• Anonym (Vania)

Ni som äter mycket socker, hur mår ni?

För mycket socker är inte nyttigt för någon. Ändå är det svårt för många att låta bli det söta. Jag har ätit mycket socker i flera år. Med det menar jag ungefär 3 glassar, 800 g godis, 10 kakor och en halv burk sylt i veckan. Dessutom allt dolt socker i flingor och bröd. Jag börjar bli orolig för att få sjukdomar pga detta. Har börjat få smärtor i magen som jag tycker blir värre av socker.

Ni som äter mycket socker, hur mår ni? Har ni eller har haft sjukdomar? Kopplar ni ihop det med kosten?

• Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?
  • Anonym (mår bättre)

Har alltid ätit mycket godis, fikabröd osv men slutade med allt godis, fikabröd, läsk och även mjukt bröd samt halverade portionerna av pasta, ris och potatis och kan säga att jag mår bättre än någonsin.
    Jag har gått ner i  vikt, jag är piggare, gladare och magen är i form.

• Anonym (omg)
    Anonym (hmm) skrev 2016-03-10 12:10:09 följande:

Jag tror visserligen på stenålderskost p g a evolutionen och allt det där, men desto värre är det ju i praktiken omöjligt att leva efter, eftersom all mat vi kan köpa i affären är produkter av livsmedelsindustrin, som odlar, besprutar, förädlar, snabbmognar, etc, etc... Maten som finns är inte lik den som fanns på stenåldern. Just sain'.

Det är väl bara att fixa jaktlicens så kan du börja äta hjärna och inälvor och samla rötter när du är ute och jagar så har du din stenålderskost.
  • Anonym (omg)
    klyban skrev 2016-03-10 11:35:20 följande:

Extremt stor skillnad, detta var en massiv kampanj som utgav sig att vara en myndighet.

Det är därför så många tror FORTFARANDE att det var SLV eller socialstyrelsen som gav rådet.

Och inte jämföra med en enda du nämner, som alla är små fisar i rymden.

Tjoller. De enda som kan ha köpt idén om att det skulle vara en myndighet som gav rådet är mindre intelligenta människor. Genomsnittsmänniskan kött det inte utan såg att det var reklam.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (omg) skrev 2016-03-10 12:49:29 följande:
    Det är väl bara att fixa jaktlicens så kan du börja äta hjärna och inälvor och samla rötter när du är ute och jagar så har du din stenålderskost.
    Jag vill inte äta hjärna och inälvor och rötter, jag vill äta chips och vetebröd och pasta. Varför är du så otrevlig?
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-10 12:51:55 följande:
    Tjoller. De enda som kan ha köpt idén om att det skulle vara en myndighet som gav rådet är mindre intelligenta människor. Genomsnittsmänniskan kött det inte utan såg att det var reklam.

Nä, alla tog upp detta, tom i skolor.
    Liknande inte nån reklam, utan gav intrycket det var nån myndighet som gav råden.
    Du verkar vara helt clueless om denna "6-8 skivor bröd".

Och hur kan du prata om intelligenta människor och mat?
    Titta på vad folk äter

• klyban
    Anonym (hmm) skrev 2016-03-10 12:57:07 följande:
    Jag vill inte äta hjärna och inälvor och rötter, jag vill äta chips och vetebröd och pasta. Varför är du så otrevlig?
    För det enda sättet att ge illusionen att h*n är "on top on things".
  • Anonym (allis)
    Anonym (hmm) skrev 2016-03-10 12:57:07 följande:

Alla bör rimligtvis äta precis det de själva vill. Men många (de flesta??) mår inte bra av modern västerländsk kolhydratbaserad kost.
  • Anonym (Vania)
    Anonym (omg) skrev 2016-03-10 10:28:19 följande:

Kolhydrater och socker ör inte samma sak. Inte heller bröd och kolhydrater. Många sorter bröd har t.ex mycket bra fibrer i sig. Allt är inte svart eller vitt.

Socker är en kolhydrat. Bröd består till största del av kolhydrater. Om vi nu ska diskutera vad som är kolhydrater eller ej.
  • klyban
    Anonym (Vania) skrev 2016-03-10 13:36:30 följande:
    Socker är en kolhydrat. Bröd består till största del av kolhydrater. Om vi nu ska diskutera vad som är kolhydrater eller ej.
    Jag tror h*n menar att kolhydrater spjälkas olika, och att man bör skilja på de olika kolhydraterna.
Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?