• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Maria_Mango

Är det någon mer än jag som svettas på nätterna? Jag vaknar flera gånger per natt skyblöt. Som när man är sjuk. Blir många lakansbyten här...

Är det ens ett gravidsymptom? Kanske är nån annan anledning?

• irrbloss_83

Jag är i 7+2 idag, tycker tiden går vansinnigt fort!

Mår rätt bra, är lite trött bara, vill gärna sova en stund på eftermiddagen och gå och lägga mig vid 21 på kvällen. Lite växtvärk i livmodern och ordentligt ömma bröst.
    Det mest förvånande symtomet jag har är att mitt godssug helt har försvunnit. Konstigt. 

• Kärlekövervinnerallt
    irrbloss_83 skrev 2016-03-28 10:49:11 följande:

Jag är i 7+2 idag, tycker tiden går vansinnigt fort!

Mår rätt bra, är lite trött bara, vill gärna sova en stund på eftermiddagen och gå och lägga mig vid 21 på kvällen. Lite växtvärk i livmodern och ordentligt ömma bröst.

Det mest förvånande symtomet jag har är att mitt godssug helt har försvunnit. Konstigt. 

Gud va roligt. Vi har exakt samma symptom :)
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-28 12:32:56 följande:
    Gud va roligt. Vi har exakt samma symptom :)
    Vad kul! :)

Var det inte du och jag som var på ett ungefär lika långt gångna också, eller blandar jag ihop dig med nån annan? Börjar bli många i tråden nu...
  • DetLillaLiv

Nu äntligen har jag plussat efter 1.5 års försök, hade bokat tid för infertiletets utredning 15/2 skulle haft mens 11/2, sa detta när jag kom dit att min mena är sen och att jag ej tagit test för jag ville inte bli besviken, fick ta ett test där och då plussade jag :D hon gjorde även vul men de va otroligt tidigt (4+2) så ska dit den 11/3 igen på vul och kolla så allt är okej, är idag i v 6+1 och har BF 19/11 :D

• vanjastina

Jag har ett sånt illamående att jag inte vet vart jag ska ta vägen, gick in i vecka 7 idag. Är det någon här som provat Lergigan mot illamående vid graviditet? Jag får ärligt talat panik på att må såhär, jag klarar liksom inte av vardagen. Postafen hjälper inte, jag blir bara jättetrött av dem och då mår jag ÄNNU mer illa

• ugnspannkaka

Hänger gärna på er i den här tråden :)! Går idag in i v 8+0, gjorde för en vecka sedan ett ultraljud som visade på ett bankande litet hjärta. Har BF 6 november som det ser ut nu!

Jag lider för tillfället av ett hysteriskt illamående som gör mig väldigt begränsad. Jobbigt att inte kunna göra det jag är van vid. Försöker tänka att det är en övergående period och att det säkert blir bättre snart!

• Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 17:01:54 följande:

Jag har ett sånt illamående att jag inte vet vart jag ska ta vägen, gick in i vecka 7 idag. Är det någon här som provat Lergigan mot illamående vid graviditet? Jag får ärligt talat panik på att må såhär, jag klarar liksom inte av vardagen. Postafen hjälper inte, jag blir bara jättetrött av dem och då mår jag ÄNNU mer illa

Jag äter Lergigan Comp nu mot illamående och är sjukskriven! Jag mår fortfarande dåligt, men med medicinen så får jag iallafall i mig mat och slipper kräkas.

Så be om att få det utskrivet och testa iallafall!
  • vanjastina
    Belly skrev 2016-03-28 17:48:02 följande:
    Jag äter Lergigan Comp nu mot illamående och är sjukskriven! Jag mår fortfarande dåligt, men med medicinen så får jag iallafall i mig mat och slipper kräkas.

Så be om att få det utskrivet och testa iallafall!
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
  • Alorac82
    vanjastina skrev 2016-03-28 17:01:54 följande:

Har du provat sea band? Armband som trycker på en akupunkturpunkt på handleden. Mina tidigare graviditeter har jag kräkts hela tiden, denna grav. har jag mått lite illa och bara kräkts någon gång. Köpte sea band för jag var rädd att det skulle bli kräkfest som tidigare men om det är denna graviditet som är annorlunda med mindre illamående eller om sea banden har fungerat vet jag inte...
Svar på tråden BF november 2016