vanjastina skrev 2016-04-04 12:58:00 följande:
Min barnmorska tror att jag fått hyperemesis med tanke på hur mycket jag kräks och hur dåligt jag mår. Knappt att jag står ut :/ Ska få Lergigan och allt mitt hopp står till de tabletterna. Hon tyckte dessutom gott att jag kunde sjukskriva mig (jag tvingar mig iväg till mitt kontorsjobb varje dag som det är nu, att sitta på tåget två timmar per dag och ha kräkfest och sen knappt orka sitta upp på kontoret är ganska galet).. Hur länge kan man bli sjukskriven? Min tanke är att sjukskriva mig själv en vecka när det verkligen inte går längre och sedan be om 3-4 veckor från läkare. Om försäkringskassan godkänner eller inte är skit samma faktiskt, vi klarar oss på sambons lön om det skulle vara så. Känns som att hälsan är viktigare.
Men fy..usch vad jobbigt! Lider med dig

Klart du ska sjukskriva dig och vila upp dig istället ett par veckor tills det lägger sig. Låter som en bra idé! Jag har ätit lergigan comp i mina förra graviditeter och dom har funkat bra men då mådde jag inte lika dåligt som dig. Jag mådde otroligt illa hela tiden men spydde en gång bara.. Hoppas dom hjälper för dig med! Själv har jag nyss börjat må illa och känns som att det blir i ungefär samma veckor som med dom andra två...då kom illamåendet kraftigt i vecka 8-9 och nu är jag i vecka 8 så.. Det som är mest jobbigt för mig är denna trötthet, blir helt lamslagen av den...