• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Hallonsoda2016

Har kub imorgon och är så nervös. Har drömt mardrömmar i natt om att ul inte såg bra ut men läkaren vågade inte säga ngt, jag fick själv räkna ut att jag skulle behöva avbryta graviditeten.

Jag har inte oroat mig tidigare övht och känt mig trygg i det faktum att oftast går det bra. Men denna natt av hiskliga mardrömmar har inte varit lugnande.

• vainilla

Går in i vecka 16 idag. Tror att jag kände en liten "puff" eller mer "pet" i natt efter att jag hade varit på toa.

Brösten är fortfarande ömma, minns inte att se var så känsliga så länge förra graviditeten.

Får även väldigt ont när jag är igång för mkt. Ligamenten trodde bm. Är glad så länge jag slipper foglossning.

Känner ni någon smärta i bla ljumskar när ni är igång för mkt?

• Hallonsoda2016

Var på kub idag och allt såg bra ut, 1:5059 för downs och 1:20000 för trisomi 13/18 :D

Den lille låg och sov så BM var såå nöjd och kunde mäta noggrant. Sen fick jag hosta och skratta lite för att väcka den lille. BM vågade gissa på kön och tittade lite extra noga och var rätt säker på en liten pojke! Vi fick med oss 10st bilder hem i alla möjliga vinklar. Så lyckliga över en fin dag och glada besked!

• lilleskutt86
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-17 21:41:50 följande:

Var på kub idag och allt såg bra ut, 1:5059 för downs och 1:20000 för trisomi 13/18 :D

Den lille låg och sov så BM var såå nöjd och kunde mäta noggrant. Sen fick jag hosta och skratta lite för att väcka den lille. BM vågade gissa på kön och tittade lite extra noga och var rätt säker på en liten pojke! Vi fick med oss 10st bilder hem i alla möjliga vinklar. Så lyckliga över en fin dag och glada besked!

Grattis! När är beräknad födelse? :) :)
  • 879214
    Hallonsoda2016 skrev 2016-05-17 21:41:50 följande:

grattis! :) vilken vecka var du i när det gjordes?
  • Hallonsoda2016
    lilleskutt86 skrev 2016-05-18 07:50:14 följande:

Grattis! När är beräknad födelse? :) :)

Beräknat 26/11 så var i 12+4 :)
  • Hallonsoda2016
    879214 skrev 2016-05-18 08:19:59 följande:

grattis! :) vilken vecka var du i när det gjordes?

12+4 :) BM sa att det var i tidigaste laget att se men att hon var väldigt duktig på det.
  • Jackieandersson

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

• vainilla
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

Men åhh <3 Jag håller tummar o tår för ett positivt besked. Läste i många grupper innan ja själv gjorde kub då jag var så himla nervös o där var faktiskt många som skrev att de ångrade att de gjorde kub då de fick hög sannolikhet; men efter moderkaks provet visade de sig att de inte alls var så.
Svar på tråden BF november 2016