• Bettieboop

Tidiga grav.symptom?

Hej allihopa!

Har ni märkt av några graviditetssymptom den första/andra veckan?

Jag vill så gärna så jag "känner av" allting som händer i kroppen.

Mensen kommer om 9 dagar(25 dagars cykel).

Idag så högg det till i knappt någon sekund i äggstockarna, 10-20 min efter det så ilade det i båda min bröstvårtor i flera sekunder för att sedan hugga till i nedre magen igen. Det i magen håller bara i sig i typ 1 sekund.

Vi har haft avbrutet sex före och under ägglossningen, vi båda vet att det inte är 100% skydd och att det finns en risk att bli gravid. Dock så tar han ut den i god tid innan han kommer, men vet att det kan finnas spermier som kommer ut ändå.

Så, har ni haft några väldigt tidiga grav.symptom?

• Svar på tråden Tidiga grav.symptom?
  • Bettieboop
    naawnoue skrev 2016-03-22 23:33:07 följande:
    Nope inte förrän den 30 ... Fundersam över va de va som gjorde så ont :( inte haft nå mer ... :( för tidigt att testa än :p
    Samma här! Undrar med var det var.
    Jag har inga andra symptom just nu, inga bröst som ömmar eller liknande. Däremot så direkt när jag kom hem från jobbet igår, 19.30, så brukar vi alltid laga mat innan vi går och lägger oss runt 21-22, men igår så gick jag bara direkt in och la mig... Kanske för jag insåg att jag inte var gravid eller för att jag bara var trött, men har aldrig hänt innan.
  • gravid2016hoppas

Hoppas ni båda är gravida!!

Idag har det börjat dra i magen och spänna mer som "träningsvärk" än molvärken som vart där innan.

Känns vetkligen som något håller på..

Imorgon kommer mitt 10 pack med gravid test. Ska prova imon men tror oavsett det är neg.

• Bettieboop
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-23 14:08:05 följande:

Hoppas ni båda är gravida!!

Idag har det börjat dra i magen och spänna mer som "träningsvärk" än molvärken som vart där innan.

Känns vetkligen som något håller på..

Imorgon kommer mitt 10 pack med gravid test. Ska prova imon men tror oavsett det är neg.

Skriv gärna sen efter testet om du vill!
    Jag ska nog vänta tills fredag även om mitt test gick att ta fr.o.m. Imorgon..
  • milli79

Jag hade mycket symptom innan BIM med 1a, det kom senare med de andra barnen.

Symptomen innan BIM
    -Yrsel (kändes som jag gick på en båt)
    - molvärk
    - illamående
    - nidblödning
    - ömma bröst

Strax efter BIM 
    - lukt känslig 
    - svullna bröst 
    - kissnödig

Med 2a var jag oxå yr innan BIM och med 3an var första symptomen innan BIM att jag var EXTREMT känslig och grät för minsta lilla.

• gravid2016hoppas

idag kom en snabb ilning i bröstet precis så det känns när det rinner till när man ska amma. Blev super chockad!! Sen tror jagb bannemej det kom en droppe vätska ur bröstet!!!

• 879214
    gravid2016hoppas skrev 2016-03-23 21:35:22 följande:

idag kom en snabb ilning i bröstet precis så det känns när det rinner till när man ska amma. Blev super chockad!! Sen tror jagb bannemej det kom en droppe vätska ur bröstet!!!

oj redan? med min son kom första dropparna runt v 20 i graviditeten men det är väl olika :p eller annorlunda om man redan ammat, det hade inte jag innan.
  • gravid2016hoppas

Jag hade inte en droppe ens när han kom, kom som en kran i full fart dagen efter.
    Men läst om det och kan komma så när man ammat innan.

Men jagb har alltså inte massa mjölk men kom en droppe vätska o d har det inte gjort på 4.5 år!

• 879214

Tolkar de som att du är gravid :) men vi får se!

gravid2016hoppas skrev 2016-03-23 22:18:59 följande:

Jag hade inte en droppe ens när han kom, kom som en kran i full fart dagen efter.

Men läst om det och kan komma så när man ammat innan.

Men jagb har alltså inte massa mjölk men kom en droppe vätska o d har det inte gjort på 4.5 år!

• 879214
    Senaste halvåret har jag haft 23-28 dagars cykel, snitt 27 dagar, idag är det dag 29... Om jag testar nu, tror ni det kan visa negativt även om jag är gravid? Med mitt första (och enda) barn så testade jag inte förrän dag 34 med cb digital o resultatet var "gravid 2-3". Vad tror ni? Jag tänkte egentligen vänta till dag 35 denna gång med då min allra längsta cykel sedan graviditeten (1 år 9 mån sen) var 34 dagar. 
Svar på tråden Tidiga grav.symptom?