• LyCKa55

BF December 2016

Shhaw skrev 2016-05-03 14:09:52 följande:

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 22 år och är just nu i vecka 6 (5+4).

Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)

Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.

Jag undrar nu vad har ni för magbesvär?

Har ni börjat må illa? (Orolig för jag inte börjat må illa ännu)

Själv har jag lite molande värk i ryggen då och då bara, är det vanligt?

Sååå rädd att även denna ska sluta i missfall ????

Hej! Vad mycket jobbigt du varit med om! Hoppas detta går bättre!

Jag har haft molvörk i livmodern från början typ. Mådde illa en del i v 5-6. Sen minskade det(blev då väldigt orolig). Hade också väldigt ömma o stora bröst. Alla symtom minskade från v.7 o frammåt. Efter det har jag mått illa lite till o från,fortfarande molvärk,yrsel och en väldig trötthet.

Får jag fråga om du märkte nåt med symtomen under din första grav? Jag är rädd för MA ioch med att symtomen minskat rätt mycket. Mår lite "för bra" tänker jag. Med sonen mådde jag sämre
  • LyCKa55

Jag är mer hård i magen än annars. Har fått diagnosen IBS i början av året så har problem med väldigt varierande magproblem o avföring. Är rätt skönt att slippa ha diarre till o från som jag brukar få av viss mat.

Dock är det ju så att jag kan förväxla den smärtan med molvärken i livmodern. Även om det låter konstigt

• LyCKa55

Får nog ta o be sambon rota fram kartongen med mammakläder i helgen. Börjar bli ohållbart att gå i vanliga jeans;) Nu börjar magen verkligen växa o synas. Känns tidigt även om att man vet att det går snabbare med andra barnet. Är i v.10 från imorgon

• LyCKa55

Tycker det börjar synas en del nu:) O då drar jag in magen på bilden eftersom jag har en del fett också;)
  • LyCKa55
    Emmask skrev 2016-05-07 13:39:43 följande:

Är det bara jag som upplever att det r en helt annan sak att få tvåan än ettan? Med ettan var alla superglada och entusiastiska, denna gång när vi berättar tycker vänner och familj att det är roligt men väntat. Jag hade önskat att jag skulle få samma respons som förra gången, just eftersom jag behövde ett lyft själv.

Upplever också att första trimestern är om möjligt ännu längre än förra gången. Hur är det möjligt för en trimester att vara så lång? Ingen mage, inga sparkar, ovisshet och väntan. Det vore min dröm att få upptäcka nästa graviditet i vecka tolv.

Håller helt med! Folk har varit glada men som du säger inte riktigt samma sak. Men jag förstår det för innan första barnet visste ju inte folk om man tänkte i dom tankarna ens. Nu har man barn o är inne i den perioden av livet liksom.

För mig har det varit längre nu också. Mest pga att jag fick ett plus typ 2,5vecka tidigare denna gången. Men veckorna har gått rätt snabbt sen för man har mycket med en liten.
  • LyCKa55

Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18

• LyCKa55

Okej, då är jag med. Här finns ingen att betala för att få ett vul så man får snällt vänta. Är så i småstäder på landet. Men jag är ändå i v.11 på lördag så det är ju inte långt bort

• LyCKa55
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Men fy va hemskt! Beklagar verkligen! Hoppas det tar sig snart igen som många skrivit här.

Måste bara ställa en fråga, märkte du nåt när du tänker tillbaka såhär i efterhand? Alltså att symtomen minskade eller nåt då när den ska ha slutat växa?

Är själv så himla orolig för MA osv. Mina symtom är väldigt milda o jag tyckte de va mer för några veckor sedan
  • LyCKa55

Tänkte fråga vad ni andra tar för vitaminer o liknande? Jag äter folsyra o har gjort sen en månad innan ägglossningen skedde ungefär. Hur länge ska man fortsätta med den? Minns att jag med sonen gick över på en gravidtablett med vitaminer i mitten av grav ungefär..

• LyCKa55
    Fian88 skrev 2016-05-12 22:18:29 följande:

Folsyra är som viktigast fram till v 12 har jag för mig. Jag åt rena folsyratabletter i början men eftersom jag haft ganska dålig aptit så gick jag över till Aco Gravid istället, dom innehåller också folsyra:)

Okej. Det va nog så dem hette som jag tog sist. Har nog kvar en burk. Får kolla datumet:) Ska höra med BM också på måndag när jag har inskrivning:)
Svar på tråden BF December 2016