• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-03-29 14:46:48 följande:

Jag åt vegetarisk kost innan graviditeten, men nu när mitt illamående slog till i v 6 så har jag gett upp det där - för helt plötsligt blev jag sugen på kyckling och köttbullar :p Mår så jävla illa och spyr bara vid tanken på falafel/hummus/morotsbiffar osv. Äter i övrigt massor av frukt, filmjölk och smörgås med makrill. Jag äter det jag får i mig helt enkelt och är sugen på och det är inte överdrivet många livsmedel just nu pga illamåendet :/

Ja man får äta de som går helt enkelt , och den variationen är inte så stor hahaha .. älskar vego annars men de har inte gått med något sådant sen ja + .. hoppas allt lugnar sig om några veckor..är trött på de som ja kan äta :/
  • ugnspannkaka
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 15:17:26 följande:

Haha jag varva oxå mycket med vegetariskt innan men som sagt säg kikärtsgryta så kräks jag haha min favorit annars

Ja det är verkligen sjukt konstigt! Från ena dagen till det andra så var det bara "fyyy" och spykänslor!
  • monn

Jag kommer vara i slutet av vecka 8, 8+4 eller 9+0, apparna räknar olika... :) själv?

vanjastina skrev 2016-03-29 11:15:36 följande:

Tack, håller tummarna stenhårt, är ju såå orolig efter mitt missfall i februari.. Vilken vecka + dag kommer du att vara i när du gör ditt på söndag? :)

• Trasan87
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 11:37:03 följande:

Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha

Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?

Samma här med maten, vi äter också lchf men nu går det inte. Nu vart det rostbröd med smör som jag inte ätit sen förra graviditeten. Känns sådär men inget går ner!
  • ugnspannkaka
    Trasan87 skrev 2016-03-29 15:48:21 följande:

Samma här med maten, vi äter också lchf men nu går det inte. Nu vart det rostbröd med smör som jag inte ätit sen förra graviditeten. Känns sådär men inget går ner!

Jag äter i detta nu nabbnudlar... Det godaste jag ätit i hela mitt liv tror jag! Och jag äter typ bara eko och mat från grunden annars haha! Aja, bättre äta skit men få i sig något iaf!
  • Mrs R

Länge sen jag skrev nu. Så roligt att vi blivit så många! Jag har illamående till och från. Inte så att jag kräks men går runt med en äckelkänsla och har svårt att få i mig mat. Sen vissa dagar har jag en konstig smak i munnen hela tiden. Någon som känner igen det? Som om allt jag äter efterlämnar en äcklig eftersmak. Sen kan tröttheten slå till helt sjukt ibland så man bara vill sova på fläcken. Jag har en 1,5 åring som tyvärr inte får så roliga eftermiddagar med sin mamma som jag skulle önska. Vi har dessutom börjat bygga uterum så jag får ta större delen av ansvaret för dottern även kvällar och helger få mannen ät ute och bygger. Hoppas på att det går över runt vecka 12 som det gjorde förra gången. Mitti allt

• idetenklabordetvackra
    ugnspannkaka skrev 2016-03-29 15:57:41 följande:

Jag äter i detta nu nabbnudlar... Det godaste jag ätit i hela mitt liv tror jag! Och jag äter typ bara eko och mat från grunden annars haha! Aja, bättre äta skit men få i sig något iaf!

Fick paniksteka pyttipanna t lunch som jag hitta i frysen sen syrrans halvfabrikatsälskande barn var här t. inget gick förutom de och jag äter sällan lr aldrig sådant, utan köper eko & närproducerad mat , lagar & bakar från grunden.. men nu vill ja ha pizza kinamat hamburgare ..japp blir bra de här haha
  • Lilla Luna

Mitt sötsug har minskat och även aptiten. Har dock ökat lite i vikt. Är rädd att gå upp massor i vikt bara..

• Millaevans
    Mrs R skrev 2016-03-29 17:54:18 följande:

Länge sen jag skrev nu. Så roligt att vi blivit så många! Jag har illamående till och från. Inte så att jag kräks men går runt med en äckelkänsla och har svårt att få i mig mat. Sen vissa dagar har jag en konstig smak i munnen hela tiden. Någon som känner igen det? Som om allt jag äter efterlämnar en äcklig eftersmak. Sen kan tröttheten slå till helt sjukt ibland så man bara vill sova på fläcken. Jag har en 1,5 åring som tyvärr inte får så roliga eftermiddagar med sin mamma som jag skulle önska. Vi har dessutom börjat bygga uterum så jag får ta större delen av ansvaret för dottern även kvällar och helger få mannen ät ute och bygger. Hoppas på att det går över runt vecka 12 som det gjorde förra gången. Mitti allt

Jag känner precis som dej! Äckelkänsla och konstig smak i munnen, nästan lite järn liknande. Men hört att de är "normalt" att känna så , haha? Tror inte din 1,5åring lider så mkt som du misstänker, de går snabbt över och snart , (ja ganska så snart iaf, haha) så har han/hon ett syskon att trötta ut ist, haha<3 Hoppas illamåendet går över snart! Kram
  • nyckelpiga80

Hej alla.

Är uppe och nattugglar som vanligt, måste ha typ Sveriges minsta blåsa. Kissar konstant. Minst 4-5 ggr varje natt.

Men imorgon sker ngt stort, jag och mannen ska på tidigt VUL. Så spännande. Gick in i vecka 10 (9+0) i natt.

:)

BF November-16
Svar på tråden BF november 2016