• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Anonym (Mi)

Det är ganska lugnt här inne... Hur går det för er alla?

Här hos oss är det väldigt lugnt, mår i det stora hela oförskämt bra. Har kommit in i vecka 13 så ett lite större lugn börjar infinna sej. Jag är dock väldigt nervös inför ul imorgon.

• 90pettersson
    Anonym (Mi) skrev 2016-05-08 21:33:08 följande:

Det är ganska lugnt här inne... Hur går det för er alla?

Här hos oss är det väldigt lugnt, mår i det stora hela oförskämt bra. Har kommit in i vecka 13 så ett lite större lugn börjar infinna sej. Jag är dock väldigt nervös inför ul imorgon.

Jag gick in i vecka 15 idag :D

Jag har blivit superförkyld men annars (graviditersmässigt) mår jag bra. Fick en dipp igår med vääärldens illamående men det försvann direkt jag började äta mat som sambon snabbt slängde ihop till mig :)

Lycka till på ul idag! :)
  • Lilla Luna

Både jag och mina syskon är födda tidigt. Jag i vecka 36, brorsan i 32 och småsyskonen i vecka 38 på båda. Så känns som det kan bli tidigare. Tror jag hade äl sent så är nog bf 5 nov egentligen men håller hårt i 28 oktober just nu.

vainilla skrev 2016-05-08 19:54:33 följande:

Hihi hoppas du får stanna i Oktober;) Min dotter kom i v36 så kanske blir en oktober bebis här med om den inte vill stanna tiden ut

• 90pettersson

Igår när jag var på toa så var det en jätteljusrosa flytning när jag torkade mig... Är såklart sjukt orolig. Ringde bm som sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer riktigt blod...

Har en hel månad kvar till rul så funderar på att boka ett ul privat.

Hur hade ni gjort/tänkt?

• irrbloss_83
    90pettersson skrev 2016-05-12 12:24:30 följande:
    Igår när jag var på toa så var det en jätteljusrosa flytning när jag torkade mig... Är såklart sjukt orolig. Ringde bm som sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer riktigt blod...
    Hur hade ni gjort/tänkt?
    Det är svårt att ge råd om, men jag hade nog tänkt att om det inte blir mer, dvs rött eller större mängd så hade jag nog tänkt att det kommer från slemhinnan endera i vagina eller på cervixtoppen. Hade det däremot blivit mer hade jag definitivt bokat ett extra UL om det går att få.
  • Anonym (Mi)
    90pettersson skrev 2016-05-12 12:24:30 följande:

Hur hade ni gjort/tänkt?

Ja hade, precis som irrbloss_83 skriver, väntat om det bara är väldigt ljusrosa flytning.
  • 90pettersson

Tack så jättemycket för era svar irrbloss_83 och anonym (Mi) ! Jag kunde tyvärr inte slappna av och kände att jag kommer vara orolig i en hel månad så jag bokade ett ul och var på det igår. Allt såg jättebra ut och hon mätte flera olika delar (allt låg i fas med samma vecka jag är i). Hon kollade lite på hjärnan, njurar, magsäck, ben och hjärta. Fick även lyssna på hjärtat. Mår så otroligt mycket bättre nu :)

• Sötpotatis

Hänger gärna med i denna tråd!
    Väntar fjärde barnet i november, är i vecka 15!
    Illamåendet börjar bli bättre tack och lov=)

• Matl
    90pettersson skrev 2016-05-14 07:25:35 följande:

Tack så jättemycket för era svar irrbloss_83 och anonym (Mi) ! Jag kunde tyvärr inte slappna av och kände att jag kommer vara orolig i en hel månad så jag bokade ett ul och var på det igår. Allt såg jättebra ut och hon mätte flera olika delar (allt låg i fas med samma vecka jag är i). Hon kollade lite på hjärnan, njurar, magsäck, ben och hjärta. Fick även lyssna på hjärtat. Mår så otroligt mycket bättre nu :)

Vad härligt för dig! Alltid skönt att få kolla upp och se så allt ser bra ut. Vet precis hur det känns då jag oxå hade en blödning och kollade upp via vul

Nu är jag i vecka 14 och mår bättre och bättre. Även om tröttheten fortfarande sitter i. Känner även av foglossning redan vilket känns sådär.. hade hemskt ont med mina andra två så jag gruvar mig lite inför denna.. hoppas inte det blir värre nu på ett tag iaf.

Jag längtar otroligt mycket till UL nu! Så man får se h*n riktigt och se så allt är bra och förhoppningsvis få se om det är en prins eller prinsessa Hoppas tiden går fort. Hur går det för er andra??
  • Jackieandersson

Hej

Är i vecka 13 (12+5) och ska göra kub imorgon, ska bli så spännade!

Illamåendet o tröttheten sitter fortfarande kvar så hoppas det släpper snart.. :)

Är det någon som vet någon hemlig grupp på Facebook? Skulle vara roligt att följas upp :)

Svar på tråden BF november 2016