• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MamiFrench
    frkvilljunu skrev 2016-04-03 18:16:32 följande:

Bokar BM KUB?

eller blir inskrivningen i typ samma tid?

BM bokade tid till mig när jag ringde och bokade tid för inskrivning, läkartider verkar det nämligen inte finnas så gott om där jag bor.
  • vainilla
    vanjastina skrev 2016-04-02 20:08:18 följande:

Vilken vecka är du i? Jag går in i v 8 på måndag och mår skit, konstant illamående och kräkningar så jag vet hur tungt det är :/

Usch stackare :(

Jag är i vecka 9 (går snart in i v10)

Hoppas det lättare snart. Provat postafen? För min egen del dämpade de illamåendet något men de gjorde mig så himla trött så jag försöker stå ut utan
  • vainilla
    frkvilljunu skrev 2016-04-03 18:16:32 följande:

Bokar BM KUB?

eller blir inskrivningen i typ samma tid?

Var på hälsosamtal i v6 o då sa min bm att vi skulle bestämma oss för om vi vill göra KUB (då de erbjuder alla sina kunder o göra de gratis ) eller inte tills inskrivningen o i så fall bokar hon det då:)
  • vanjastina
    vainilla skrev 2016-04-03 19:35:28 följande:
    Usch stackare :(

Jag är i vecka 9 (går snart in i v10)

Hoppas det lättare snart. Provat postafen? För min egen del dämpade de illamåendet något men de gjorde mig så himla trött så jag försöker stå ut utan
    Postafen gör mig också sjukt trött så jag kan omöjligtvis ta dem på dagen :/ Jag brukar ta en på kvällen och de underlättar illamåendet något då, men jag blir som sagt som en zombie av dem så det är helt vidrigt!
  • Mrs R

Usch. Jag är så orolig nu. Mitt illamående har försvunnit ganska tvärt. Det borde ju inte vara nån fara för jag går in i vecka 11 på torsdag. Med min dotter försvann det runt vecka 12 så det är ju inte så stor skillnad egentligen men jag kan inte låta bli att bli orolig ändå.

• vanjastina

Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.

• Matl
    vanjastina skrev 2016-04-04 12:58:00 följande:

Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.

Men fy..usch vad jobbigt! Lider med dig Klart du ska sjukskriva dig och vila upp dig istället ett par veckor tills det lägger sig. Låter som en bra idé! Jag har ätit lergigan comp i mina förra graviditeter och dom har funkat bra men då mådde jag inte lika dåligt som dig. Jag mådde otroligt illa hela tiden men spydde en gång bara.. Hoppas dom hjälper för dig med! Själv har jag nyss börjat må illa och känns som att det blir i ungefär samma veckor som med dom andra två...då kom illamåendet kraftigt i vecka 8-9 och nu är jag i vecka 8 så.. Det som är mest jobbigt för mig är denna trötthet, blir helt lamslagen av den...
  • Trasan87

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

• idetenklabordetvackra
    Trasan87 skrev 2016-04-04 18:14:08 följande:

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

Jag tränar på gym , styrketräning lr pass, har dock inte vart där på 3 veckor nu men ska försöka komma igång igen nu när de känns som att illamåendet släpper & jag vet hur den här tröttheten funkar haha .har försökt promenera och de lindras av att vara aktiv ! Om jag lägger mig ner så är de värre än värst .. bra att du Trots illamåendet & tog dig dit !!
Svar på tråden BF november 2016