• LyCKa55

BF December 2016

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 21:39:39 följande:

Det är svårt att ta sig upp och gå när man har ett snitt som ska läkas första gången fick jag stanna i 5 dgr på sjukhuset efter förlossningen pga att det tog tid att komma igång. Men kan tänka mig att det gör jäkligt ont mellan benen istället efter en vanlig förlossning oxå :/.

Jo tack. Att sitta är ju inget man gör med lätthet de första veckorna. Och jag som fick sy en del hade svårt att sitta på vissa sätt efter ett par månader också
  • LyCKa55
    Fian88 skrev 2016-05-26 21:55:05 följande:

Ja en liten kula är där:). Försökte ladda upp en bild men gick inte:-/. Jag är lika stor på kvällen nu i v 11+3 som jag var i v22 med sonen haha;). Men längtar tills den riktiga bebismagen kommer<3

Jag är större än i v.19 med sonen när jag jämför denna bilden med den vi la upp för att berätta. Den magen va inte stor:) Sen är väl detta mycket svullnad i magen o gaser,men ändå
  • LyCKa55

Jag tyckte det var hemskt med vaginal förlossning med första men känner samtidigt att snitt inte är nåt för mig. Sen sa BM att det jag kände och att jag hade sytt en del o va lrolig för ännu värre skador pga de jag redan har, inte räcker för att få snitt. Då blir jag lite förbannad. Jag har en kompis som inte fött nåt av sina barn vaginalt o inte ens försökt(himla fisk tycker jag) och hon har gått på samma MVC. Hon har fått snitt pga sin rädsla. Sjukt jäkla orättvist. Jag har fött ett barn o vet vad det innebär o fått skador efter det men jag får inte snitt för det är inte motiverat.... Sen tror jag som sagt att jag kör vaginalt ändå om de inte säger att det jag sydde sist riskerar att ge mig värre skador. För som sagt tycker jag inte man fött barn egentligen om man inte fött på vanligt sätt så att säga.

Sen om det är akut osv är ju en sak,då ska man absolut få det. Men bara för att man inte vill eller vågar tycker jag är fel. Jag va livrädd innan men gjorde det o kände inte att jag hade nåt val. Smärtan är så läskig att man inte vet vart man ska ta vägen men vad ska man göra? Fanns typ inte att jag skulle få snitt. O när det väl va igång var det ju bara att köra.

Rekommenderar också starkt epidyral till er som inte fött innan! Jag hade bara effekt en timme av den men det var SÅÅ värt det för den vilan o pausen

• LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-05-29 08:28:40 följande:

Usch vilken missunnsam och bitter kommentar. Var glad att din kompis fick som hon ville istället.

Alla tycker som de vill. Jag tycker man borde försöka iaf. Sen om man inte klarar det är en sak.

Du får väl tycka jag är det då.
  • LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-29 13:51:41 följande:

Det är nog bra att försöka vagnialt om man kan pga att det oftast är skonsammare för kroppen speciellt efteråt.

Men jag kan förstå om någon är extremt rädd inför förlossningen att de kan bevilja snitt då i vissa fall.

I mitt fall andra gången så fick de mig på Auroramottagningen att ställa in mig på en vaginal förlossning men jag fick ett löfte om att få snitt direkt om det blev för jobbigt och utdraget igen. Det tyckte jag kändes bra att försöka men att veta att snitt var möjligt om det blev för outhärdligt.

Ja det lät ju som en bra grej. Jag ska faktiskt på Aurorasamtal denna gånen eftersom smärtan var hemsk o outhärdlig sist samt att jag fick bristningar i mellangården som ev kan göra att risken är större för liknande eller värre skador denna gång. Jag skulle nog vilja ha de alternativ du fick sist. Så man kan sluta om man vill
  • LyCKa55

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

• LyCKa55
    Seaflower skrev 2016-05-29 14:26:09 följande:

Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

SÅ jäkla ointressant tycker jag inte att jag är.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!

Jag skrev det för ett tag sen. Tycker precis som du att det känns trist att skriva när ingen bryr sig. Jag skriver i en annan BF december 2016-grupp. Mycket bättre respons där. Dock är det få som skriver o tyvärr inte så ofta. Men jag tycker stämningen är bättre där
  • LyCKa55
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 21:06:52 följande:

Vad heter den gruppen? :)

Den heter samma som denna, Bf december 2016. Den som är trådstartare heter bara anonym5 eller nåt
  • LyCKa55
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Stackars dig! Hoppas allt är okej iaf när de tar prover så att ni kan föesöka igen sen!
  • LyCKa55
    sebbejonte skrev 2016-05-30 15:44:27 följande:

Om du är i v.13 nu har du inte passerat 13+6 då den 10/6?

Jag tycker själv det är sent. Ville först ringa o ändra men sambon kan inte nån annan dag. Jag är i v.13+6 den dagen.
Svar på tråden BF December 2016