• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lilla Luna
    Malva2015 skrev 2016-06-15 06:39:29 följande:

Blir du inte orolig att bli flyttad ? Jag gjorde rul igår och blev flyttad 12 dagar från det datumet jag fått på kub. Grät hela dagen igår i rädsla att något är fel!:(

Får komma om en vecka igen eftersom jag är så orolig.

Hade bf 28 oktober men blev flyttad till 9nov på rul. Sjukt besviken över det fortfarande fast det var över två veckor sedan. Ska på nytt ul på tisdag men de flyttar inge mer.. jaja, vecka 20 nu. Får se när bebis vill komma. Tror allt är som det ska för bebis lever om så. Men jag vet ju även när bebis blev till så om bf är 9nov så plusade jag 4 dagar efter befruktning enligt dem. Vilket inte kan stämma för då hade vi inte sex. Men allt såg bra ut på rul. Hon kom dock inte åt att mäta som de ska så kanske därför vi fick så sent datum. 4nov är mer troligt.

Väldigt vanligt att bli flyttad två veckor fram eller bak. Behöver inte betyda att något är fel. :)
  • vemorkarvänta

Finns det någon grupp på facebook eller så man kan gå med i? Jag är med i en redan men skulle vilja testa någon annan grupp.

• Gabriella89

Jag väntar barn nummer 4 och har inte känt, precis som dig är jag i vecka 17. Jag kanske kanske har känt något men inte tydligt. Med de andra bar jag i vecka 14 när jag kände ...

Sajocawa skrev 2016-06-16 17:43:59 följande:

Jag väntar andra barnet, är i vecka 19 och känner inget. Jag lär ju ha typ väldigt bakåtlutad livmoder eller nåt för kände inget förrän vecka 24 med första barnet.

• Mrs R
    879214 skrev 2016-06-16 17:29:36 följande:

Jag har inte skrivit på länge och är nu i v 17. Någon mer än jag som inte känner av bebisen och som också väntar minst andra barnet? Är orolig... RUL om tre veckor.

Jag är i vecka 21 och har bara kännt bebisen sen vecka 19-20 typ. Det är andra barnet och jag var nervös men tänkte att moderkakan säkert satt i framvägg och dämpade rörelserna. På rul fick vi veta att moderkakan satt i bakvägg och bebisen rörde sig för fullt. Ett par dagar efter rul började jag känna rörelserna. Tror inte du behöver vara orolig.
  • Matl

Jag förstår er som blir oroliga och inte tycker att datum efter RUL stämmer... med min andra dotter vart jag flyttat ca 9-10 dagar bakåt och det stämde inte alls. Men jag gick efter det datumet ändå såklart.....nu slutade det med att hon kom 2 veckor tidigt också och hon var frisk och allt var bra. Men förstår eran oro för jag kände likadant... Är nog ingen fara alls för er heller, kan bero på att dom mäter lite fel eller något annat. Men bebisen mår garanterat bra om allt såg bra ut på ultraljudet!

Annars så har jag också varit lite nojig över rörelser och sparkar från bebben...är i vecka 19 nu, tredje barnet då, och känner inte heller så mycket. Har känt lite fladder osv men det är ändå lite. Tror att jag kände av nån liten spark nyss här på jobbet men blir så osäker...haha Hoppas man känner av riktigt snart hela tiden. Tror jag har livmodern i framvägg som med mina andra två och då dämpar ju det sparkarna.
    Jag ska på RUL på torsdag och längtar så mycket tills dess så man får se hur bebben mår osv. Så kanske man kan släppa lite oroligheter efter det

• Lilla Luna
    Matl skrev 2016-06-21 11:37:11 följande:

Jag förstår er som blir oroliga och inte tycker att datum efter RUL stämmer... med min andra dotter vart jag flyttat ca 9-10 dagar bakåt och det stämde inte alls. Men jag gick efter det datumet ändå såklart.....nu slutade det med att hon kom 2 veckor tidigt också och hon var frisk och allt var bra. Men förstår eran oro för jag kände likadant... Är nog ingen fara alls för er heller, kan bero på att dom mäter lite fel eller något annat. Men bebisen mår garanterat bra om allt såg bra ut på ultraljudet!

Annars så har jag också varit lite nojig över rörelser och sparkar från bebben...är i vecka 19 nu, tredje barnet då, och känner inte heller så mycket. Har känt lite fladder osv men det är ändå lite. Tror att jag kände av nån liten spark nyss här på jobbet men blir så osäker...haha Hoppas man känner av riktigt snart hela tiden. Tror jag har livmodern i framvägg som med mina andra två och då dämpar ju det sparkarna.

Jag ska på RUL på torsdag och längtar så mycket tills dess så man får se hur bebben mår osv. Så kanske man kan släppa lite oroligheter efter det

På rul kom hon inte åt att mäta ordentligt då hon skulle datera. Istället för att mäta rakt ovanifrån på huvudet blev det lite snett. Så jag tänker att datumet är fel ändå men utgår ifrån det. Jag vet ju faktiskt när bebis blev till. ;)

Lycka till på RUL!
  • Lilla Luna

Var på RUL 1/6 och blev då flyttad massa dagar. Bebis var lite och inte så samarbetsvillig. Så idag ör det dags för ultraljud igen. Ska bli så spännande att kika på bebis igen. Känner av h*n massor nu. Så får se hur samarbetet går med den här akrobaten.

• vainilla

Gått år o dar sedan jag skrev sist.

16Juni gjorde vi RUL o de visade sig att där ligger en liten pojke i min mage:)

• lkmw

Någon som har koll på vad man ska titta på när man letar vagn? Tar gärna emot tips på prisvärda vagnar :)

• irrbloss_83
    lkmw skrev 2016-06-28 21:50:45 följande:
    Någon som har koll på vad man ska titta på när man letar vagn? Tar gärna emot tips på prisvärda vagnar :)

Jag är inne på samma som du, jag har försökt titta på vad vi har för behov och utgått från det (vi bor tex långt ute på landet och behöver mer ha en traktor än en sån där nätt liten cityvagn osv) vi har bestämt oss för en kronan Duo, de har ett paket på hemsidan med ligg- och sittdel för ca 7000.
Svar på tråden BF november 2016