• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    monn skrev 2016-03-29 10:55:07 följande:

Lycka till :) jag har tid på söndag! Spännande!

Tack, håller tummarna stenhårt, är ju såå orolig efter mitt missfall i februari.. Vilken vecka + dag kommer du att vara i när du gör ditt på söndag? :)
  • 879214
    monn skrev 2016-03-29 10:55:07 följande:

Lycka till :) jag har tid på söndag! Spännande!

Går du till en privat klinik eller hur kmr det sig att det blir på en söndag? :)
  • idetenklabordetvackra

Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha

Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?

• Annkarask
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 11:37:03 följande:

Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha

Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?

Jag har också ätit Lchf innan men så fort jag + så har jag lagt till mer kolhydrater. Tror kroppen säger till vad den vill ha. Är mer sugen på bröd och mindre dig på fett. Jag byter också jobb om 2v. Tänker du hålla hemligt så längre som möjligt på jobbet? Är du provanställd? Jag fick en 6 mån provanställning så är lite nojig då jag måste berätta innan den tar slut.
  • monn

Precis, privat! Emma ultraljudsklinik i Malmö! :)

879214 skrev 2016-03-29 11:30:56 följande:

Går du till en privat klinik eller hur kmr det sig att det blir på en söndag? :)

• vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 11:37:03 följande:

Jag åt vegetarisk kost innan graviditeten, men nu när mitt illamående slog till i v 6 så har jag gett upp det där - för helt plötsligt blev jag sugen på kyckling och köttbullar :p Mår så jävla illa och spyr bara vid tanken på falafel/hummus/morotsbiffar osv. Äter i övrigt massor av frukt, filmjölk och smörgås med makrill. Jag äter det jag får i mig helt enkelt och är sugen på och det är inte överdrivet många livsmedel just nu pga illamåendet :/
  • ugnspannkaka
    vanjastina skrev 2016-03-29 14:46:48 följande:

Jag åt vegetarisk kost innan graviditeten, men nu när mitt illamående slog till i v 6 så har jag gett upp det där - för helt plötsligt blev jag sugen på kyckling och köttbullar :p Mår så jävla illa och spyr bara vid tanken på falafel/hummus/morotsbiffar osv. Äter i övrigt massor av frukt, filmjölk och smörgås med makrill. Jag äter det jag får i mig helt enkelt och är sugen på och det är inte överdrivet många livsmedel just nu pga illamåendet :/

Haha då är vi två! Säg kikärtsgryta och jag vill bara spy. Men kiwi (som jag missbrukar) är ju vegetariskt haha. Från den ena dagen till nästa skrek min kropp efter kött, märkligt det där.
  • Matl

Usch vad jag lider med er som mår så illa och kräks Jag hoppas mitt håller sig borta ett tag till.. Enda som jag känner av är att jag får ont i magen när jag äter ibland? Alltså som att den arbetar mycket långsammare och det blir som magknip.. nån annan som får nått liknande?

Inte nog med detta så åkte jag på nån slags influensa eller förkylning bara pang igårkväll...feber, värk i kropp och huvud, ont i halsen och snorig, fryser och svettas omvartannat....fy

• idetenklabordetvackra
    Annkarask skrev 2016-03-29 12:28:56 följande:

Jag har också ätit Lchf innan men så fort jag + så har jag lagt till mer kolhydrater. Tror kroppen säger till vad den vill ha. Är mer sugen på bröd och mindre dig på fett. Jag byter också jobb om 2v. Tänker du hålla hemligt så längre som möjligt på jobbet? Är du provanställd? Jag fick en 6 mån provanställning så är lite nojig då jag måste berätta innan den tar slut.

Ja man för ta de som man får i sig nu helt enkelt ! Har inte berättat om min grav , har oxå prov ..de får ta de som.de vill, detta är viktigare för mig. Hsr jag inget jobb efter grav o mammaledighet så får jag ta de då.. känner att familjen är de viktigaste och sambon håller med & har som tur är ett tryggt fast jobb :) hoppas de går bra för dig me nya jobbet !
  • idetenklabordetvackra
    ugnspannkaka skrev 2016-03-29 15:01:55 följande:

Haha då är vi två! Säg kikärtsgryta och jag vill bara spy. Men kiwi (som jag missbrukar) är ju vegetariskt haha. Från den ena dagen till nästa skrek min kropp efter kött, märkligt det där.

Haha jag varva oxå mycket med vegetariskt innan men som sagt säg kikärtsgryta så kräks jag haha min favorit annars
Svar på tråden BF november 2016