• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MammaEm

Vi har varit på RUL och barnet verkar må jättebra där inne i magen. ???? Lycka! Nu väntar, förberedelser i form av barnvagsinköp osv

• Lilla Luna

En tillbakablick visar att det på fredag är 20v sedan jag plussade. Det betyder, enligt bf jag fick på rul, att jag plussade i vecka 3. 2+1 mer exakt. Det känns som att mitt bf inte stämmer alls. För räknar man inte typ att bim är i slutet av v4. Typ vecka 5?

• MammaEm

Lilla Luna

Jo.

Bim = 4+0

Alltså den dagen du egentligen skulle fått din mens. Två veckor sedan befruktning / ägglossning och fyra veckor sedan just det ägget började mogna.

• Lilla Luna
    MammaEm skrev 2016-07-04 13:46:46 följande:

Lilla Luna

Jo.

Bim = 4+0

Alltså den dagen du egentligen skulle fått din mens. Två veckor sedan befruktning / ägglossning och fyra veckor sedan just det ägget började mogna.

Då är det helt omöjligt att plussa i vecka 2+1. Jag vet ju på ett ungefär när bebis blev till då vi hade sex den helgen och sen hade vi inget mer på typ en vecka. Plussade på kvällen bim -2. 

Känner att mitt BF-datum inte stämmer alls. Känns liksom olustigt på något sätt när jag fick datumet och blev flyttad 12 dagar från det jag fått om man går efter sista mensen och 5 dagar från det datum jag fick om jag räknade på när jag tror bebis blev till. Vilket som så kommer ju bebis när h*n vill och inget vi kan påverka men på något sätt känns det så fel. Kanske bara jag som tänker för mycket? :)
  • MammaEm

Om du plussar på 2+1 betyder det ju att du plussade dagen efter befruktning vilket låter osannolikt, ja. Men de kan ju ha fel på RUL med Bf-datum. Störande men det viktigaste är ju att de ser att barnet mår bra.

• Lilla Luna
    MammaEm skrev 2016-07-04 14:14:37 följande:

Om du plussar på 2+1 betyder det ju att du plussade dagen efter befruktning vilket låter osannolikt, ja. Men de kan ju ha fel på RUL med Bf-datum. Störande men det viktigaste är ju att de ser att barnet mår bra.

Känns ju jättedumt då bm själv sa att hon inte kom åt att mäta ordentligt. Hur kan nan då sätta ett datum? Jag är i alla fall övertygad om att bebis kommer komma tidigt. Min äldre bror är född i vecka 34, jag i 36 och mina småsyskon i vecka 38. Mamma är född i vecka 32. Så jag vill gärna ha allt klart till vecka 32 in case of liksom. :) bara därför går jag över tiden. ;)
  • Lilla Luna

Morgonkulan. Hann ta en bild innan jag stack iväg till jobbet imorse. Börjar synas på morgonen nu. :)
  • Sajocawa
    Lilla Luna skrev 2016-07-04 14:05:55 följande:
    Då är det helt omöjligt att plussa i vecka 2+1. Jag vet ju på ett ungefär när bebis blev till då vi hade sex den helgen och sen hade vi inget mer på typ en vecka. Plussade på kvällen bim -2. 

Känner att mitt BF-datum inte stämmer alls. Känns liksom olustigt på något sätt när jag fick datumet och blev flyttad 12 dagar från det jag fått om man går efter sista mensen och 5 dagar från det datum jag fick om jag räknade på när jag tror bebis blev till. Vilket som så kommer ju bebis när h*n vill och inget vi kan påverka men på något sätt känns det så fel. Kanske bara jag som tänker för mycket? :)
    Bf är ju ett datum som har +-2 veckors marginal, så oroa dig inte för mycket :)
    RUL är ju nämligen i senaste laget för att mäta, för att få korrekt som möjligt ska man mäta mycket tidigare i graviditeten :)
  • 879214

Var på RUL häromdagen, allt såg jättefint ut. Vi filmade skärmen o när jag tittar på videon i efterhand tycker jag mig se en liten snopp :p så vi får nog en pojke till ;) helt magiskt. BM skrev könet på en lapp som vi fick med oss men vi har inte tittat och ska nog heller inte göra det. Sjukt spännande detta är i vilket fall :) Bild från v 18 tror jag. Blev framflyttad 7 dagar så nu plötsligt i vecka 21!! Nytt BF 22 nov.

Svar på tråden BF november 2016