• LyCKa55

BF December 2016

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-30 15:22:03 följande:

Varning för äckelfråga! :)

Jag har ju tidigare berättar om min blödning och även haft bruna flytningar några ggr. Det verkar ha lugnat ner sig men jag har haft rätt mycket gula flytningar i flera veckor är det något fel?

Tror jag hade mer genomskinliga vattniga flytningar förra gångerna.

Mina flytningar ser ofta ut som snor, dvs tjockt gult snor, ibland med klumpar.
  • LyCKa55
    Miaairam skrev 2016-05-30 19:03:22 följande:

Om de säger att det inte är försent så är det säkert så, om bara det är så gammalt som det beräknats till. Blev själv flyttad idag på kub från 12+6 till 13+2... Hoppas allt går bra!

Ja det va BM som föreslog den dagen till mig. Så det borde ju va okej. Dock vääldigt seg och lång väntan
  • LyCKa55

Jag ringde o hade mig imorse och fick till slut till en tid nu på fredag för KUB:)! Så kommer jag va i v.13(12+6) istället för v.14(13+6) vid kub. Känns bra men nu börjar jag bli nervös när det blev så snart:)

• LyCKa55

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

• LyCKa55
    Miaairam skrev 2016-06-07 19:25:45 följande:

Jag fick 1:777 på t21 och bättre på de andra. Jättefina siffror sa BM, men känns ju inte så när alla andra verkar få "1:fleratusen". Försöker tänka att det trots allt inte ses som förhöjd risk om man har bättre än 1:200... Skulle dock inte riskera MF med fvp eller mkp när min siffra ändå är såpass bra. Inte heller betala massor för ett NIPT, som ju ej heller är hundra procent säkert...

Jag fick inte veta mina siffror. De gav inte ut dem. De sa bara att risken var låg o långt ifrån nån risk. Jag frågade men de ville inte ge ut dem. De brukar inte göra det o såg inte anledningen till det..
  • LyCKa55
    Miaairam skrev 2016-06-08 01:19:13 följande:

Hur gör ni med bh? I förra graviditeten slutade jag med bygel tidigt, typ runt v 14 skulle jag tro. Körde med bygellösa, mjuka bh. Hade inga som helst problem med amningen sedan. Nu är bysten tyngre och lite slappare - skulle gärna ha bygel ett bra tag till. Om man verkligen har rätt storlek, så att bygeln ligger runt bröstet och inte trycker på "mjukdelarna" är det kanske ok? Vill gärna ha bra stöd, men samtidigt inte riskera krångel med amningen i onödan. Hur tänker ni andra?

Jag kör som vanligt med bygel. Gjorde det förra grav med ända till förlossningen. Sen insåg jag att man ju måste sova med bh o då gicn jag över på bygellösa som var mera som sportbh. Men bara därför.

Ser ingen anledning till att byta förrän barnet är fött o jag ska amma. Jag gillar inte att va utan bra stöd
  • LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-06-09 21:17:54 följande:

Vecka 16. Nu börjar illamåendet bli som precis i början av graviditeten för mig. Illamående mest på kvällarna och när jag går upp på morgonen. Alltså har det lugnat sig (det värsta), även om jag mår illa typ hela dagarna. Måste fortfarande trycka i mig mat hela tiden ....

Fin mage! Men jag funderade på om du har Bf i december när du är i v.16? Jag har bf tidigt i december, 9/12 o är i v.14(13+5).
  • LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-06-09 21:38:08 följande:

29 november :) tack

Okej,tänkte att det nästan måste va november:)
  • LyCKa55
    Redoförnytt skrev 2016-06-12 12:55:17 följande:

Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?

Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

Jag mår bra, precis som jag gjort hela tiden den här gången egentligen. Känns konstigt. Jag mådde liksom skit vid det här laget med sonen.

Jag mår illa på morgonene och när jag borstar tänderna. Är lite trött. Annars helt som vanligt.

Känner av fogarna lite till o från. Är väl det som är mindre bra
Svar på tråden BF December 2016