• Mammatillelise

när är man vuxen?

Har sätt att det är ett hett ämne är inne och tänkte att jag spinner vidare på det i en ny tråd. SÅ, när är man egentligen vuxen?

• Svar på tråden när är man vuxen?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Delta inte i en debatt !) skrev 2023-12-28 13:51:43 följande:
    Tråden finns i delen allmän debatt och inte juridik eller något liknande. 
    Du kan Googla vad ordet debatt betyder , du verkar inte veta med tanken på ditt svar. 
    Jodå, debatt innebär att man debatterar kring ett ämne. Fakta är däremot inget man behöver debattera, en röd bil är röd oavsett om du tycker att den är vit. Det vi skulle kunna debattera är ju snarare om lagstiftaren kanske borde se över begreppet vuxen, ska man ses som vuxen vid 25 års ålder eller 30 års ålder och vilka följder får detta isf på samhället i stort. 

Förstår du skillnaden? 
  • Anonym (Va)
    klyban skrev 2023-12-28 15:26:50 följande:

Undomsrabatt som avslutas vid 25år är inte bara vissa städer, utan vanligt förekommande, dock lite mindre idag än innan.

Du får ta reda på vilka "de" är själv, kanske när jag orkar googla så ger det sig, har du ens försökt själv?

Det är du som hävdar nåt. Inte jag.
  • Anonym (Kristina)

Hörde någon gång att "man är vuxen när man kan komma hem till sina föräldrar och inte öppna kylskåpet det första man gör."

Tyckte det lät vettigt så det är väl så jag ser på vuxenhet.

• Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 06:27:24 följande:
    ja och kvinnor, hade inte heller hört det innan jag läste här... det är förståeligt att tjejer gillar kända män med pengar, och i den åldern så är hon vuxen nog att bestämma själv vem hon träffar

Jag begriper inte vad du skriver. Alla vet att man klassas som vuxen vid 18.

Enligt dig (om jag förstår dig rätt) så anser män att en 19-åring klassas som vuxen under förutsättning att mannen är en kändis. Inte en 18-åring. så åldersgränsen gällande kvinnor för en vanlig man går högre upp? Du pratar om pengar. värderar män en kvinna som mer värdefull ju yngre de är? och att normala män då känner sig bittra, för de får tillhandahållas 70-åringar som klassas som vuxna för dom. (Eller vilken ålder det nu månne vara)

Låter helt knäppt.

• Anonym (det blev just enklare)
    Anonym (Blå) skrev 2023-12-28 16:39:32 följande:

Jag begriper inte vad du skriver. Alla vet att man klassas som vuxen vid 18.

Enligt dig (om jag förstår dig rätt) så anser män att en 19-åring klassas som vuxen under förutsättning att mannen är en kändis. Inte en 18-åring. så åldersgränsen gällande kvinnor för en vanlig man går högre upp? Du pratar om pengar. värderar män en kvinna som mer värdefull ju yngre de är? och att normala män då känner sig bittra, för de får tillhandahållas 70-åringar som klassas som vuxna för dom. (Eller vilken ålder det nu månne vara)

Låter helt knäppt.

precis, män och kvinnor tyckte att tjejer var vuxna redan vid 19, men BARA om det är kända män de pratar med/träffar
  • klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 16:11:49 följande:
    Det är du som hävdar nåt. Inte jag.

Och du vet hur du ska göra om du är intresserad och googla Solig
    Men det är så de klassar åldrarna.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 16:46:47 följande:
    precis, män och kvinnor tyckte att tjejer var vuxna redan vid 19, men BARA om det är kända män de pratar med/träffar
    Det låter som att du tagit en persons åsikt och applicerar det som en allmän sanning.

Helt knäppt.
  • Anonym (det blev just enklare)
    Anonym (Blå) skrev 2023-12-28 17:20:48 följande:
    Det låter som att du tagit en persons åsikt och applicerar det som en allmän sanning.

Helt knäppt.
    det var några här som sa samma... allmän sanning? nej, det var deras åsikter... intressant ibland hur människor tänker
  • Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 17:24:18 följande:
    det var några här som sa samma... allmän sanning? nej, det var deras åsikter... intressant ibland hur människor tänker
    Det är helt knäppt att presentera något sånt som en "allmän sanning." Som du gör.
  • Anonym (Va)
    klyban skrev 2023-12-28 17:01:26 följande:

Och du vet hur du ska göra om du är intresserad och googla // Solig
    Men det är så de klassar åldrarna.

Återigen: vilka är de? Nån obskyr organisation? Gudarna i hinduismen? Försäkringsksssan? Du hävdar ett faktum, redovisa vilka du avser tack. 

Klsrar du det? Eller hittar du bara på för att låta självsäker? 
Svar på tråden när är man vuxen?