• LyCKa55

BF December 2016

Seaflower skrev 2016-06-13 18:41:51 följande:

Är det några här som ska ta reda på könet då?

Det ska vi!

Och pekpinnar om att "det är väl viktigare att barnet är friskt" undanbedes vänligt, för man väljer ju inte bort barnets hälsa för att få veta könet

Vi tänkte kolla den här gången. Känns som lite fusk på nåt sätt men vill testa på det med. När vi skulle ha sonen kollade vi inte. Var spännande men nu har jag ju testar det och sambon vill kolla
  • LyCKa55
    Fiamia skrev 2016-06-14 21:39:44 följande:

Nån mer än jag som blir mer och mer sötsugen och så? 

Nu när man gått in i 2a trimestern så är illamåendet nästan helt borta för mig och i stället blir jag sugen på att äta gott, ofta! Tänkte försöka att inte gå upp föör mycket i vikt den här gången (alltid lika goda ambitioner, hihi!)

Så vad äter ni när suget sätts in?

Jag försöker byta ut onyttigt mot sånt som liknar smaken men är nyttigt.

T.ex mitt bästa tips: Är du sugen på saltlakrits- ät hel saltgurka. Funkar jättebra för mig. 

Smoothie är ju bra substitut för glass, men kräver ju lite förberedelse...

Inte meningen att nojja nu, detta är bara för en annan som går upp över 20 kg. 

Har ni liknande tips?

Jag har rätt mycjet sötsug i vanliga fall med. Är ju inte bättre nu. Eller sötsug är det iofs inte för det är mer grejjer som är onyttigt. Chips, utemat mm.

Men än så länge har jag inte gått upp ett kilo. O sist gick jag upp 14kg totalt. Verkar inte lägga på mig så mycket. Är dock stor i grunden så bra är det ju ändå inte
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-17 05:20:38 följande:

Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.

Håll tummarna för mig är ni snälla :/

Lycka till! Det kommer gå bra!
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-06-21 10:42:55 följande:

Härligt, känt något av bebisen än?

Har kännt den ett par veckor. Lite kittlande kan man säga. Så kändes det först med sonen också. Men typ 4veckor senare.

Inga sparkar,men det är nog för tidigt för det för vem som helst.

Själv?
  • LyCKa55
    Fian88 skrev 2016-06-23 10:03:53 följande:

Morgonmage v 16+5:)

Fin mage!:) Min är typ ganska obefintlig på morgonen. Ser bara fet ut. Sen på kvällen går det absolut inte att dölja. Jättekonstigt
  • LyCKa55
    Mariro skrev 2016-06-23 20:20:07 följande:

Hur känns foglossning? Trötthetskänsla i ovandelen av skinkorna? Som en sträckning i insida lår? Gör liksom ont, typ ilar, om man sitter rakt och pressar ihop knäna. Har förstått att man inte kan göra något åt det, men vill veta säkert om det är det eller om jag bara har varit superaktiv just idag. Dock har jag känt av den där sträckningskänslan i ett par veckor.

Trevlig midsommar alla! :)

Låter lite som foglossning. Sist hade jag "bara" ont i höfterna men nu har jag haft ont ner i benen i vissa ställningar, i ryggslutet samt skinkorna.

Det ilar som du säger o man känner sig riktigt stel
  • LyCKa55
    sadiakhaddar skrev 2016-06-24 11:52:42 följande:

Får man bäcken bälte från mvc eller köper jag själv? i så fall är det ju bara online svårt att veta storlek. Har så himla ont i ryggen :(

Köpte också mitt själv. På babyproffsen. Borde finnas hos deras återförsäljare om det inte finns hos er.

Finns det inte instruktioner om hur du mäter storlek på hemsidan du kollar?
  • LyCKa55

Hoppas ni haft en bra midsommar!

Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.

Nån annan som känns sparkar?

• LyCKa55
    Anonym föräldraledig skrev 2016-06-25 18:36:51 följande:

Gick in i vecka 17 igår och har känt rörelser flera veckor. Har väl känt 2-3 sparkar utöver fladdret, längtar tills det börjar röra sig ordentligt så att en slipper bli orolig mellan gångerna. :)

Man blir ju lite orolig när andra gjort det. Samtidigt började jag känna svaga rörelser i v.17 med sonen. Nu har jag ju kännt det ett par veckor. Så borde kunna va lugn
    Hastis skrev 2016-06-25 15:31:01 följande:

Kände en spark för typ en timma sen :)

Härligt! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF December 2016