• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • essbee
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-30 03:54:29 följande:

Hej alla.

Är uppe och nattugglar som vanligt, måste ha typ Sveriges minsta blåsa. Kissar konstant. Minst 4-5 ggr varje natt.

Men imorgon sker ngt stort, jag och mannen ska på tidigt VUL. Så spännande. Gick in i vecka 10 (9+0) i natt.

:)

Hej!

Jag gick också in i vecka 10 nu i natt... så vi är lika långt gångna. Vad kul :D

Ååååh vad spännande med VUL! Hoppas det går bra! Kom gärna med en uppdatering!

• mamalolo
    MamiFrench skrev 2016-03-30 08:38:42 följande:
    Åh jag håller med dig, detta är vårt fjärde barn men helt plötsligt kommer jag inte alls ihåg hur de var i början av de andra graviditeterna. Känns som att man analyserar minsta lilla tecken hehe. Har dock ett vul inbokat om 2v då jag har haft ett utomkveds sen tidigare, och då hoppas jag verkligen vi får se ett litet hjärta som slår.
    Åh, håller tummarna. 

Jag känner mig konstigt nog mer tunnhudad, känslig och otålig denna gång. 
  • Anonym (maja)

Ska vi inte göra en bf lista ? Namn ort ålder första andra tredje barn osv ? Man kan ju skriva me de man vill :) vi är ju ganska många nu!!

• 879214
    Anonym (maja) skrev 2016-03-30 09:15:49 följande:

Ska vi inte göra en bf lista ? Namn ort ålder första andra tredje barn osv ? Man kan ju skriva me de man vill :) vi är ju ganska många nu!!

bra idé! vill du börja?
  • Jonnac88

Vill först gratulera till alla som har plussat :) själv går jag nu in i vecka 10 (tror jag enligt en app så är bf 7/11 enligt mig själv 8/11 och räknar man utifrån mensen 1/11) hoppas på att jag får vara med här ???? finns det någon facebookgrupp för oss som ska ha i november?

• vanjastina

Nu har jag varit på VUL, läkaren var väldigt speciell måste jag säga och sa först när jag kom dit att "ja du är nog inte gravid utan det är nog rester från din gamla graviditet" (jag fick ett missfall tidigt i februari), "vi gör ett gravtest först för vi litar absolut inte på dem i handeln, och det är ju inte ens säkert att du såg två streck på testet" (ööh nä okej)... Deras test blev såklart solklart positivt direkt, varpå han igen säger "ja men SÅ fort kan man inte bli gravid efter ett missfall, det är inte möjligt, det har jag aldrig sett, men vi gör ett ultraljud och ser". Och direkt så kommer det upp en liten böna på skärmen på tickande hjärta! Läkaren tappade typ hakan och sa "det är ju helt otroligt, har ALDRIG sett någon bli gravid så fort, det är helt klart en ny graviditet". Men hallå, det är väl massor av kvinnor som blir gravida snabbt efter sina missfall, men tydligen har den gynläkaren aldrig sett några ;p Det var som att jag var ett av världens sju underverk :p Innan jag gick sa han även "ja kom ihåg att det kan bli missfall ändå även fast allt ser bra ut just nu". Jo tack jag vet, det är typ det enda jag tänker på.

Tyckte det var ett dåligt bemötande och fick en väldigt olustig känsla av honom, men hjärtat på min lilla böna slår och det är en stor lättnad!!!

• Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-30 10:45:58 följande:

Nu har jag varit på VUL, läkaren var väldigt speciell måste jag säga och sa först när jag kom dit att "ja du är nog inte gravid utan det är nog rester från din gamla graviditet" (jag fick ett missfall tidigt i februari), "vi gör ett gravtest först för vi litar absolut inte på dem i handeln, och det är ju inte ens säkert att du såg två streck på testet" (ööh nä okej)... Deras test blev såklart solklart positivt direkt, varpå han igen säger "ja men SÅ fort kan man inte bli gravid efter ett missfall, det är inte möjligt, det har jag aldrig sett, men vi gör ett ultraljud och ser". Och direkt så kommer det upp en liten böna på skärmen på tickande hjärta! Läkaren tappade typ hakan och sa "det är ju helt otroligt, har ALDRIG sett någon bli gravid så fort, det är helt klart en ny graviditet". Men hallå, det är väl massor av kvinnor som blir gravida snabbt efter sina missfall, men tydligen har den gynläkaren aldrig sett några ;p Det var som att jag var ett av världens sju underverk :p Innan jag gick sa han även "ja kom ihåg att det kan bli missfall ändå även fast allt ser bra ut just nu". Jo tack jag vet, det är typ det enda jag tänker på.

Tyckte det var ett dåligt bemötande och fick en väldigt olustig känsla av honom, men hjärtat på min lilla böna slår och det är en stor lättnad!!!

Han var ju en sort för sig. ;) Det finns ny forskning som säger att det inte alls är ovanligt med nya graviditeter som tar sig inom 3 mån efter ett MF/MA. Han är helt enkelt inte uppdaterad på området. Men detta vet säkert du. :) Att hjärtat tickade är ju jättepositivt! Lycka till nu!
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-30 11:02:13 följande:
    Han var ju en sort för sig. ;) Det finns ny forskning som säger att det inte alls är ovanligt med nya graviditeter som tar sig inom 3 mån efter ett MF/MA. Han är helt enkelt inte uppdaterad på området. Men detta vet säkert du. :) Att hjärtat tickade är ju jättepositivt! Lycka till nu!
    Nej han var verkligen inte uppdaterad på det ;) Jag tror att han har bedrivit sin läkarvetksamhet under en sten kanske ;D
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-30 11:10:30 följande:
    Nej han var verkligen inte uppdaterad på det ;) Jag tror att han har bedrivit sin läkarvetksamhet under en sten kanske ;D
    Inte omöjligt! ;D
  • EBLF

Hej alla! Plussade för 2 veckor sedan, helt oplanerat men välkommet :) BF verkar vara 24 november.

Min första graviditet, mycket oro över missfall. Ska på tidigt UL nästa fredag, då hoppas jag att mycket av oron går över.

Svar på tråden BF november 2016