• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lilla Luna
    Millaevans skrev 2016-03-27 10:47:09 följande:

Ja de kan nog stämma ! Appen som räknar sen första dagen på sista mensen säger BF 29 nov men jag tror nog som dej i december :) åh nej detta blir mitt första, får gå på tidigt VUL och kolla läget, dem säger att de inte är omöjligt att jag har lättare för tvillingar med tvillingar i mannens familj och en delad livmoder :D så får se vad tiden har att utvisa <3

Vi har tvillingar på båda sidorna. Min faster och farbror är tvillingar och sambon har syskon som är tvillingar. Jag vet inte hur stor sannolikheten är,men vi får se om det är en eller två där inne. Så spännande! Häng kvar här ändå, även om du tror december. Sista mensen visar bf 28 okt för mig så hänger i båda trådarna. Grattis och lycka till! :)
  • Millaevans
    Lilla Luna skrev 2016-03-27 10:59:26 följande:
    Vi har tvillingar på båda sidorna. Min faster och farbror är tvillingar och sambon har syskon som är tvillingar. Jag vet inte hur stor sannolikheten är,men vi får se om det är en eller två där inne. Så spännande! Häng kvar här ändå, även om du tror december. Sista mensen visar bf 28 okt för mig så hänger i båda trådarna. Grattis och lycka till! :)
    Åh va skoj! Håll mej upd om de där med tvillingschanserna? Är de din första graviditet? :) ja men precis, jag hänger kvar och ser. Tack så mkt , och detsamma till dej!
  • Matl

Här välkomnar vi vecka 7 idag då.. inget speciellt hemskt illamående än *peppar peppar*. Det är det jag går runt och gruvar mig för...vet att det slog till ganska kraftigt vid vecka 9 eller så sist med mina andra två. Får väl se hur det blir denna gång Annars är det samma symtom som förut....extremt ömma bröst som växt, molvärk som kommer och går, kissar ofta, trötthet... hur mår ni andra?

Glad Påsk förresten på er!

• Matl

Och grattis till alla nya här som plussat nyss!! Välkommen!

• MamiFrench
    Matl skrev 2016-03-27 11:21:15 följande:

Här välkomnar vi vecka 7 idag då.. inget speciellt hemskt illamående än *peppar peppar*. Det är det jag går runt och gruvar mig för...vet att det slog till ganska kraftigt vid vecka 9 eller så sist med mina andra två. Får väl se hur det blir denna gång Annars är det samma symtom som förut....extremt ömma bröst som växt, molvärk som kommer och går, kissar ofta, trötthet... hur mår ni andra?

Samma här, går nästan och hoppas på illamående för just nu har jag "bara" ömma bröst och fruktansvärd trötthet- går in i 5+0 imorgon.
  • Lilla Luna
    Millaevans skrev 2016-03-27 11:10:29 följande:

Åh va skoj! Håll mej upd om de där med tvillingschanserna? Är de din första graviditet? :) ja men precis, jag hänger kvar och ser. Tack så mkt , och detsamma till dej!

Ja, min första. Så allt är så nytt och spännande. Men det är en lång väntan till RUL...
  • Trasan87

Här har illamåendet redan hälsat på, det är hemsk. Har redan kräkts :/ och en otrolig trötthet, känns svårt att dölja snart om man springer och kräks på jobbet!
  • Helen3

Grattis till er nya :) och välkomna! Har också bf 28-30 beroende på vilken uträknare man använder.

Här är det ömma bröst, lite illamående än så länge, kissar ofta, gaser, finnar, molvärk till och från och trött.

Väntar bara på att illamåendet ska ta fart och börja kräkas :/

• vanjastina

Jag går in i v 7 imorgon och jag mår pyton.. Illamåendet från helvetet och kräks redan :/ Fattar inte hur jag ska stå ut, minns att jag kräktes fram till ca v 15 när jag var gravid med dottern. Man blir ju deprimerad när man mår såhär dåligt 24/7. Att tänka ut vad man ska äta är hemskt eftersom allt gör mig illamående - men äter jag inte mår jag ännu sämre. Usch.
  • idetenklabordetvackra

Går in i v8 idag , tkr illamåendet lugnat ner sig men tröttheten. .Herregud va ja sover haha..I magen känns det att de händer saker & jag kan inte ha nått som sitter åt..de känns obehagligt & min garderob kan inte erbjuda mycket mer än jeans med hög midja och lösa tröjor..ser ut som jag ätit väldigt mycket de senaste så de tajtare plaggen får vara. . Sen funkar ju magen sådär vissa dagar , ajaj..Ska ringa barnmorskan imorgon , har inte orkat de för vill inte riktigt tro på de här eftet förra missfallet men allt är så annorlunda mot då

Svar på tråden BF november 2016