• Bettieboop

Tidiga grav.symptom?

Hej allihopa!

Har ni märkt av några graviditetssymptom den första/andra veckan?

Jag vill så gärna så jag "känner av" allting som händer i kroppen.

Mensen kommer om 9 dagar(25 dagars cykel).

Idag så högg det till i knappt någon sekund i äggstockarna, 10-20 min efter det så ilade det i båda min bröstvårtor i flera sekunder för att sedan hugga till i nedre magen igen. Det i magen håller bara i sig i typ 1 sekund.

Vi har haft avbrutet sex före och under ägglossningen, vi båda vet att det inte är 100% skydd och att det finns en risk att bli gravid. Dock så tar han ut den i god tid innan han kommer, men vet att det kan finnas spermier som kommer ut ändå.

Så, har ni haft några väldigt tidiga grav.symptom?

• Svar på tråden Tidiga grav.symptom?
  • gravid2016hoppas

Jag tror jag testar torsdag och framåt varje dag
    Vill så gärna berätta i påsk

Drar i magen hela tiden men tycker alltid att det kan göra det närsom i cykeln för mig. Men vi har verkligen haft mycket sex iaf så borde vara stor chans!

• Bettieboop
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-22 17:16:31 följande:

Jag tror jag testar torsdag och framåt varje dag
    Vill så gärna berätta i påsk

Drar i magen hela tiden men tycker alltid att det kan göra det närsom i cykeln för mig. Men vi har verkligen haft mycket sex iaf så borde vara stor chans!

Samma här!
    Hoppas ni får ett plus.

Har med känt att det har dragit till och är lite varm i nedre delen av magen, men det kan absolut vara inbillning också tyvärr.
  • 879214

ååh.. ja alltså inbillar vi oss eller är de graviditetstecken ... ? själv har jag molvärk sen i lördags som kommit o gått, livrädd att mensen ska dyka upp vilket den isf gör vilken dag som helst.

• gravid2016hoppas
    Bettieboop skrev 2016-03-22 18:12:48 följande:
    Samma här!
    Hoppas ni får ett plus.

Har med känt att det har dragit till och är lite varm i nedre delen av magen, men det kan absolut vara inbillning också tyvärr.
    Ja precis! Jag inbilliar mig inte för det är verkligen värk och värme/lite brännande men jag kan ha så annars med... Åh kom igen. Låt dagarna gå!
  • Bettieboop
    879214 skrev 2016-03-22 19:44:18 följande:

ååh.. ja alltså inbillar vi oss eller är de graviditetstecken ... ? själv har jag molvärk sen i lördags som kommit o gått, livrädd att mensen ska dyka upp vilket den isf gör vilken dag som helst.

Ja, det är frågan...
    Är ledsen nu för att risken att jag faktiskt är gravid är väldigt liten, och jag vet det, men fy vad jag vill vara det!
    Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att morgondagen blir bättre och att dagarna går snabbt så man kan ta det där testet! Annars kommer mensen den 30e, så får kanske vänta tills dess.

Hur gör ni andra för att inte bli ledsna av att det blir negativt och hur gör ni för att inte fundera på OM det är neg eller pos fram tills ni ska testa er?
  • 879214
    Bettieboop skrev 2016-03-22 19:52:49 följande:
    Ja, det är frågan...
    Är ledsen nu för att risken att jag faktiskt är gravid är väldigt liten, och jag vet det, men fy vad jag vill vara det!
    Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att morgondagen blir bättre och att dagarna går snabbt så man kan ta det där testet! Annars kommer mensen den 30e, så får kanske vänta tills dess.

Hur gör ni andra för att inte bli ledsna av att det blir negativt och hur gör ni för att inte fundera på OM det är neg eller pos fram tills ni ska testa er?
    jag försöker tänka så lite som möjligt på det, jag kan ändå inte påverka något nu så jag bara hoppas på det bästa. men alltså ledsen när de blir negativt de lär ja bli eller iaf känna hopplöshet... det går nog inte komma ifrån..
  • gravid2016hoppas

Detta är första försöket så egentligen OK om det inte går och vi har ett barn sedan inne så borde kunna få ett till.

Jag är inställd på att vara gravid nu. Men tror ändå jag blir super chockad om jag är det. Så STORT liksom...

Jag har eget företag och redan börjat planera hur jag ska göra om jag är gravid med allt. Redan stressad över det och vet inte hur det ska lösa sig..

Har även egen häst relativt ny köpte henne för 4 månader sedan och undrar såklart även hur det ska gå... Kan och vå¨gar jag rida gravid osv, hur mycket kommer jag kunna hinna när bebisen väl kommer och jag har även en son med ADHD som börjar skolan. 

Jag tycker det är jättetokigt att jag kan  vara gravid utan att veta om det! Vill så gärna veta

• naawnoue
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-22 20:30:06 följande:

Detta är första försöket så egentligen OK om det inte går och vi har ett barn sedan inne så borde kunna få ett till.

Jag är inställd på att vara gravid nu. Men tror ändå jag blir super chockad om jag är det. Så STORT liksom...

Jag har eget företag och redan börjat planera hur jag ska göra om jag är gravid med allt. Redan stressad över det och vet inte hur det ska lösa sig..

Har även egen häst relativt ny köpte henne för 4 månader sedan och undrar såklart även hur det ska gå... Kan och vå¨gar jag rida gravid osv, hur mycket kommer jag kunna hinna när bebisen väl kommer och jag har även en son med ADHD som börjar skolan. 

Jag tycker det är jättetokigt att jag kan  vara gravid utan att veta om det! Vill så gärna veta

Jag dör efter å få veta... Gud... Kan knappt bärga mig!! :( har ikväll lite skarpare smärtor i tjejmagen, haft lite bara, haft molvärk sen sen fredag/tidig lördag... Blir lite orolig! Men inget blod än iaf... Tuttarna svällda och massa andra diffusa symptom ... Jag har aldrig varit gravid från början :p upptäckte första gången i vecka 12 och andra i vecka 6... :( men jag känner gott å väl igen symptomen på graviditet. Så jag hoppas ... :)
  • naawnoue
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-22 23:05:41 följande:

Hoppas!!

Men du ska väl inte ha mens än?

Är det nära så testa!!

Nope inte förrän den 30 ... Fundersam över va de va som gjorde så ont :( inte haft nå mer ... :( för tidigt att testa än :p
Svar på tråden Tidiga grav.symptom?