Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har suttit och läst en gammal tråd från min första graviditet för att få hopp om att min trötthet nån gång ska gå över. Men jag var fortfarande handikappad i vecka 10 då så några veckor av detta kvar... :)
Hittade då en länk med missfallsrisker som är intressant och den tar upp hur riskerna minskar med synliga hjärtslag i olika veckor:
sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general
"After heartbeat is detected, risk of miscarriage is 9.4% at 6wks; 4.2% at 7wks; 1.5% at 8wks; 0.5% at 9wks"
Okej, så det ser ju bra ut för oss alla! :) Och jag har ju nytt privat UL i vecka 10 så om det är hjärtlag då ska jag ta mig 17 försöka chilla! :) Då blir inte risken lägre under hela andra trimestern ens.
Haha! Kan bara hålla med.. Vissa kvällar ser magen ut som födseln är 4 v bort bara :D man känner sig underbar!
Jag har suttit och läst en gammal tråd från min första graviditet för att få hopp om att min trötthet nån gång ska gå över. Men jag var fortfarande handikappad i vecka 10 då så några veckor av detta kvar... :)
Hittade då en länk med missfallsrisker som är intressant och den tar upp hur riskerna minskar med synliga hjärtslag i olika veckor:
"After heartbeat is detected, risk of miscarriage is 9.4% at 6wks; 4.2% at 7wks; 1.5% at 8wks; 0.5% at 9wks"
Okej, så det ser ju bra ut för oss alla! :) Och jag har ju nytt privat UL i vecka 10 så om det är hjärtlag då ska jag ta mig 17 försöka chilla! :) Då blir inte risken lägre under hela andra trimestern ens.
[quote=76496460][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-04-02 17:14:40 följande:[/quote-nick]
Ja, jag tycker att tiden rusar förbi. Nyss var jag i 4+4 och nu redan i 8+0! Snart är bebisen ju här! :D (Jag har dock förstått att tiden går i princip baklänges den sista månaden så jag är inte så naiv som jag låter... )
Nu har jag redan ändrat mig! Träffade en av mina bästa vänner nu på em som är i vecka 38, och då kände jag hur lååååååångt det är kvar och hur långsamt det går. Precis som du skriver tycker hon samma sak, men nu kan det ju hända när som för henne... Hur långt har inte vi kvar innan vi får bebisgooooosa?! ;)
Jag kommer ihåg från förra graviditeten att tiden fram till KUB-UL (v 12-13) gick väldigt långsamt. Det tycker jag nu med. Sen flög tiden fram till vecka 30-31 nånting och sedan gick allt extremt långsamt igen. Sen kom mitt barn över en vecka innan utsatt datum så det var ju trevligt att inte behöva vänta två veckor *ytterligare*. :)
[quote=76496460][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-04-02 17:14:40 följande:[/quote-nick]
Ja, jag tycker att tiden rusar förbi. Nyss var jag i 4+4 och nu redan i 8+0! Snart är bebisen ju här! :D (Jag har dock förstått att tiden går i princip baklänges den sista månaden så jag är inte så naiv som jag låter... )
Nu har jag redan ändrat mig! Träffade en av mina bästa vänner nu på em som är i vecka 38, och då kände jag hur lååååååångt det är kvar och hur långsamt det går. Precis som du skriver tycker hon samma sak, men nu kan det ju hända när som för henne... Hur långt har inte vi kvar innan vi får bebisgooooosa?! ;)
Kan man göra en sluten grupp här på FL som inte alla kan se?
Jag är i v 11+4 idag så på måndag är det 12+0 för mig. Känns underbart. Men jag känner mig typ höggravid redan! :) Vill bara vara hemma o boa. Men det är lättare att hålla sig när man redan har ett barn, nu kan jag fokusera på henne istället för att tänka på diverse inköp till bebisen o annat.
Vi har RUL 24 maj. Längtar!
Jag går in i vecka 10 (9+0) idag. Illamåendet har lagt sig något, det är skönt. Är jättetrött ff och nu börjar flytningarna komma mer också. Kom ihåg att de satte igång mer ungefär vid denna tid förra graviditeten också. Känner mig tjock men har inte vågat ställa mig på vågen :/ Denna grav är jag sugen på allt onyttigt... speciellt cheeseburgare från Mc D.. chips och annat skit med :( försöker verkligen kontrollera mig! Med sonen var jag as sugen på frukt och grönt hela tiden, mosade då i mig melon, jordgubbar och morötter... nåväl det är som det är :)
Nästa vecka på onsdag ska jag skriva in mig hos MVC och den 25/4 är det KUB-UL.. Längtar!!
Kram på er och trevlig helg!