Nicoolina skrev 2016-05-21 12:11:30 följande:
Ni som minns att jag berättade om min smärtproblematik samt att jag genomgått GBP tidigare.. Jag hade ju inbokat läkarbesök igår.
Jag satt och väntade i nästan en timme innan någon kunde berätta att tiden inte alls var bokad.
Både jag och min syster var med och såg när BM bokade tiden.
Detta gör mig både förbannad och uppgiven - nu måste jag vänta ytterligare två veckor innan jag får träffa en läkare, och situationen var ohållbar för redan en vecka sedan.
Sjukskrivningen är nämligen inte långt borta, och jag behöver verkligen läkarkontakt tidigt för att komma fram till hur vi ska göra. Jag klarar inte att arbeta heltid nu, och skulle behövt sjukskrivning på 50% (inte pga graviditeten i sig utan pga min smärtproblematik samt påbörjad foglossning och jag inte kan äta någon medicin mot smärtorna som rusar iväg fullständigt nu).
Ja, det finns ju inte så mycket att göra, men förbannat illa känns det, då jag anses ha en "riskgraviditet". Usch, har bara gråtit och gråtit i ett dygn :(
Stackare! Fy va vården är illa! Och jag håller med dig, man blir förbannad. De spelar liksom med smärtor osv som gör att hela ens liv inte funkar o säger typ att de "råkat" göra fel eller missat nåt. Om de glömmer borde de bara få fixa det o träffa dig ändå. Styrkekramar!