Ni som har misstänkt graviditet tidigt och sedan plussat, symptomen på graviditet är ju samma PMS men har ni känt någon skillnad? Jag har ganska bra koll på hur jag mår när jag har PMS och det brukar bara va dagarna innan mensen ska komma, men nu är jag typ mitt i min cykel men har fått en massa symptom som skulle kunna vara PMS men det är inte som PMS alltid brukar kännas. Får av och till så himla ont i utsidan/under mina bröst, alltid ett bröst i taget, medan när jag har PMS så brukar det mer göra ont mitt på bröstet typ bakom bröstvårtorna. Jag ska som sagt inte ha min mens på nästan två veckor men för några dagar sedan grinade jag som en galning av vad jag tycker nu inte var någon vettig anledning. Kan inte komma ihåg senast jag blev så emotionell! När jag har PMS blir jag mest deppig men nu är det bara humörsvängningar på något annat sätt. Min pojkvän håller på bli tokig på mig för att jag blir så arg för struntsaker. Men det som fick mig att reagera mest var att jag häromnatten blev så otroligt snurrig i huvud när jag låg ner. Jag har alltid haft problem med yrsel men jag har aldrig känt av det när jag har legat ner och aldrig känns det som att hela rummet snurrar/gungar. I samband med yrseln har jag också blivit förbaskat matt i kroppen, trött men inte så att jag sover konstant, har bara ingen energi. Jag vet inte om jag inbillar mig också mer jag känner mig mer törstig/hungrig än vanligt. Jag är ingen stor fantast av vatten men av någon anledning har jag ett konstant sug efter vatten.
Det kan ju vara PMS, och det kan vara något annat men jag har bara en känsla som jag har svårt att bli av med. Haft känslan i 3-4dagar nu. Jag och pojkvännen försöker inte bli gravida så därför är jag otroligt nervös över att ta upp det här med honom. Dessutom när jag beskriver symptomen så ger han mig bara dåliga råd att hantera dem som att han inte förstår/vill förstå vad jag säger.