• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • JOLI
    Pusheen skrev 2016-03-31 13:08:43 följande:

Jag har molvärk och lite stick i magen då och då. Någon mer som har det?

Pratade med min kompis som är gravid i v 20 med barn nr 2 och hon har aldrig känt något.

Givetvis började jag noja för det.

Molvärk i mängder, det är vanligt i tidig graviditet. Livmodern växer och har sig ju. Sedan är min molvärk förstärkt pga överstimulering.

Man nojar över allt känns det som, men det är ju inte heller konstigt.
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-03-31 17:09:55 följande:

Idag klev vi in i magiska v 12 :) känns fantastiskt!

Kan ändå inte sluta noja för vad de ska säga på vårt UL nästa vecka. Att det ska va så svårt att slappna av och bara njuta :/

Så härligt! Är det då man går in i vecka 13 som det räknas som "säkrare" tider eller är det början av v 12? Antar att det egentligen inte är så exakt, men vill ju ha ett mål att sikta mot. :)

Jag tog Neferix förra graviditeten och glömde den åt höger och vänster, men fick i mig nån då och då. Reagerade inte alls på dem vill jag minnas.
  • Pusheen

Ny fråga!

När ni säger vilken vecka ni är i, säger ni då den veckan före som man räknar? Svårt att formulera

Jag är i v 8+1, ska jag säga att jag är i v 9 då eller hur gör ni?

Går man in i "säkra" veckan 12 när man eg är 11+0?

• Frmid
    Amie77 skrev 2016-03-31 19:16:49 följande:

Så härligt! Är det då man går in i vecka 13 som det räknas som "säkrare" tider eller är det början av v 12? Antar att det egentligen inte är så exakt, men vill ju ha ett mål att sikta mot. :)

Jag tog Neferix förra graviditeten och glömde den åt höger och vänster, men fick i mig nån då och då. Reagerade inte alls på dem vill jag minnas.

En del info säger att efter avklarad v 12, alltså 12+0 så ska risken för missfall minska drastiskt. 1177 säger att den minskar v 11-12 så jag hoppas det har minskat för oss nu :)

Vi har UL nästa fredag, är då i v 13 dvs 12+1 så då hoppas jag den värsta nojan släpper när vi fått se lille pyret igen och v 12 till och med passerat :)

Vilken vecka är du i?
  • Amie77

Jag är i vecka 8 så en bra bit kvar innan känsla av trygghet. Samtidigt har vi ju haft turen att se hjärtslag som nästan alla andra i denna tråd - många av de som får MA t.ex. har kanske inte ens haft ett embryo med hjärslag iom att de flesta inte gör tidigt VUL. Jag kommer att andas ut litegrann efter KUB som jag passande nog gör i vecka 13.

• Frmid
    Amie77 skrev 2016-03-31 21:16:55 följande:

Jag är i vecka 8 så en bra bit kvar innan känsla av trygghet. Samtidigt har vi ju haft turen att se hjärtslag som nästan alla andra i denna tråd - många av de som får MA t.ex. har kanske inte ens haft ett embryo med hjärslag iom att de flesta inte gör tidigt VUL. Jag kommer att andas ut litegrann efter KUB som jag passande nog gör i vecka 13.

Hjärtslagen lugnar ju faktiskt lite i alla fall :) så härligt! Vårt UL nästa vecka är också för KUB.

Det är så skönt att vi kan dela med oss att symtom, nojor och glädjen :) tack alla!
  • Soffan83

Nu är vi oxå inne i vecka 12. En tredjedel avklarad sa bm igår :) känns ganska skönt. Vi skulle fått tid till ul i vecka 18 igår, men kom på nu på morgonen att hon glömde ge oss det ;) vi fick bara tid till hjärtljudet hos henne i slutet på juni. Jag börjar få orken tillbaka, så jäkla skönt! Nu har jag promenerat ett par dagar, igår var jag ute i över två timmar på liten vandring i skogen :)) Annars har jag inte många symptom längre, mer än brösten som är stora och mina mörka stora vårtgårdar.

• lallallalla
    Amie77 skrev 2016-03-31 09:19:40 följande:

Jag är för privat för att vara med i såna grupper på Facebook. :) Så om det blir en sån grupp hoppas jag att tråden fortsätter att användas också!

Det är samma här. Hellre en sluten grupp här på familjeliv för min del. :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016