• Lilla Luna

Första barnet - November 2016

Jag har nyligen plussat och börjar precis att greppa att jag är gravid.

Jag blir 24 i år och sambon blir 23. Detta är vårt första barn. Vårt "blir det så blir det". Jag är så nervös och rädd och lycklig och allt! Allt på samma gång. Hoppas liten vill stanna nu bara.

Fler i samma sits? Följas åt? Peppa, stötta tipsa. Alla är välkommna!

• Svar på tråden Första barnet - November 2016
  • Lilla Luna
    Emmabo skrev 2016-03-17 21:34:30 följande:

Ja, jag var så orolig för missfall och rädd att det inte levde i magen. Jag bokade privat i vecka nio, kostade 600 kr och var värt varenda krona. Såå skönt att slippa oroa sig (ett litet tag iallfall) :)

Så känner jag också. Därför ska jag boka privat. Hoppas få se en liten bebis då. :)
  • suddi2

Jag hoppar gärna in här :) Jag är 26 och min sambo 33. Jag är i vecka 7, bf 5 november.

• Hilda86

Jag är också gravid för första gången, nu i v 7+2. Jag är 29 och min sambo också. Är lite orolig dock, känner mig inte särskilt gravid och har blött lite. Funderar också på tidigt vul /ul men kanske är svårt att få det om man inte haft tidigare missfall?

• Lilla Luna
    Hilda86 skrev 2016-03-18 22:10:06 följande:

Jag är också gravid för första gången, nu i v 7+2. Jag är 29 och min sambo också. Är lite orolig dock, känner mig inte särskilt gravid och har blött lite. Funderar också på tidigt vul /ul men kanske är svårt att få det om man inte haft tidigare missfall?

Grattis! :D

Är i vecka 7+6 och känner mig inte heller gravid. Enbart trött. Tänkte boka tidigt ul privat då bm sa att de endast gör rul.. privat tror jag inte man blir nekad,man betalar ju själv för ul då. :) vill liksom se vårt mirakel så jag kan förstå att det är på riktigt.
  • Hilda86
    Lilla Luna skrev 2016-03-18 22:21:47 följande:

Grattis! :D

Är i vecka 7+6 och känner mig inte heller gravid. Enbart trött. Tänkte boka tidigt ul privat då bm sa att de endast gör rul.. privat tror jag inte man blir nekad,man betalar ju själv för ul då. :) vill liksom se vårt mirakel så jag kan förstå att det är på riktigt.

Jag är också trött och har bara lite ömma bröst. Men hade liksom föreställt mig en massa illamående och grejer. ???? Iofs skönt att slippa men man vill ju veta att allt är som det ska... Nej privat borde man ju få göra det eftersom man betalar som du säger, tror tyvärr att det inte finns nåt sånt i närheten där jag bor... Däremot var det visst nya regler att man fick göra ul redan v 13 här. Jag trodde man skulle vara tvungen att vänta till v 18 nånting. Men känns ändå sjuuukt länge tills v 13 just nu...
  • Lilla Luna
    Hilda86 skrev 2016-03-18 22:42:38 följande:

Jag är också trött och har bara lite ömma bröst. Men hade liksom föreställt mig en massa illamående och grejer. ???? Iofs skönt att slippa men man vill ju veta att allt är som det ska... Nej privat borde man ju få göra det eftersom man betalar som du säger, tror tyvärr att det inte finns nåt sånt i närheten där jag bor... Däremot var det visst nya regler att man fick göra ul redan v 13 här. Jag trodde man skulle vara tvungen att vänta till v 18 nånting. Men känns ändå sjuuukt länge tills v 13 just nu...

Jag måte vänta till tidigast v 18 om jag ska göra via bm. Men tänkte boka privat i v 13. Fick googla länge innan jag hittade någon privat här. Vecka 18 känns så långt borta.. klev in i v 9 nu.
  • Hilda86
    Lilla Luna skrev 2016-03-19 08:14:07 följande:

Jag måte vänta till tidigast v 18 om jag ska göra via bm. Men tänkte boka privat i v 13. Fick googla länge innan jag hittade någon privat här. Vecka 18 känns så långt borta.. klev in i v 9 nu.

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man bor det där med ul! Förstår att du vill kolla tidigare!! Vi har inte berättat för någon än, skulle helst vilja ha sett att allt är ok först :) Men vet inte om jag orkar hålla mig så länge :p
  • Lilla Luna
    Emmabo skrev 2016-03-17 21:34:30 följande:

Ja, jag var så orolig för missfall och rädd att det inte levde i magen. Jag bokade privat i vecka nio, kostade 600 kr och var värt varenda krona. Såå skönt att slippa oroa sig (ett litet tag iallfall) :)

Hur ser det ut i v.9? Vad ser man liksom? Är i v.9 nu. 8+1. :)
  • Bär

Hoppar gärna in här med!

Är 26 år och gravid med första barnet. Plussade i tisdags och är i vecka 5 (4+3) så tidigt ännu, men det känns bra :D

Beräknas att föda runt 23 november :)

• Zazou
    Bär skrev 2016-03-20 15:09:37 följande:

Hoppar gärna in här med!

Är 26 år och gravid med första barnet. Plussade i tisdags och är i vecka 5 (4+3) så tidigt ännu, men det känns bra :D

Beräknas att föda runt 23 november :)

Jag tror jag plussade idag (väldigt svagt) så om det verkligen är sant är vi väldigt nära varandra i tid. Jag räknade ut att bf borde vara 27:e. Men vågar inte hoppas. Ska ta digitalt imorgon.

Fyller 26 i sommar så vi är lika i ålder också! Roligt!
Svar på tråden Första barnet - November 2016