• LyCKa55

BF December 2016

sillencillasill skrev 2016-05-16 17:56:45 följande:

Jag bokade kub idag. Har funderat mycket fram och tillbaka. Jag har en donator genom klinik och jag vet att man inte får donera om man har något avvikande i sitt arv, men känns ändå mest säkert att få all info man kan. Jag har ul 28 juli så kub känns som ett alternativ att få till ett ul tidigare, blir 10 juni. Så liiite närmare iaf...

Var på inskrivning idag o fick också tid till KUB den 10/6!:) Känns rätt sent då jag kommer va i slutet av v.13(12+5). Men det vet ju dem när det funkar bra. Hade dock velat se den veckan innan:) Och RUL typ en månad senare.
  • LyCKa55

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

• LyCKa55

Jag känner också av lite foglossning tror jag. Lite ont i höfterna o ryggen ibland. Jobbigt att ligga på sidan mycket på natten. Känns igen sen sist. Fast då rätt mycket senare. Typ i v.25

• LyCKa55
    Nicoolina skrev 2016-05-21 12:11:30 följande:

Ni som minns att jag berättade om min smärtproblematik samt att jag genomgått GBP tidigare.. Jag hade ju inbokat läkarbesök igår.

Jag satt och väntade i nästan en timme innan någon kunde berätta att tiden inte alls var bokad.

Både jag och min syster var med och såg när BM bokade tiden.

Detta gör mig både förbannad och uppgiven - nu måste jag vänta ytterligare två veckor innan jag får träffa en läkare, och situationen var ohållbar för redan en vecka sedan.

Sjukskrivningen är nämligen inte långt borta, och jag behöver verkligen läkarkontakt tidigt för att komma fram till hur vi ska göra. Jag klarar inte att arbeta heltid nu, och skulle behövt sjukskrivning på 50% (inte pga graviditeten i sig utan pga min smärtproblematik samt påbörjad foglossning och jag inte kan äta någon medicin mot smärtorna som rusar iväg fullständigt nu).

Ja, det finns ju inte så mycket att göra, men förbannat illa känns det, då jag anses ha en "riskgraviditet". Usch, har bara gråtit och gråtit i ett dygn :(

Stackare! Fy va vården är illa! Och jag håller med dig, man blir förbannad. De spelar liksom med smärtor osv som gör att hela ens liv inte funkar o säger typ att de "råkat" göra fel eller missat nåt. Om de glömmer borde de bara få fixa det o träffa dig ändå. Styrkekramar!
  • LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-23 18:08:25 följande:

Hej! Jag har förmodligen BF i december. Ska på VUL på torsdag för att fastställa datum. Detta blir andra barnet; Dahlia är två år.

Hej, vad kul:) Visst va du också med i BF April 14-gruppen?:)
  • LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

Jobbar 80%(som vanligt). Har mått bra o inga större besvär. Sist jobbade jag 100% trots att jag kräktes konstant i 5veckor. Fick efter mycket om o men sjukskrivning i 10dagar när ja va i v.36 tror jag pga hjärtklappningar o felslag som framkallats av stress + att jag hade foglossning. Trodde det va skitsvårt att bli sjukskriven för mindre. Beror väl på vilken läkare det är.

Men jag vill jobba till jag har en månad kvar som sist om jag inte mår jättedåligt
  • LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Vi ska göra det. Inte för att jag är gammal utan för att jag kan det i det här landstinget. Jag 28.

Med sonen bodde jag i ett annat landsting där jag bara fick RUL o ville verkligen göra KUB. Här gör typ alla det.
  • LyCKa55

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

• LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 21:10:09 följande:

Har snittats 2 ggr och det gick bra båda gångerna det jobbiga är efteråt när man ska lära sig att stå och gå igen efter snittet.

Bara att ställa sig upp första gången kan vara jobbigt.

Det är iof väldigt individuellt hur man mår och hur fort man mobiliserar sig (tror jag det heter.) Är man kraftigt överviktig som mig kan det vara jobbigare att ta sig ur sängen efter operationen osv. Det kan göra ont i smittsåret såklart men man får ju en del smärtlindring oxå.

Fördelen är att man slipper de onda värkarna :).

Den instabiliteten får man efter en vanlig förlossning med. Man är liksom van att ha en tyngd där fram och kompenserar för det. Det tar ett tag att komma iordning o hitta balansen i kroppen igen
  • LyCKa55

En bild på min svullna kvällsmage i en smutsig spegel;) Känner mig jättestor ikväll
Svar på tråden BF December 2016