sängar i en vecka efteråt och hade ont i ytterligare en vecka. Så det hade varit riktigt jobbigt med ett äldre syskon även efter en vanlig förlossning för mig...
Jag måste ha fått något konstigt gravsymptom då jag inte tycker jag är hungrig som vanligt längre. Jag kan vara nöjd med bara frukost och lunch och inte vilja ha mer utöver en frukt eller en macka vid 22-tiden på kvällen. Har gått ner 2 kg senaste två veckorna... Andra som haft minskad matlust som symptom? (Jag har inget illamående så det beror inte på det.)
Dessutom börjar jag bli mer och mer trött och börjar bli lite orolig för det. Runt v 10 förra graviditeten sov jag 3-4 gånger per dag och det var verkligen en handikappande trötthet. Känns som att jag är på väg dit nu igen.
Jag har också tänkt på det här med att ha en 3-åring efter snitt men min rädsla för en vaginal förlossning är mycket större. Det får bli som det blir. Får hjälp av pappan o av min mamma. Jag tror att det blir mycket svårare att få snitt om man säger att man är osäker.
Jag är lite orolig just nu eftersom det har kommit blod i några dagar, mer än tidigare. Fast ändå inte mycket, men både rött o brunt. Jag har inte haft någon värk alls. Jag bokade in ett privat ultraljud på fredag för att se om allt står rätt till. Har dålig erfarenhet av gynakuten så jag betalar hellre lite för att få det gjort smidigt utan väntan. Jag vet ju att det är vanligt men det är svårt att inte oroa sig.
Förstår dig, jewel! Min förra graviditet hade jag främst rosa och bruna flytningar, men ibland även blod på papperet så jag vet av egen erfarenhet att det inte behöver betyda något alls, men inte sjutton är det uppmuntrande att se det!
Skönt att bo på ett ställe där det är lätt att få privat UL. Skulle lätt lägga pengar på det också om jag bodde bättre till. Förra graviditeten passade vi på med ett privat UL då vi hälsade på kompisar i Sthlm. :)
Amie77, tack det är skönt att höra. Jag var inte med om det alls med dottern så det känns lite läskigt men det är säkert ingen fara. Ja det är väldigt skönt att lätt kunna boka in privat ultraljud, finns bara en privat MVC i Göteborg tror jag, där bokar man lätt på nätet. Bor utanför Göteborg men jobbar i närheten så det är bra! :)
Jag har också tänkt på det här med att ha en 3-åring efter snitt men min rädsla för en vaginal förlossning är mycket större. Det får bli som det blir. Får hjälp av pappan o av min mamma. Jag tror att det blir mycket svårare att få snitt om man säger att man är osäker.
Jag är lite orolig just nu eftersom det har kommit blod i några dagar, mer än tidigare. Fast ändå inte mycket, men både rött o brunt. Jag har inte haft någon värk alls. Jag bokade in ett privat ultraljud på fredag för att se om allt står rätt till. Har dålig erfarenhet av gynakuten så jag betalar hellre lite för att få det gjort smidigt utan väntan. Jag vet ju att det är vanligt men det är svårt att inte oroa sig.
Förstår din oro, allt är säkert som det ska. Skönt ändå att kolla upp det, vilken vecka är du i nu? Lycka till! Kram!
Hej vänner!
Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in
Med mig har det hänt saker...
I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.
Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!
Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.
Hej vänner!
Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in
I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.
Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.
Hej vänner!
Hej vänner!