• Bettieboop

Tidiga grav.symptom?

Hej allihopa!

Har ni märkt av några graviditetssymptom den första/andra veckan?

Jag vill så gärna så jag "känner av" allting som händer i kroppen.

Mensen kommer om 9 dagar(25 dagars cykel).

Idag så högg det till i knappt någon sekund i äggstockarna, 10-20 min efter det så ilade det i båda min bröstvårtor i flera sekunder för att sedan hugga till i nedre magen igen. Det i magen håller bara i sig i typ 1 sekund.

Vi har haft avbrutet sex före och under ägglossningen, vi båda vet att det inte är 100% skydd och att det finns en risk att bli gravid. Dock så tar han ut den i god tid innan han kommer, men vet att det kan finnas spermier som kommer ut ändå.

Så, har ni haft några väldigt tidiga grav.symptom?

• Svar på tråden Tidiga grav.symptom?
  • Pipenc
    naawnoue skrev 2016-04-19 04:09:28 följande:
    Åh, ÄL+6 idag. Har lite värk i tjejmagen från och till, först och främst när jag stått upp eller setat länge, då kan det göra riktigt ont. försvinner direkt jag lägger mig ner!? Någon som vart med om samma? Kissar som en tok hela tiden, inte alls vanligt :P Känner mig hyffsat pigg annars, någon släng av illamående ibland, främst direkt när jag vaknat. BIM 27/4, så ett par dagar kvar till jag kan testa. 
    Herregud vad vi hoppas!!! =)
    Hade ÄL som dig, och bim den 27:e :)  Har de senaste dagarna varit otroligt trött, lite illamående.. Och idag har brösten börjat ömma lite.. Hoppas att man inte "hittar på" massa symtom nu :(

Håller tummar och tår för dig :) 
  • naawnoue
    Bettieboop skrev 2016-04-19 22:08:58 följande:
    Jag håller tummarna ????
    gör det!!! :D:D:D::D idag har jag kissat tametusan 5 ggr på 4 timmar... att försöka sova efter nattjobb är ju lönlöst.. :P
  • naawnoue
    Pipenc skrev 2016-04-19 23:12:55 följande:
    Hade ÄL som dig, och bim den 27:e :)  Har de senaste dagarna varit otroligt trött, lite illamående.. Och idag har brösten börjat ömma lite.. Hoppas att man inte "hittar på" massa symtom nu :(

Håller tummar och tår för dig :) 
    Det är ju tyvärr lätt så att man gör det :( Men jag är ganska övertygad nu, svårt å tvinga sig själv å vara så kissnödig ;P haha... å sån smärta ja får när ja stått å suttit länge vill man inte ha. haha. :P hoppas hoppas. har nå sånt där "testa tidigt" hemma, som man tydligen kan testa med 7 dagar efter befruktning. så provar väl imorgon, annars provar jag på lördag eller söndag :) en vecka till BIM..

När ska du testa?:P
  • NollÅtta
    1an: Ett tydligt stick i äggstocken runt ÄL+4. Från bim-5 kissnödig. Lätt "mensvärk". Trött. Plussade på Bim-5

2an: Kände lite lätt mensvärk och trötthet från bim-4 då jag plussade.

3an. Ett tydligt stick i äggstocken runt ÄL+4. Sen kände jag absolut ingenting innan jag plussade på bim-3.
    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Pipenc
    naawnoue skrev 2016-04-20 15:08:34 följande:
    Det är ju tyvärr lätt så att man gör det :( Men jag är ganska övertygad nu, svårt å tvinga sig själv å vara så kissnödig ;P haha... å sån smärta ja får när ja stått å suttit länge vill man inte ha. haha. :P hoppas hoppas. har nå sånt där "testa tidigt" hemma, som man tydligen kan testa med 7 dagar efter befruktning. så provar väl imorgon, annars provar jag på lördag eller söndag :) en vecka till BIM..

När ska du testa?:P
    Ja men eller hur :O  .. asså, jag vet inte om jag ens vågar testa xD vill inte bli besviken ju :(  men bim är troligen nästa onsdag.. Så tänkte kanske kanske testa på måndag, med ett sånt där tidigt från testlagret.. Om jag nu törs :D 
  • Pipenc
    naawnoue skrev 2016-04-21 12:08:31 följande:

Ja usch, man blir så ledsen när man får neg :(

Jaa.. man blir ju det.. :( har grym mensvärk idag.. trots att de e flera dagar till bim... nervös :(
  • naawnoue
    Pipenc skrev 2016-04-21 18:34:05 följande:
    Jaa.. man blir ju det.. :( har grym mensvärk idag.. trots att de e flera dagar till bim... nervös :(
    ja, för tusan! har vårstädat idag och fixat lite extra till hästarna, nu har jag jätteont i tjejmagen.. :( får det vid för mkt aktivitet, har haft så senaste veckan :( jag är en sån som alltid har full fart, jobbar, hästar, fixar och donar, men tydligen kan jag inte ha samma tempo just nu :( tråkigt...
  • Pipenc
    naawnoue skrev 2016-04-21 19:41:07 följande:

ja, för tusan! har vårstädat idag och fixat lite extra till hästarna, nu har jag jätteont i tjejmagen.. :( får det vid för mkt aktivitet, har haft så senaste veckan :( jag är en sån som alltid har full fart, jobbar, hästar, fixar och donar, men tydligen kan jag inte ha samma tempo just nu :( tråkigt...

Suck.. känner detsamma när jag jobbar.. idag har jag fått åkt med uppknäppt byxor i bilen mellan besöken för de har stramat åt så ???????? fått lite blödningar också... säkert den där skitmensen ändå :(

Vill du följas åt någon annanstans? :D skönt o ha någon o diskutera med ;)
  • naawnoue
    Pipenc skrev 2016-04-21 22:56:14 följande:
    Suck.. känner detsamma när jag jobbar.. idag har jag fått åkt med uppknäppt byxor i bilen mellan besöken för de har stramat åt så ???????? fått lite blödningar också... säkert den där skitmensen ändå :(

Vill du följas åt någon annanstans? :D skönt o ha någon o diskutera med ;)
    Usch då :( ingen blödning för mig... än. BIM är ju den 27 så för tusans vad jag hoppas att den inte kommer. Mitt blodsocker är oförklarligt jättekonstigt. haha. Hoppas din mens inte dyker upp. Absolut, samma namn som här på insta, där ser du också vad jag heter på riktigt, på facebook :P Bara du är tyst så ingen får veta, haha! Varning för sidor med bara hästar... haha!
Svar på tråden Tidiga grav.symptom?