• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • 90pettersson

Hur tänker/kommer ni göra med ledighet innan bf?

Antar att man inte kommer vara så sugen på att jobba in i det sista :)

• Lilla Luna
    90pettersson skrev 2016-07-18 12:16:38 följande:

Hur tänker/kommer ni göra med ledighet innan bf?

Antar att man inte kommer vara så sugen på att jobba in i det sista :)

Jag har beslutat att jobba oktober ut. Bf 9 nov. Så om det blir för jobbigt så kommer jag sjukskriva mig. Chefen sa bara "säg till om du inte orkar. Känn efter noga så löser vi det så du får vara Hemma om det blir så."

Är för rastlös för att gå hemma. Första dagen på semestern idag och jag är så uttråkad!
  • Lilla Luna

Var till barnmorskan idag. Allt såg fint ut med blodsocker och blodtryck. Mätte livmodern till 23cm och vi fick lyssna på hjärtat som låg på ca 150. Så mysigt. Läntar så tills bebis är här!

• 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-07-18 12:29:09 följande:

Jag har beslutat att jobba oktober ut. Bf 9 nov. Så om det blir för jobbigt så kommer jag sjukskriva mig. Chefen sa bara "säg till om du inte orkar. Känn efter noga så löser vi det så du får vara Hemma om det blir så."

Är för rastlös för att gå hemma. Första dagen på semestern idag och jag är så uttråkad!

Skönt med en sån chef! :) det är ju så svårt att veta nu hur man kommer må sen.

Jag tycker bara det ska bli skönt med semester :D men ska jobba två veckor till först... Det är olidligt varmt inne på jobbet vissa dagar, mellan 23-28 (!!!) grader. Förhoppningsvis är det inte så varmt sen i sep ^^
  • irrbloss_83

Jag jobbar också oktober ut, BF 10/11. Det som komplicerar mitt liv en aning är att jag ska veckopendla typ 50 mil bort för att jobba de sista tre månaderna. Så jag hoppas verkligen att bebis håller sig på insidan till BF. 

• pandoraDiem
    Lilla Luna skrev 2016-07-18 12:30:48 följande:

Var till barnmorskan idag. Allt såg fint ut med blodsocker och blodtryck. Mätte livmodern till 23cm och vi fick lyssna på hjärtat som låg på ca 150. Så mysigt. Läntar så tills bebis är här!

Härligt! Känner så igen känslan, var hos Bm i fredags :) mätte också 23 cm. Fick höra ett litet hjärta som slog i 145 typ. Tänk när vi går träffa våra små :)
  • FiaLottaPäronkvist
    pandoraDiem skrev 2016-07-18 18:35:57 följande:

Härligt! Känner så igen känslan, var hos Bm i fredags :) mätte också 23 cm. Fick höra ett litet hjärta som slog i 145 typ. Tänk när vi går träffa våra små :)

23 cm här också! Har dock en pytteliten mage, liksom min mor hade. Viktigaste är att lillen växer <3 Vecka 26 redan....
  • pandoraDiem
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-07-19 21:54:30 följande:

23 cm här också! Har dock en pytteliten mage, liksom min mor hade. Viktigaste är att lillen växer <3 Vecka 26 redan....

Samma här, har varit orolig att min mage varit för liten så var så skönt att sf måttet såg bra ut och att hjärtat slog normalt. Gick in i v26 idag :)
  • Lilla Luna
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-07-19 21:54:30 följande:

Har fått höra "vart gömmer du bebisen egentligen?!" Och "du har ju ingen mage alls!" .. det är en liten mage och kanske en liten bebis. Men så länge allt ser bra ut så. :) vecka 23+6 idag.
  • pandoraDiem
    Lilla Luna skrev 2016-07-20 01:23:46 följande:

Har fått höra "vart gömmer du bebisen egentligen?!" Och "du har ju ingen mage alls!" .. det är en liten mage och kanske en liten bebis. Men så länge allt ser bra ut så. :) vecka 23+6 idag.

Känner så igen de kommentarerna. I början brydde jag mig inte så mkt, men sen smög sig oron på. Men nu när jag fått träffa Bm och magen faktiskt blir större och större (tycker jag iaf) så har jag bestämt mig för att släppa det. Bm sa att den antagligen ser liten ut för jag har rätt lång rygg.
Svar på tråden BF november 2016