ALSI skrev 2016-05-18 15:03:22 följande:
Jag har inte skrivit här tidigare, och tänker inte presentera mig så ingående. Vår resa för att få ett levande barn har varit lång, och i måndags gjorde vi kub och fick en sannolikhet på 1:13. Vår värld rasade också, då jag undrar hur mycket otur två personer kan ha. Med vår kamp känner jag att så länge barnet är levnadsdugligt, vilket den kommer vara om den "bara" har DS, så kommer jag behålla det. Jag skulle få vänta en vecka på att få göra Moderkaksprov, och ville inte ta missfallsrisken, så jag valde att höra NIPT istället. Kommer få svar om ca två veckor. Tänkte att vi skulle få njuta och kunna börja hoppas efter i måndags, och så blev allt bara oroligt av nya anledningar. Jag försöker tänka att det ändå är 92% chans att vårt barn är friskt. Dock kommer jag vara mycket orolig inför RUL, då det var nackspalten som drog upp våra siffror, och det kan tyda på andra saker som är fel.
Även om 1:2 är en dålig siffra, så är det ändå 50% chans att ert barn är friskt! Kub är bara statistik egentligen, och jag erkänner att nu ångrar jag mig lite att jag gjorde det. Var nära att säga nej när BM frågade, men eftersom vi redan begravt ett barn vill jag veta så mycket som möjligt om det i magen! Vet du vad det var som drog upp dina siffror, eller var det kombinationen av blodprovet och nackspalten? Jag är ju något äldre, 31. Hoppas på goda besked för både er och oss!
Hej ALSI,
Hur går det för er? Fått svar på NIPT-testet?
Jag känner igen dig från en annan grupp. Visste inte att du också har BF i november, grattis till graviditeten, hoppas verkligen det går bra den här gången.
Vår bebis har BF 16/11. Efter tre missfall har jag äntligen börjat andas ut lite när jag nu kommit in i vecka 17. :)