• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • lkmw

Hej Alla,

Hoppar gärna in här också, är med i en annan tråd men där är inte så mycket aktivitet =)

Jag väntar första barnet och är i vecka 17 ( 16+4)

• Malva2015

Hej alla! Ni som lyssnar hemma på hjärtat med doppler. Finns det något i magen som man kan missta för bebisens hjärta?

Jag hittar hjärtat jättesnabbt och det slår säkert dubbelt så fort som min egen puls som jag också hittar i magen.
    Det är bara det att min mage inte växer någonting och är nu i v 16+3. Rädd att den är död och att det är ngt annat jag hör i min mage

• irrbloss_83
    Malva2015 skrev 2016-05-31 08:41:14 följande:
    Hej alla! Ni som lyssnar hemma på hjärtat med doppler. Finns det något i magen som man kan missta för bebisens hjärta? Jag hittar hjärtat jättesnabbt och det slår säkert dubbelt så fort som min egen puls som jag också hittar i magen. Det är bara det att min mage inte växer någonting och är nu i v 16+3. Rädd att den är död och att det är ngt annat jag hör i min mage
    Nej, det enda du möjligen skulle kunna misstolka är din egen puls, och den har du ju redan koll på. Nåt annat som rör sig på det sättet finns inte.
    Däremot är det inte ovanligt att magen tar lång tid på sig att växa, framförallt om det är första barnet - då är ju alla vävnader runt omkring mer "strama".
  • Boots

Hej! Väntar tredje barnet med bf 6 november ???? Brukar inte vara så aktiv här, men finns det någon Facebook-grupp som jag kan gå med i? ????

• 90pettersson
    Mrs R skrev 2016-05-30 11:50:35 följande:

Vet du hur ditt blodvärde ser ut? Tröttare än vanligt brukar man ju va som gravid men är man extremt trött så kanske man behöver järntillskott. Kolla med din bm. Lycka till!

Det vet jag inte, såg bra ut för tio veckor sen men det kan ju ändras. Får nog ringa bm ifall jag behöver järntillskott. Tack! :)
  • lindathe
    ALSI skrev 2016-05-18 15:03:22 följande:
    Jag har inte skrivit här tidigare, och tänker inte presentera mig så ingående. Vår resa för att få ett levande barn har varit lång, och i måndags gjorde vi kub och fick en sannolikhet på 1:13. Vår värld rasade också, då jag undrar hur mycket otur två personer kan ha. Med vår kamp känner jag att så länge barnet är levnadsdugligt, vilket den kommer vara om den "bara" har DS, så kommer jag behålla det. Jag skulle få vänta en vecka på att få göra Moderkaksprov, och ville inte ta missfallsrisken, så jag valde att höra NIPT istället. Kommer få svar om ca två veckor. Tänkte att vi skulle få njuta och kunna börja hoppas efter i måndags, och så blev allt bara oroligt av nya anledningar. Jag försöker tänka att det ändå är 92% chans att vårt barn är friskt. Dock kommer jag vara mycket orolig inför RUL, då det var nackspalten som drog upp våra siffror, och det kan tyda på andra saker som är fel.

Även om 1:2 är en dålig siffra, så är det ändå 50% chans att ert barn är friskt! Kub är bara statistik egentligen, och jag erkänner att nu ångrar jag mig lite att jag gjorde det. Var nära att säga nej när BM frågade, men eftersom vi redan begravt ett barn vill jag veta så mycket som möjligt om det i magen! Vet du vad det var som drog upp dina siffror, eller var det kombinationen av blodprovet och nackspalten? Jag är ju något äldre, 31. Hoppas på goda besked för både er och oss!
    Hej ALSI, 
    Hur går det för er? Fått svar på NIPT-testet?
    Jag känner igen dig från en annan grupp. Visste inte att du också har BF i november, grattis till graviditeten, hoppas verkligen det går bra den här gången. 
    Vår bebis har BF 16/11. Efter tre missfall har jag äntligen börjat andas ut lite när jag nu kommit in i vecka 17. :)
  • FiaLottaPäronkvist

RUL idag! En vild liten sprattelpojk låg och gjorde volter! Moderkaka i framvägg, därav inga supertydliga knuffar och puffar än. Allt såg bra ut och jag går på moln! Flyttad från 1 november till 29 oktober, alltså 18+4 idag. Mys <3

• Gabriella89

Jag är i vecka 15 och mitt har just precis lugnat sig. Med det menar jag, att jag ibland i typ en timme av dagen är utan illamående som håller på o få mig o spy...

Fru01 skrev 2016-05-20 22:22:23 följande:

Är i v.13 och jag mår fortfarande jätteilla. Spyr flera gånger om dagen. Är hungrig hela tiden men mår illa av tanken på det mesta. Någon annan som har mått eller mår likadan? När ska det vända... Så trött på det här. Helt slut :(

• Fru01
    Gabriella89 skrev 2016-06-02 18:49:28 följande:

Jag är i vecka 15 och mitt har just precis lugnat sig. Med det menar jag, att jag ibland i typ en timme av dagen är utan illamående som håller på o få mig o spy...

Spyr fortfarande.. Är i v. 15. Sjukskriven så hoppas det kan hjälpa mig må lite bättre.
  • Lilla Luna

Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.

Bilden vägrar bli åt rätt håll...

Svar på tråden BF november 2016