• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Numm3r tre

Vi har precis bestämt oss för vilken vagn som passar oss och valet föll på en Bugaboo Buffalo rejäl men ändå smidig kommer att ha en Cameleon som extravagn. Vi kommer att beställa från Holland då vi får vagnen+ tillbehör för vad inte ens vagnen kostar i Sverige.

• Matl

Har ju inte uppdaterat här sen jag var på RUL i torsdags men allt såg i alla fall jättebra ut och vi ska till 97% få ännu en flicka i familjen! Min tredje dotter och familjens fjärde då med sambons dotter. Hihi En riktig tjejliga!
    Hon mådde så bra så där inne och det kändes så skönt att få se och höra det. Mitt BF blev 20:e november, jag blev endast flyttad 2-3 dagar från mitt eget datum så det var skönt.
    Jag har sista dagarna här också känt av henne mer och mer med små sparkar/buffar, så mysigt Hade moderkakan högt i bakvägg denna gång enligt RUL då.

Angående det med vagn...jag ville ha en billig men bra vagn så jag lyckades fynda en Carena Hyppeln med mjuklift. Den var när jag köpte den nersatt över halva priset på nån kampanj, så jag betalade 2000 kr för den. Jag sökte runt lite om den och den verkar vara bra med rejäla hjul och den fungerar även sen när barnet blir större och ska använda sittvagn. Jag bor där det är mycket snö och slask osv så jag vill ha en med vanliga rejäla hjul. Dessutom lägger jag inte ner en förmögenhet på en vagn som dom har i ca 1-2 år så jag är jättenöjd över den än så länge

• Lilla Luna

Så lycklig! Sambon har gått med på att ge upp sitt älskade datarum till hösten så då blir det renovering och fix. Barnrum på g!

Vi hade tänkt skippa det då vi letar hus men jag blev så sugen. Sambons favoritrum i hela lägenheten. Hans fristad. Trodde inte hab skulle ge upp det utan övertalning. I alla fall inte nu innan bebis är född.

• Anonym (Lou)

Hej!

Vad kul att läsa om era graviditeter, jag vill gärna hoppa in här och följas åt! Jag är gravid med mitt andra barn som är beräknad att komma till världen den 18 november.

Fick på RUL reda på att moderkakan sitter i framvägg denna gången, därför har jag inte känt några rörelser alls förrän nu i vecka 20. Jag är lite besviken över att moderkakan sitter i framvägg, vill ju gärna känna mer sparkar och rörelser!

• 879214

jag är nu i v 19 (v 20 på tisdag o då är RUL) o jag känner buffar/svaga sparkar sääällan, alltså de kan gå flera dagar emellan. Är det normalt, någon som känner igen det? Orolig inför RUL...

• Let it Rain
    879214 skrev 2016-07-02 17:30:06 följande:

jag är nu i v 19 (v 20 på tisdag o då är RUL) o jag känner buffar/svaga sparkar sääällan, alltså de kan gå flera dagar emellan. Är det normalt, någon som känner igen det? Orolig inför RUL...

Jag är i vecka 21 och känner rörelser extremt sällan, det går flera dagar emellan. Har dock moderkakan i framvägg. Vet du om din sitter fram eller bak?
  • Sajocawa
    879214 skrev 2016-07-02 17:30:06 följande:

Jag kände första gången i vecka 18, sen kände jag andra gången 15 dagar senare... Sen dröjde det några dagar till innan nästa gång.. Nu känner jag litegrann varje dag. Det är HELT normalt. Inte förrän i vecka 26 ska man känna bebisen varje dag :)
  • 879214
    Let it Rain skrev 2016-07-02 18:31:11 följande:
    Jag är i vecka 21 och känner rörelser extremt sällan, det går flera dagar emellan. Har dock moderkakan i framvägg. Vet du om din sitter fram eller bak?
    Okej :) nej ingen aning om hur den sitter.
  • 879214
    Sajocawa skrev 2016-07-02 18:41:46 följande:
    Jag kände första gången i vecka 18, sen kände jag andra gången 15 dagar senare... Sen dröjde det några dagar till innan nästa gång.. Nu känner jag litegrann varje dag. Det är HELT normalt. Inte förrän i vecka 26 ska man känna bebisen varje dag :)
    Tack för lugnande svar! Jag tkr bara det är märkligt att det känns ingenting alls att ha ett växande foster i magen, att man liksom är så opåverkad trots att det händer saker för fullt :)
  • idetenklabordetvackra

Efter att ha kännt och klämt i affär så blev det för oss en trille viper 4s duo , funkar kanon på olika väglag & har rejäla däck för att ta sig fram ,går att låsa framdäcken ( har jag fått berättat av tjej träffa på stan som hade en trille & använt till sina 2 barn & var supernöjd,hon bodde på landet).. bra teleskop handtag som funkar för de flesta,spec oss som är 175 & 185 där många modeller kändes låga ! Allt är tvättbart att ta bort i den , smidig att fälla,lätt att lyfta och vi får in den med hundbur brevid i bilen :) tänkte först köpt ny men såg en på blocket i nyskick och la ett bud eftersom vi ingen brådska har och eftet en vecka haha tog hon de ,så efter noggrann inspektion så fick den följa med hem :)

Svar på tråden BF november 2016