• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MammaEm

Vi har inhandlat vagn, det blev en Emmaljunga Viking. Vi tycker den är supersmidig, liten och lätt att köra. Dock köpte vi bara ligginsats nu så vi kan känna efter om vi vill ha sittinsats sen eller annan vagn till sittperioden. Har också plockat fram små nyfödingskläder från vinden som jag ska tvätta. Känns bra med små förberedelser nu även om det är tid till november. Har ni börjat pyssla och förbereda?

• Lilla Luna

Beställt vagnen nu i veckan, och babyskydd. Får hämta ut det i mitten av oktober. Skönt att kunna stryka ett stort moment. Snart klar med de vi känner är måsten inför bebis.

• Gabriella89

Vi tänker oss också en Viking. Vilka däck tog ni? Provade bara eco hjulen. Så undrar lite om vi borde Ta oss in igen o testa. Vi kommer förmodligen också bara köpa liggdelen först för att se hur vi tycker. Den är så otroligt lätt, särskilt för mina dåliga handleder. Hade brio go med förra och älskade den men Viking kändes väldigt bra ??

MammaEm skrev 2016-08-03 23:35:53 följande:

Vi har inhandlat vagn, det blev en Emmaljunga Viking. Vi tycker den är supersmidig, liten och lätt att köra. Dock köpte vi bara ligginsats nu så vi kan känna efter om vi vill ha sittinsats sen eller annan vagn till sittperioden. Har också plockat fram små nyfödingskläder från vinden som jag ska tvätta. Känns bra med små förberedelser nu även om det är tid till november. Har ni börjat pyssla och förbereda?

• FiaLottaPäronkvist

Jaha, då vart jag sjukskriven för prematura förvärkar med livmodertappspåverkan. Utlöstes av för mycket gång, stående, lyft osv och eftersom jag jobbar som sjuksköterska så är mitt arbetet inte idealt för mitt bebisbakeri tydligen :( Har aldrig aldrig varit sjukskriven innan.. Eftersom jag dessutom är beviljad gravledighet från 29/8 så kommer jag vara hemma nu tills BF 29/10.
    Jag vet inte hur jag skall känna nu, men det vikigaste är såklart att lilleman inte kommer för tidigt. Hej å hå :(

• felisa

För vår del så blev det bugaboo buffalo vad det gäller barnvagn, hoppas det blir bra. Hade en Teutonia med sonen och var inte alls nöjd. Känns viktigt med rätt barnvagn, speciellt om man ska vara ute och gå mycket.

FiaLottaPäronkvist skrev 2016-08-04 10:24:14 följande:

Jaha, då vart jag sjukskriven för prematura förvärkar med livmodertappspåverkan. Utlöstes av för mycket gång, stående, lyft osv och eftersom jag jobbar som sjuksköterska så är mitt arbetet inte idealt för mitt bebisbakeri tydligen :( Har aldrig aldrig varit sjukskriven innan.. Eftersom jag dessutom är beviljad gravledighet från 29/8 så kommer jag vara hemma nu tills BF 29/10.
    Jag vet inte hur jag skall känna nu, men det vikigaste är såklart att lilleman inte kommer för tidigt. Hej å hå :(

Ja, du får se det som en möjlighet till att vila ut dig innan bebisen kommer! Hade rejäla sammandragningar med sonen i v 28 med livmodertappspåverkan och blev inlagd några dagar. Det höll sig dock sedan stabilt fram till igångsättningen i vecka 39. Så förhoppningsvis så kommer det att lösa sig med vila!

Jag har tänkt att arbeta hela vägen ut, men börjar nu fundera på om jag ska prata med läkare om sjukskrivning på halvtid. Arbetar nu 85%, men det är ganska slitigt då jag har mycket sammandragningar, foglossning och åderbråck. Arbetar med människor, ett arbete som inte är fysisk betungande eg men psykisk. Inte helt ovanligt med hotsituationer också, och långa dagar. Får se. Sedan jag fick min första son för fem år sedan, har jag insett att arbete för min del verkligen inte är en prio. Mycket annan som kommer innan, främst familjen och Gud (är kristen). Vem kommer tacka oss liksom om vi bränner ut oss själva och inte har tid för våra barn och annat i livet som är viktigt? Ingen kommer tacka mig iaf, man bara utnyttjas mer och mer.
  • MammaEm

Gabriella 89

Tror det blev vanliga hjul, ej luft. Visst är den fin! Vi tog en svart. Nästa grej på listan är babyskydd.

FialottaPäronkvist

Jobbigt. Jag tänkte jobba länge men jag är helt slut nu med sammandragningar och smärtor i magen när jag rör mig. Om jag blir sjukskriven så hoppas jag ändå att jag kan jobba typ halvtid. Tror jag skulle bli tokig av att bara vara hemma.

• Mrs R

Oj, länge sen jag skrev nu. Hoppas att det går bra för alla blivande mammor. Själv njuter jag av bebissparkar för fullt. Dessutom är jag så lättad för jag har blivit beviljad graviditetspenning från 3 september. Sååååå skönt att kunna vila, förbereda och ladda mentalt i lugn och ro innan bebis kommer. Om två veckor ska jag börja på nåt som heter magbubbel, det ser jag fram emot. Det är en förlossningsförberedande kurs i vatten med lite mjukare vattengympa och avslappningsövningar. Spännande! Har ni andra mycket tankar inför förlossningen? Själv blev jag snittad förra gången efter ett utdraget igångsättningsförsök. Givetvis är det viktigast att barnet kommer ut och mår bra men jag hoppas verkligen att jag kommer kunna föda vaginalt denna gången.

• Tr0ust

Hej jag hoppar in i tråden :)

Har BF den 16/11 och vi väntar vår andra tjej. Vi kunde inte hålla oss från att kolla könet :)

Tips på namn ? :) Vår första flicka heter Isabelle och är 5 år gammal :)

Mvh Josefine

• Mrs R

Då har man blivit med syskonvagn också. Det blev en basson duo begagnad. Gick även hem på grav-penning idag så nu börjar det kännas på riktigt. ????

Svar på tråden BF november 2016