• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

Har apropå ingenting haft ett underligt gravsymptom senaste veckan:

Jag vet inte om jag är hungrig eller mätt. Jag KÄNNER något, men vet inte om det är mättnad eller hunger. Hur jäkla konstigt som helst. Så ibland har jag antagit att det är mättnad och sen en halvtimme senare ätit fem mackor, ibland har jag antagit att jag är hungrig och fått i mig en halv macka. Hur konstigt som helst. :D

Detta är lite annorlunda än förra graviditeten då jag snabbt blev hungrig men lika snabbt mätt. Men då visste jag vad jag kände i alla fall. Haha.

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-28 12:53:15 följande:

Har apropå ingenting haft ett underligt gravsymptom senaste veckan:

Jag vet inte om jag är hungrig eller mätt. Jag KÄNNER något, men vet inte om det är mättnad eller hunger. Hur jäkla konstigt som helst. Så ibland har jag antagit att det är mättnad och sen en halvtimme senare ätit fem mackor, ibland har jag antagit att jag är hungrig och fått i mig en halv macka. Hur konstigt som helst. :D

Detta är lite annorlunda än förra graviditeten då jag snabbt blev hungrig men lika snabbt mätt. Men då visste jag vad jag kände i alla fall. Haha.

Sån är jag nu, så som du var din förra graviditet. Blir liksom så vråååålhungrig att jag hade kunnat äta en halv ko, men sen orkar jag mindre än jag brukar äta och går sen och känner mig uppblåst och övermätt nån timme efteråt. Ljuva progesteron
  • JOLI
    Amie77 skrev 2016-03-28 10:53:05 följande:

Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.

Jag hoppas och håller tummarna att det inte är något fara? Hur blöder du? Är det mycket?

Det behöver inte vara någon fara med blod vännen!
  • Filli89

Det verkar som många fått lite blod i denna grupp. Kan de va så att vissa blöder den dagen de skulle haft sin mens. Har läst lite om det och det verkar som att vissa kvinnor kan blöda en gång varje månad i typ 3 månader precis samma dag som mensen annars skulle kommit, att kroppen kanske inte hänger med. Jag blödde ju samma dag som ja skulle haft mens. kolla o se om blodet kommer i samband med er mens som skulle varit.

• JOLI
    Filli89 skrev 2016-03-28 15:51:04 följande:

Det verkar som många fått lite blod i denna grupp. Kan de va så att vissa blöder den dagen de skulle haft sin mens. Har läst lite om det och det verkar som att vissa kvinnor kan blöda en gång varje månad i typ 3 månader precis samma dag som mensen annars skulle kommit, att kroppen kanske inte hänger med. Jag blödde ju samma dag som ja skulle haft mens. kolla o se om blodet kommer i samband med er mens som skulle varit.

För min del var läget inte så, jag ligger ganska precis mellan de datumen jag skulle haft mens i vanliga fall. Men jag har också både läst och hört att det är ganska vanligt.

Blödning över huvud taget i tidig graviditet är vanligare än man tror, berättade dom när vi var inne. Kan finnas flera orsaker till varför, dock hittar man inte alltid någon anledning.
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-28 15:51:04 följande:

För mig var det inte då jag skulle haft mensen, men jag pratade med gynekologen och hon sa att det dels kan bero på att slemhinnorna nertill blir mer genomblödda, och så är det vanligare att man har ektopi på livmodertappen när man är gravid, vilket i princip innebär att livmoderslemhinna växer ut på den del som är i slidan. Och den är mer lättblödande, vilket kan förklara att man har lättare att blöda efter samlag och så. 
    Alltihop beror förstås på.... kan ni gissa? Hormoner! Tadaa! :P
  • Pusheen

Kollar bara på klockan hela tiden om jag inte kan få gå och lägga mig snart. Denna trötthet!! Vill bara sova sova sova!

Stor kram till er som fått blödning.. Jag hade flippat totalt. Är livrädd för att få se det varje gång jag går på toan.

Hoppas att allt är som det ska ändå <3

• irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-03-28 20:57:06 följande:

Kollar bara på klockan hela tiden om jag inte kan få gå och lägga mig snart. Denna trötthet!! Vill bara sova sova sova!

Känner så väl igen det där, svårt att komma upp ur sängen imorse, spenderat större delen av dagen på soffan varav ca 1 timme sovandes och nu är jag dödstrött igen, ska bara äta nåt innan jag går och kollapsar i säng igen. 
    Det tar verkligen på krafterna det här... Och hur jag ska förmå mig att ta mig upp ur sängen kl 05:20 (utan kaffe dessutom!) imorgon är ett mysterium. 
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-03-28 21:36:05 följande:

Känner så väl igen det där, svårt att komma upp ur sängen imorse, spenderat större delen av dagen på soffan varav ca 1 timme sovandes och nu är jag dödstrött igen, ska bara äta nåt innan jag går och kollapsar i säng igen. 

Det tar verkligen på krafterna det här... Och hur jag ska förmå mig att ta mig upp ur sängen kl 05:20 (utan kaffe dessutom!) imorgon är ett mysterium. 

Samma här. Känner mig lite sur på sånt som stör mig från mitt sovandes.

Varför måste jag jobba? Jag orkar inte! Dessutom ska jag jobba nio dagar i rad nu. Gaah!

Nej, nu ska jag äntligen gå och lägga mig

Gonatt
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-03-28 20:57:06 följande:

Stor kram till er som fått blödning.. Jag hade flippat totalt. Är livrädd för att få se det varje gång jag går på toan.

Hoppas att allt är som det ska ändå <3

Ja är likadan, så jäkla trött hela tiden. Sen har jag börjat må småilla hela tiden. Kan inte beskriva illamåendet för det är inte sådär kräkillamående utan något som ligger i bakgrunden och får en att känna sig lite småsjuk.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016