• LyCKa55

BF December 2016

Fiamia skrev 2016-06-25 23:01:45 följande:

Är precis som du, nyss ingången i v. 17 och känner fladder ibland men inga sparkar.

Förra grav. var jag jätteorolig vid det här laget då det kändes lika lite, de andra graviditeterna kände jag sparkar vid det här laget.

Men det visade sig att jag hade moderkakan i framvägg så sparkarna kändes lite senare. Men sen kändes de hur tydligt som helst.

Hoppas att det är likadant den här gången.

Okej, men då kan det ju finnas en förklaring. Jag har den i bakvägg enligt KUB-ultraljudet. Är nog därför jag känns lite redan från v.12 men inga sparkar än som sagt. Längtar dit!
  • LyCKa55
    MP88 skrev 2016-06-26 11:34:14 följande:

Läst att ni skrivit lite om syskonvagnar.. Men eftersom jag väntar mitt första barn behöver jag bara en enkelvagn ;) Jag är inne på en Joolz Geo. Är det någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag älskar designen och de snygga läderdetaljerna. Kom gärna med andra förslag på bra vagnar!

Vi har en Brio Smile. Jättesmidig vagn att få in i bilen o sen att bilstolen går att fästa på den så du slipper flytta över en sovande liten till liggdelen. Är jättenöjd efter första barnet. Hade den tills han va lite över året. Har funderingar på att skaffa en Emmaljunga med för att testa men vi får se. Säljer inte Smilen iaf:)
  • LyCKa55

Igår och idag har jag känt några små buffar/sparkar i magen!!:) Äntligen! Så härligt:)

Nån annan som är sugen på att köpa första klädesplagget? Jag är jättesugen men har bestämt mig för att vänta till efter RUL. Dels vet vi förhoppningsvis könet o sen vill jag va helt hundra på att allt är okej. Bir det rn kille har vi ju mycket men det är lite fel årstid för de kläderna. Sonen är född på sen vår och denna mitt i vintern:)

• LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:00:52 följande:

V 15. Känns inte som det händer något. Har börjat må bättre men inget annat. Jo magen växer väl men annars känner jag mig rätt som vanligt bara tjock. Lite deppigt faktiskt.

Har fortfarande svårt att förstå att det ska bli en bebis till jul. Känns som jag ljuger när jag säger att jag är gravid, märklig känsla. Någon som känner igen sig eller vill ge lite pepp?

Precis sådär kände jag med runt den veckan. Tänkte att min kollega som också ska ha barn o 6veckor innan, hon kommer ju verkligen få barn, typ som att vi inte skulle få det. Vet inte varför men är troligen inte en ovanlig känsla. Nu känns det inte alls så utan som att vi verkligen ska ha en liten. Dock har jag ändå svårt att inse att jag ska ha en sån där liten mini-mini-bebis som sonen va i början. Är liksom så van vid en tvååring nu:)
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-27 21:35:34 följande:

Skönt att höra!

Ja hjälp att man ska ha en liten igen, kommer MSN ihåg hur man gjorde :) som du säger, van vid 2-åring nu ju. Har ni berättat eller pratat om det med 2-åringen? Jag har inte sagt något, antagligen för att jsg själv har svårt att ta in det.

Jo jag har berättat för länge sen. Men han förstår inte. Han kan säga det ibland men det märks att han inte förstår. Så det gör liksom inget att säga. Var så jag kände
  • LyCKa55

Fick nyss reda på att jag har urinvägsinfektion...jippie! Började med pillren med en gång.

Det skumma är att jag gjorde ett test för det på mödravårdscentralen men fick aldrig nåt svar. Sen va jag hos läkare av annan anledning o frågade om vi kunde kolla utan att nämna att jag testat för ca 5veckor sen(då ). Och så hade jag det.

Jag undrar om de missat att meddela mig det från MVC. De gjorde de nämligen med mitt levaxinprov som visade att jag behövde öka medicinerinen. Asdåligt.

Ska ringa imorgon o kolla. O har de svar på att jag då hade UVI så kommer de veta att de lever när jag talar om vad jag tycker. Såå dåligt över huvudtaget!

• LyCKa55
    BIX skrev 2016-06-30 06:52:46 följande:

Uj det var dåligt, ger väl inget större förtroende för din mvc... Du måste se till att de tar en odling för att kolla om du har gbs (grupp b-streptokocker), men det har du kanske koll på/redan gjort?

Pratade med dem nu o jag hade inget sist. Och detta var en mild infektion men det va det dem kallar GBS tyvärr. Dock är det ju nåt man kan ta hand om men måste veta vid förlossningen. Så jag är väldigt glad att jag bad läkaren ta ett prov när jag ändå va där.

Ska ta ett uppföljningsprov ungefär vid RUL på MVC o se att det är borta efter kuren.
  • LyCKa55
    Mariro skrev 2016-06-30 07:14:42 följande:

Helt otroligt om de har missat att meddela dig. Jag menar, det finns ju en risk för att det blir riktigt farligt om det går upp i njurarna! Hoppas att penicillinet hjälper snabbt! Men har du känt av symptom under tiden eller är det en symptomfri UVI?

Det va en mild infektion som tydligen va GBS som jag skrev här innan. Jag har haft en obehagskänsla i magen o ibland när jag gått på toa men det har inte svidit. Så jag skulle nästan säga att det va symtomfritt. Trodde ju vid första provet i v.11 att jag hade det men tydligen inte så det satt nog mest i mitt huvud. Men känslan va ju rätt andra gången. Så man ska tro på sig själv o sin intuition.
  • LyCKa55
    Ledilnaan skrev 2016-07-01 13:30:38 följande:

Jag kommer bara jobba oktober ut, om jag orkar så länge. Sen får jag, i mitt jobb, inte jobba längre.

Jag kommer ta det mesta av föräldrarledigheten, har gjort så de andra tre gångerna också. Jag älskar att vara hemma med en liten knodd, medan min man inte är så förtjust i det första året. Vi gör det som vi tycker passar oss bäst.

Sen kommer jag förmodligen börja jobba mina helger och kvällar efter nästa sommar, när lillen är runt 8-9 mån, så att man kan dryga ut föräldrardagarna lite.

Var hos BM idag, hon mätte magen, klämde lite och kom fram till att han ligger på tvären just nu , sen lyssnade vi på lite hjärtljud, så mysigt!

Min första semesterdag idag, njuter!

Vilken vecka är du i? Tänkte just att de kollar hjärtljud o känner på magen. Jag har BF i början av dec o borde va en av dem som är längst gångna o jag ska inte på nån sån kontroll förrän i v.25 tror jag. Nu är nästa RUL om två veckor.
  • LyCKa55
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 16:13:32 följande:

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!!  Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag.  

Grattis! Gud va roligt o härligt det måste kännas efter den tiden. Är så imponerad över alla som får kämpa så hårt för sitt/sina barn när man själv har det så lätt. Kan inte sätta mig in i det. Riktigt imponerande att ni ändå fortsatt o trott att det ska fungera! Jag är en sån där som ger upp rätt lätt så jag skulle nog ha gett mig efter ett par år. Är därför ännu mer imponerad av en sån som du!
Svar på tråden BF December 2016