Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag sitter här på jobbet o är orolig även fast jag sagt till mig själv att jag inte får oroa mig. Det har inte kommit nåt blod mer men idag har jag noll illamående o inte heller ömma bröstvårtor längre. Vill bara att det ska bli kl två imon då det är ultraljud. Jag kommer vara såååå nervös!
Är du inne i "spökveckorna" kanske? Då symptomen sakta försvinner? Sök på det så ska du se att det är ett fenomen som kanske inte är officiellt men många verkar uppleva det. :) Kommer inte ihåg men runt v 10 eller så kanske folk brukar uppleva det.
Jaha, nu är det jag som är i sitsen att jag inte känner symptom. Insåg då jag duschade att jag inte hade ömma bröst längre och bröstvårtorna var inte mörka som de var för någon dag sen då jag kollade senast. Fick också en konstig känsla av att inte vara gravid längre. Nästan två veckor kvar till VUL... Gah! Och jag VET ju att symptom kan komma och gå, men hittar ingen officiell info om det. Bara massa forumtrådar. Det känns inte lugnande nog för mig. Återigen: vad gör man med sig själv egentligen?
Hej vänner!
Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in ![]()
Med mig har det hänt saker...
I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.
Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!
Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.
God morgon! Hoppas ni blir lugna på era ultraljud! Jag har inte heller så mkt symptom just nu. Men är inte orolig, jag är vecka 9+1 alltså 10. Igår blev vi inskrivna på mvc. Vi kommer nog inte göra kub. Vi tackade nej till förSta ul i vecka 12 då vi redan gjort 2 st. Men vi kommer göra ul i vecka 18 då dom kollar organen på bebis. Kram på er och ha en bra dag! Lycka till på vul idag!
Jaha, nu är det jag som är i sitsen att jag inte känner symptom. Insåg då jag duschade att jag inte hade ömma bröst längre och bröstvårtorna var inte mörka som de var för någon dag sen då jag kollade senast. Fick också en konstig känsla av att inte vara gravid längre. Nästan två veckor kvar till VUL... Gah! Och jag VET ju att symptom kan komma och gå, men hittar ingen officiell info om det. Bara massa forumtrådar. Det känns inte lugnande nog för mig. Återigen: vad gör man med sig själv egentligen?
God morgon! Hoppas ni blir lugna på era ultraljud! Jag har inte heller så mkt symptom just nu. Men är inte orolig, jag är vecka 9+1 alltså 10. Igår blev vi inskrivna på mvc. Vi kommer nog inte göra kub. Vi tackade nej till förSta ul i vecka 12 då vi redan gjort 2 st. Men vi kommer göra ul i vecka 18 då dom kollar organen på bebis. Kram på er och ha en bra dag! Lycka till på vul idag!