• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Ninni87

Hoppar in här. Är i vecka 7 med andra barnet. Än så länge känns graviditeten som förra. Mår precis som vanligt o funderar på om det verkligen finns en bebis i magen emellanåt.

• Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-03-28 12:47:01 följande:

Vad kul! :)

Var det inte du och jag som var på ett ungefär lika långt gångna också, eller blandar jag ihop dig med nån annan? Börjar bli många i tråden nu...

Ingen aning. Men går in i vecka 7 imorgon :) du?
  • MammaEm

Hej!

Jag fick plus den 23e! ???? Jätteglad! Bf 26 november! Undrar dock lite om symptom. Jag har mått lite illa av och till men nu mår jag bättre. egentligen inga gravidsymptom alls. Tänkte ringa gynekolog imorgon och kolla om man kan se om hcg-nivåerna stiger som de ska. Eller kanske husläkaren? Jag har ett barn sen tidigare men det var elva år sen jag var gravid så jag har glömt i vilken vecka det kraftfulla illamåendet sätter in...

• Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 18:25:56 följande:
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
    Mitt illamående kom i vecka 6 och stegrade första veckan i några dagar. Men sen har det lagt sig på en nivå och stannat där. Lergigan comp tog ner det lite.
    Hoppas det hjälper dig också! För det är fruktansvärt knäckande både psykiskt och fysiskt att må så illa.
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 18:25:56 följande:
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
    Något som kanske också är bra att veta är att första veckan med medicinen vart jag jätte yr! Jag kunde inte stå upp raklång utan att allt snurrade (om det är normalt vet jag inte). Men nu har yrseln lagt sig nästan helt!
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-28 20:50:21 följande:
    Ingen aning. Men går in i vecka 7 imorgon :) du?
    7+3 imorgon, så då hade jag nog blandat ihop dig med nån kanske. 
    Tycker det går så sjukt fort!
  • vanjastina
    Alorac82 skrev 2016-03-28 20:27:43 följande:
    Har du provat sea band? Armband som trycker på en akupunkturpunkt på handleden. Mina tidigare graviditeter har jag kräkts hela tiden, denna grav. har jag mått lite illa och bara kräkts någon gång. Köpte sea band för jag var rädd att det skulle bli kräkfest som tidigare men om det är denna graviditet som är annorlunda med mindre illamående eller om sea banden har fungerat vet jag inte...
    Jag har testat de banden både vid min förra graviditet och den här men de funkar inte på mig :( Det är såå jobbigt när ingenting hjälper..
  • Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-03-28 21:30:15 följande:

7+3 imorgon, så då hade jag nog blandat ihop dig med nån kanske. 

Tycker det går så sjukt fort!

Ingen fara. Har ingen koll heller. Går ju så fort so. Du säger. Har du haft vul ännu?
  • vanjastina

Imorgon ska jag på vul, är då i 6+2 (ev någon dag längre) och hoppas på att få se ett litet hjärta.

• monn

Lycka till :) jag har tid på söndag! Spännande!

vanjastina skrev 2016-03-29 09:49:36 följande:

Imorgon ska jag på vul, är då i 6+2 (ev någon dag längre) och hoppas på att få se ett litet hjärta.

Svar på tråden BF november 2016