• LyCKa55

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-07-03 00:07:12 följande:

Smörjer ni in magen med någon olja eller liknande? Jag började med det tidigt förra graviditeten o fick inga bristningar. Men bristningar beror väl enbart på hormonerna va? Har smörjt magen med kokosolja några gånger nu mest för att det är skönt. Även fast jag läst att olja inte hjälper mot bristningar så tänker jag "men tänk om det gör det ändå?"..

Haha jag låter nog knäpp nu..

Har också funderat på att köpa nåt men vill då veta att det ev hjälper. Fick rätt mycket bristningar sist o lär väl säkert få det igen om man inte gör nåt. Sen hjälper det kanske inte alls men bättre att försöka
  • LyCKa55
    JonnaEmilia75 skrev 2016-07-08 12:13:02 följande:

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

Så roligt!:) Ja det där med namn är svårt. Hae inget sådär hundraprocentigt pojknamn. Har dock på känn att det kan va en pojke till. Vi får se på torsdag:)
  • LyCKa55
    BIX skrev 2016-07-08 17:24:06 följande:

Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

Det va en fin bild!:) Vad kul med en pojke när ni har en tjej:) Själv har jag en son och vill gärna ha en dotter. Tror dock på en pojke till.
  • LyCKa55

Jag har kännt sparkar i princip varje dag ett par gånger per dag i ca en vecka nu. Och innan det va det lite mindre ofta. Men jag började känna det i v.17. Är nu i v.19. Jag kanske är ovanlig som känner så mycket. Men jag har moderkakan i bakvägg. Verkar inte va lika vanligt

• LyCKa55
    Anonym föräldraledig skrev 2016-07-12 20:57:33 följande:

Är i vecka 19 och har haft värk i magen några dagar nu, är även öm om jag trycker på magen. Antar att det är växtvärk, men är det någon som känner igen sig? Kan inte minnas att det var så här i förra graviditeten.

Jag känner igen mig. Har haft rejält ont o varit öm. Även ner i underlivet. Har ju haft urinvägsinfektion nyligen som nu ska kollas om den är borta. Har trott att den kanske är kvar. Men samtidigt kände jag inte av den när jag hade den.. Så kanske "bara" är växtvärk då.
  • LyCKa55

Nu har vi också varit på RUL!:) Det va en åter igen busig bebis som inte ville som undersökaren ville;) Men man kunde rätt tydligt se att det mest troligen är en liten pojke där inne:) Det skulle jag nästan kunnat säga själv också.

Ville gärna ha en tjej då vi har en son, men samtidigt kommer de ha väldigt mycket gemensamt o kul tillsammans så det blir nog jättebra! Killar vet jag ju hur de fungerar nu iaf:)

• LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-14 13:58:12 följande:

Å vi väntar en 3:e flicka hade hoppats på en pojke men viktigast är såklart att bebisen mår bra! :)

Jo självklart blir det jättebra med vilket som:) Mina pojkar kommer nog leka väldigt bra ihop. Även om storebror just nu blir sur när man säger att han ska bli storebror:)
  • LyCKa55
    Annaama skrev 2016-07-15 23:13:21 följande:

Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)

Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?

Eftersom det är andra barnet så har vi allt i princip. Bara en babysitter som fattas då vi inte gillade den vi hade. Ska köpa en som har bättre gung.

Men självklart blir det lite nya söta små kläder så småningom. Har bara köpt ett par söta byxor från POP på rea.

Syskonvagn behöver vi också köpa iofs. Men ska hitta nån begagnad eftersom sonen kommer vara 2,5 när nästa kommer. Han går mest men är skönt att ha vid promenader eller när det inte finns tid för att han går
  • LyCKa55
    Javas skrev 2016-07-18 21:13:31 följande:

Skönt att det är fler som inte känner sig så gravida :)

Det är dessutom min andra graviditet, "då blir man tjock mycket fortare och känner rörelser tidigare".

RUL nästa vecka iallafall, kanske jag kan andas ut :)

Det har stämt på mig som också ska ha andra barnet. Men så har jag moderkakan i bakvägg. Verkar ganska ovanligt om man kollar här. Har man tvärt om är det inte konstigt att det inte känns mycket. Kanske att jag är lite större än sist men iaf att magen kom tidigare
  • LyCKa55
    Mariro skrev 2016-07-25 18:24:21 följande:

Var på RUL i fredags, fick se en liten tjej! Dock kändes det som att det gick väldigt fort, totalt 20 minuter var vi där inne. Bm mätte huvud och lårben, och sa att det var proportionerligt. Såg att någon här skrev att bebis verkade ha liten mage, kollar de sånt separat? Min sa inget om det. Fick för mig att RUL tar mycket längre tid?

Vad roligt med en tjej! Vi ska få vår andra pojke????

Det där är nog väldigt olika. I landstinget vi bodde i när vi skulle ha första barnet så tog det 20min. Kändes väldigt snabbt o rutinmässigt o då var det det ända ultraljudet vi fick.

Nu har både KUB och RUL tagit ca 40min. De har inte stressat o så har bebisen trilskats lite????
Svar på tråden BF December 2016