när är man vuxen?
Har sätt att det är ett hett ämne är inne och tänkte att jag spinner vidare på det i en ny tråd. SÅ, när är man egentligen vuxen?
Har sätt att det är ett hett ämne är inne och tänkte att jag spinner vidare på det i en ny tråd. SÅ, när är man egentligen vuxen?
Juridiskt, 18.
På individuellt plan, olika, vissa aldrig.
Det är så de klassar det och ungdom till och med 25år, 26år = vuxen.
Och detta har inget med juridik att göra, myndig eller annat.
Sen kan man ställa sig frågan varför de valt detta och det har jag inget svar på.
Själv finner jag detta betydelselöst, men och andra sidan jag får jag inte de rabatter som en ungdom har och som sen försvinner när de blir "vuxna".
Ska se sen om jag orkar googla och se hur de resonerat fram detta.
När man är 18 får
man rösta, gifta sig och strida för sitt land. Jag tycker det indikerar ganska väl när man anses vuxen i Sverige? Man kan vara en relativt omogen vuxen som blir en mer mogen vuxen med åren.
Det är så de klassar det och ungdom till och med 25år, 26år = vuxen.
Och detta har inget med juridik att göra, myndig eller annat.
Sen kan man ställa sig frågan varför de valt detta och det har jag inget svar på.
Själv finner jag detta betydelselöst, men och andra sidan jag får jag inte de rabatter som en ungdom har och som sen försvinner när de blir "vuxna".
Ska se sen om jag orkar googla och se hur de resonerat fram detta.
Undomsrabatt som avslutas vid 25år är inte bara vissa städer, utan vanligt förekommande, dock lite mindre idag än innan.
Du får ta reda på vilka "de" är själv, kanske när jag orkar googla så ger det sig, har du ens försökt själv?