• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Fru01
    Lurefix skrev 2016-04-03 10:17:34 följande:

Ni som haft mamma Mia på söder i Stockholm får man göra UL på sin inskrivning eller måste man säga till om det i förväg?

Jag och min man ska på inskrivning senare denna månad. Pratade med "vår" barnmorska som sa att de inte gjorde ul samtidigt. Vi vill göra ett tidigt ul och hon rekommenderade att vi ska vända oss till annan Mama Mia som har kortare väntetider på ul än vad dom på söder har. Så det tänkte vi göra :)
  • Sajocawa
    Lurefix skrev 2016-04-03 10:17:34 följande:

Ni som haft mamma Mia på söder i Stockholm får man göra UL på sin inskrivning eller måste man säga till om det i förväg?

Säkrast är nog att boka innan eftersom din bm i så fall måste boka både ultraljuds-salen och boka upp en annan barnmorska som utför ultraljudet :)
  • Sajocawa
    Fru01 skrev 2016-04-03 13:51:14 följande:
    Jag och min man ska på inskrivning senare denna månad. Pratade med "vår" barnmorska som sa att de inte gjorde ul samtidigt. Vi vill göra ett tidigt ul och hon rekommenderade att vi ska vända oss till annan Mama Mia som har kortare väntetider på ul än vad dom på söder har. Så det tänkte vi göra :)
    Men va? Hur är väntetiderna på söder då? :o
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 14:58:07 följande:
    Men va? Hur är väntetiderna på söder då? :o
    Jag vet faktiskt inte men de kunde inte göra det samtidigt och det är ju ganska lång tid från att vi ringde och skrev in oss till att vi fick tid till samtal.
  • Sajocawa
    Fru01 skrev 2016-04-03 15:52:01 följande:
    Jag vet faktiskt inte men de kunde inte göra det samtidigt och det är ju ganska lång tid från att vi ringde och skrev in oss till att vi fick tid till samtal.
    Jaha okej, jag kunde boka ultraljud direkt så ska dit imorgon.. Har inskrivning en vecka senare
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 16:15:23 följande:
    Jaha okej, jag kunde boka ultraljud direkt så ska dit imorgon.. Har inskrivning en vecka senare
    Jaha... Då ska jag ringa dit igen och kolla imorgon. Vill verkligen boka ett tidigt ul :)
  • Trasan87
    soffis87 skrev 2016-04-03 09:41:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Är i vecka 9 nu (8+2) och har beräknad bf den 11e november, vilket är min och sambons årsdag. Firar dessutom 5 år i år - men man säger ju att det endast är 4% av barnen som föds på beräknad dag, så det lär ju inte bli då

Var på inskrivning och UL i fredags, vilket var spännande! Fick då se den lilla bönan, så underbart! Får verkligen hoppas nu bara att allt går bra till den osäkra perioden är över, så att man kan pusta ut lite samt börja berätta för de närmast anhöriga. Vi har nämligen inte berättat för någon än - inte ens våra föräldrar.

Mår förvånansvärt bra, lite lätt illamående vissa eftermiddagar bara samt extremt trött! Dricker vanligtvis säkert 5-6 koppar kaffe om dagen, så att dra ner till 2 med denna tröttheten har varit tuff. Får hoppas att det släpper snart

Kan föressten tillägga att jag är 28 år och min sambo 25 (vi hinner dock fylla 29 och 26 innan bf). Och det är vårat första barn.

Både jag och min närmsta kompis fick våra barn på bf, man ska aldrig säga aldrig
  • Sajocawa
    Fru01 skrev 2016-04-03 17:07:31 följande:
    Jaha... Då ska jag ringa dit igen och kolla imorgon. Vill verkligen boka ett tidigt ul :)
    De gör ju inte inskrivning före vecka 9, och vanligtvis ska man väl vara inskriven för att få ultraljud, kanske därför det lät på henne som att det va lång väntetid? Men egentligen kanske det bara var lång tid kvar tills du är i vecka 9 :)
  • Fru01
    Sajocawa skrev 2016-04-03 17:35:37 följande:
    De gör ju inte inskrivning före vecka 9, och vanligtvis ska man väl vara inskriven för att få ultraljud, kanske därför det lät på henne som att det va lång väntetid? Men egentligen kanske det bara var lång tid kvar tills du är i vecka 9 :)
    Jo men så kan det absolut vara :) ska kolla igen. Vill gärna göra ultraljud där vi är inskrivna :)
  • MamiFrench

Jag fick mina två första barn på bf, blev lagom förvånad när jag gick över 14 dagar med tredje barnet.

Jag har tidigt vul v.7 sen inskrivning v.11 och läkarbesök+(v)ul v.12 känns dock som en evighet dit... Vecka 6+0 imorgon.

Svar på tråden BF november 2016