• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-03-28 21:36:05 följande:

Känner så väl igen det där, svårt att komma upp ur sängen imorse, spenderat större delen av dagen på soffan varav ca 1 timme sovandes och nu är jag dödstrött igen, ska bara äta nåt innan jag går och kollapsar i säng igen. 

Det tar verkligen på krafterna det här... Och hur jag ska förmå mig att ta mig upp ur sängen kl 05:20 (utan kaffe dessutom!) imorgon är ett mysterium. 

Förresten, känner likadant som dig ang hungern. Blir hungrig på tre sekunder och då dör jag hungerdöden direkt. Sen när jag har ätit så blir jag snabbt mätt och är mätt så jag mår illa och får matkoma.
  • Amie77
    JOLI skrev 2016-03-28 13:32:53 följande:
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är något fara? Hur blöder du? Är det mycket?

Det behöver inte vara någon fara med blod vännen!
    Jag blödde imorse så det kom på papperet ett par toabesök, men inget mer sen dess. Håller tummarna för att allt är bra!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-28 21:42:03 följande:

Ja är likadan, så jäkla trött hela tiden. Sen har jag börjat må småilla hela tiden. Kan inte beskriva illamåendet för det är inte sådär kräkillamående utan något som ligger i bakgrunden och får en att känna sig lite småsjuk.

Samma här! Mår konstant lite småilla och inte direkt sugen på något. I morse mådde jag dock för första gången riktigt illa!
  • Amie77

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

• Mariana79
    Amie77 skrev 2016-03-29 08:46:43 följande:

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

Så ljuvliga nyheter så här på morgonen :)
  • Pusheen

Åh så skönt, grattis!
  • JOLI

Härligt att höra! Grattis till att ha sett hjärtslagen!! Visst är det en magisk känsla?
  • Soffan83

Grattis!
  • Amie77

Tack! Ja, det känns alldeles fantastiskt. Andades ut en lång suck av lättnad för jag hann mitt i allt tycka att inget foster syntes, så att sen få se en liten blob med tickande mitt var härligt!

• Iskristall
    Amie77 skrev 2016-03-29 11:12:56 följande:

Tack! Ja, det känns alldeles fantastiskt. Andades ut en lång suck av lättnad för jag hann mitt i allt tycka att inget foster syntes, så att sen få se en liten blob med tickande mitt var härligt!

Stort grattis till det lilla tickande hjärtat!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016