• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • CB1982

Hej!

Är i vecka 11+2 efter fjärde försöker och både 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss samt minus.

Vågar ännu inte hoppas då jag haft lite blod blandade flytningar de senaste 3 dagarna.

Undrar om denna oron någonsin kommer avta haha?

Snart dags för kuben så efter det om allt ser bra ut så hoppas jag att man vågar slappna av lite.

Beräknas komma 20/10.

Är också väldigt trött och illamåendet går lite upp och ner nu, en del dagar hemska men en del dagar helt okej så bättre än när man bodde på toaletten dygnet runt typ.

Känner bara för att äta kall mat och honungsmelon är min favorit just nu.

Har berättat för föräldrarna och våra syskon men för mina barn sedan tidigare har vi ännu inte berättat det för.

Vi har försökt få barn i 3 år.

Hoppas att vi kan följas åt denna resan

• Amie77
    lallallalla skrev 2016-04-03 08:58:39 följande:
    Som jag minns det började jag bli trött v.5 och jag är fortfarande trött.. (5år senare)... ;)

Fast det blir ju en annan slags trötthet. Just nu är jag trött oavsett hur jag sover på natten. Senare är man trött för att man har sömnbrist. Lyckas man då sova mår man ju bra igen. Just nu går inte tröttheten över. :/

Wow! Tack för länken! :)
    Ja, herregud! Helt olika trötthet för mig. Den jag har nu är som ett dåligt skämt. Jag vaknar och fantiserar om när jag får sova middag (idag klev jag upp 8.00 och sov sedan mellan 9.30-11.00 igen, haha). Den graviditetströtthet jag har är oöverkomlig och tärande. Jag är tröttare nu än första halvåret med en spädis som åt midnatt och 3 och sen tyckte det var dags att kliva upp klockan 5. :D Som sagt, olika sorters trötthet och denna är handikappande och går inte att göra något åt precis som du sa.

Inne i vecka 9 idag! Yay! Kommer ta blodprov för KUB på fredag eller möjligen tidigt nästa vecka.

Har börjat kolla upp NIPT då jag känner att KUB är kul för UL:et man får, men bara en sannolikhetsövning. Jag är mer nervös för eventuella sjukdomar hos barnet nu än med första barnet. Vet inte varför. Tror vi kommer göra NIPT även om det kostar 9000 kronor. :(
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-04-03 09:55:52 följande:

Hej!

Är i vecka 11+2 efter fjärde försöker och både 2 missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss samt minus.

Vågar ännu inte hoppas då jag haft lite blod blandade flytningar de senaste 3 dagarna.

Undrar om denna oron någonsin kommer avta haha?

Snart dags för kuben så efter det om allt ser bra ut så hoppas jag att man vågar slappna av lite.

Beräknas komma 20/10.

Är också väldigt trött och illamåendet går lite upp och ner nu, en del dagar hemska men en del dagar helt okej så bättre än när man bodde på toaletten dygnet runt typ.

Känner bara för att äta kall mat och honungsmelon är min favorit just nu.

Har berättat för föräldrarna och våra syskon men för mina barn sedan tidigare har vi ännu inte berättat det för.

Vi har försökt få barn i 3 år.

Hoppas att vi kan följas åt denna resan

Så underbart att ni äntligen lyckats! Jag har bf 16 okt så vi ligger nära varann. Jag älskar också honungsmelon just nu, så gott!

När har ni ultraljud? Vi är många här i tråden som haft blödningar men ändå gjort lyckade ultraljud!
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-02 23:25:36 följande:

Jag kommer ihåg från förra graviditeten att tiden fram till KUB-UL (v 12-13) gick väldigt långsamt. Det tycker jag nu med. Sen flög tiden fram till vecka 30-31 nånting och sedan gick allt extremt långsamt igen. Sen kom mitt barn över en vecka innan utsatt datum så det var ju trevligt att inte behöva vänta två veckor *ytterligare*. :)

Min dotter föddes tre veckor innan beräknat datum o jag tyckte att det var jättejobbigt. Var liksom inte klar med graviditeten... Det kanske låter konstigt men det tog flera veckor för mig att känna att det var okej att det blev ett majbarn istället för ett junibarn. Nu kommer jag vara mer beredd o ta ledigt från jobbet tidigare! :)
  • Amie77

Tre veckor kan jag dock förstå att det känns konstigt. Då är det ju inte inom de där +-2 veckorna som det ju är runt v 40 och som man då är inställd på. Skulle också ha känts konstigt för mig, samt att jag då inte fått en enda dag ledigt från jobbet. Nu fick jag i alla fall en vecka och hann vila något vilket behövdes iom mitt höga blodtryck.

• Filli89

Alltså har haft världens värk i flera timmar nu. Precis som min grova mensvärk och jag har endo så min mensvärk är lite taskig. Har tagit två alvedon gör fortfarande ont. Väntar bara på blod är sååååå nervös nu har aldrig haft så här ont, är i v10. Hur är ära växtvärk kan de vara så här pass?

• Filli89

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

• Kajo
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Usch fy, tänker på dig. Jag hoppas du har fel! Har ni redan varit på hjärtultraljud? Hur såg det då ut isf? Skickar energi till dig<3
  • Pusheen

Nej!! Värsta mardrömmen :( Stor kram till dig och hoppas att det kan gå vägen ändå..
  • JOLI

Usch nej, det högg i hjärtat att läsa! Massa styrkekramar
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016