• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Majsgröt

Hej! Jag är i v 7+2 idag. Jag mår rätt bra förutom humörsvängningar och trötthet. Men jag sover så dåligt på nätterna. Vaknar och måste kissa och kan sedan inte somna om på 1-2 timmar. Väldigt störande. Jag har varit påskledig nu men idag ska jag jobba. Jag vet inte hur jag ska orka. Hur är det med sömnen hos er?

• 879214
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-30 03:54:29 följande:

Hej alla.

Är uppe och nattugglar som vanligt, måste ha typ Sveriges minsta blåsa. Kissar konstant. Minst 4-5 ggr varje natt.

Men imorgon sker ngt stort, jag och mannen ska på tidigt VUL. Så spännande. Gick in i vecka 10 (9+0) i natt.

:)

Hur kmr det sig att du gör VUL och inte UL? :) Ska själv göra UL 9+0 och där jag ska göra det gör dom det från 8+0. Lycka till hur som helst! :)
  • vanjastina
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-30 03:54:29 följande:

Hej alla.

Är uppe och nattugglar som vanligt, måste ha typ Sveriges minsta blåsa. Kissar konstant. Minst 4-5 ggr varje natt.

Men imorgon sker ngt stort, jag och mannen ska på tidigt VUL. Så spännande. Gick in i vecka 10 (9+0) i natt.

:)

BF November-16
    Spännande, håll oss uppdaterade! :D
  • mamalolo

Tog nytt CB digital-test idag och får fortfarande 2-3 v. :( Hade verkligen hoppats på 3+ då jag enligt beräkningarna hade ÄL 6 mars, plussade 18 mars och borde vara i 5+3 nu. Minns inte att jag oroade mig på detta vis under mina tidigare två graviditeter. Det var visserligen rätt många år sedan men har för mig att jag plussade tydligare då + fick starka utslag på graviditetstest. 

• vanjastina
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:03:59 följande:

Tog nytt CB digital-test idag och får fortfarande 2-3 v. :( Hade verkligen hoppats på 3+ då jag enligt beräkningarna hade ÄL 6 mars, plussade 18 mars och borde vara i 5+3 nu. Minns inte att jag oroade mig på detta vis under mina tidigare två graviditeter. Det var visserligen rätt många år sedan men har för mig att jag plussade tydligare då + fick starka utslag på graviditetstest. 

Skulle inte oroa mig ännu om jag var du, det är många som inte får 3+ på de testen förräns efter vecka 6+ !
  • MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:03:59 följande:

Jag hade äl den 7 mars, fick plus på bim -2 och testade sen med cb digital i måndags på 5+0 (har lutealfas på 16 dagar) och fick 2-3 veckor- vilket borde vara rimligt. Tänkte testa på måndag igen och hoppas innerligt att jag får 3+. Har nämligen knappt något illamående, bara lite ömma bröst.

Jag tror du får 3+ bara du väntar några dagar, cb visar 3+ när man har nivåer av hcg på över 2000. Och går man efter denna tabellen så borde ju de flesta få 3+ först på dag 24 efter äl. Håller tummarna för oss båda!
  • mamalolo
    MamiFrench skrev 2016-03-30 08:21:48 följande:
    Jag hade äl den 7 mars, fick plus på bim -2 och testade sen med cb digital i måndags på 5+0 (har lutealfas på 16 dagar) och fick 2-3 veckor- vilket borde vara rimligt. Tänkte testa på måndag igen och hoppas innerligt att jag får 3+. Har nämligen knappt något illamående, bara lite ömma bröst.

Jag tror du får 3+ bara du väntar några dagar, cb visar 3+ när man har nivåer av hcg på över 2000. Och går man efter denna tabellen så borde ju de flesta få 3+ först på dag 24 efter äl. Håller tummarna för oss båda!
    vanjastina skrev 2016-03-30 08:15:33 följande:
    Skulle inte oroa mig ännu om jag var du, det är många som inte får 3+ på de testen förräns efter vecka 6+ !
    Åh, jag hoppas det. Så svårt när en vill gå in i identiteten att vara gravid men inte vågar. 

• MamiFrench
    mamalolo skrev 2016-03-30 08:33:22 följande:

Åh, jag hoppas det. Så svårt när en vill gå in i identiteten att vara gravid men inte vågar. 

Åh jag håller med dig, detta är vårt fjärde barn men helt plötsligt kommer jag inte alls ihåg hur de var i början av de andra graviditeterna. Känns som att man analyserar minsta lilla tecken hehe. Har dock ett vul inbokat om 2v då jag har haft ett utomkveds sen tidigare, och då hoppas jag verkligen vi får se ett litet hjärta som slår.
  • 879214

jag är i v 6 (5+1) men mår inte illa, borde jag vara orolig? tror det började runt v 6 i min förra graviditet.

Svar på tråden BF november 2016