när är man vuxen?
Har sätt att det är ett hett ämne är inne och tänkte att jag spinner vidare på det i en ny tråd. SÅ, när är man egentligen vuxen?
Har sätt att det är ett hett ämne är inne och tänkte att jag spinner vidare på det i en ny tråd. SÅ, när är man egentligen vuxen?
Man anses som vuxen vid 25år och ungdom före.....
Och det är vad som gäller.
Och ska man bedöma var person för sig, ja, då är en del vuxna tidigt och andra mot aldrig.
Så där går det inte säga generellt, dock 25år är det korrekta.
Man anses som vuxen vid 25år och ungdom före.....
Och det är vad som gäller.
Och ska man bedöma var person för sig, ja, då är en del vuxna tidigt och andra mot aldrig.
Så där går det inte säga generellt, dock 25år är det korrekta.
Så där går det inte säga generellt
Varför tar du med den åsikten in i tråden, om det inte är din egen åsikt?
För mig är det enkla svaret barn 0-12, tonåring 13-19 och vuxen 20+
Men det varierar stort hur vuxet man agerar. Vissa agerar inte vuxet under hela sina liv, medan andra gör det när dom är 12.
Vuxna egenskaper: Balans, trygghet, tar ansvar, planerar, sätter andra före sig själv, kompromissar, samarbetar
Barnsliga egenskaper: Egoistisk, impulsiv, föränderligt humör, tar inte ansvar, känslostyrd, allmänt ostrukturerad
Är ju såklart stor skillnad på mental mognad och kroppslig mognad, men beror ju helt på, vissa under 18 kanske funkar as bra och jobbar och sköter sig och har "vuxet sätt och tänk", själv började jag jobba extra i 9an eller första ring, och det kändes inte jättevanligt då.
Varför tar du med den åsikten in i tråden, om det inte är din egen åsikt?