• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    linnea91 skrev 2016-04-13 11:28:26 följande:
    Hur långt gången är du? :)

jag tror inte jag kommer kunna hålla mig för bästa kompisen. Som du säger, om något får fel kommer man ändå vilja prata om de med familj och bästa vänner!!
    v 6+0 idag så v 7:)
  • Tösen1989

Hej!
    Jag är i V5 på söndag inne i v.6. Detta är mitt första barn och inte hur det ska kännas, mår inte illa än men brösten är ömma. Hur känner ni er??

• lilsis
    linnea91 skrev 2016-04-13 18:40:07 följande:

Någon här inne som vet ifall man får äta surströmming när man är gravid??

Livsmedelsverket har koll på allt sånt :)
  • lilsis
    Tösen1989 skrev 2016-04-13 20:58:32 följande:

Hej!

Jag är i V5 på söndag inne i v.6. Detta är mitt första barn och inte hur det ska kännas, mår inte illa än men brösten är ömma. Hur känner ni er??

Det finns inget "ska" ;)

Jag har gått till drygt v7+ två gånger och mått som vanligt båda gångerna, lite mer huvudvärk än vanligt "bara".

Nu har jag lite molvärk till och från och flytningarna har ökat. Tar även Lutinus så mängden flytning är rentav löjlig.
  • lilsis
    busmonstret skrev 2016-04-13 18:41:12 följande:

ååh, jag är så sjukt trött och har inte alls samma energi som tidigare. Någon annan som känner samma?

Lite avis på alla som har så superbra koll också på vilken dag dom är i och allt. Min mens har varit så oregelbunden, men tror jag är i v. 6. Längtar till den 26:e och hoppas jag ska få kolla att allt ser bra ut.

Går dock och oroar mig relativt ofta och har "känningar" där kom mensen, fast inget än iaf :) peppar, peppar

Att man tror att mensen ska komma är typ skolboksexempel

Jag ska ringa fertilitetskliniken på måndag och tänkte mig ultraljud i slutet på april eller första veckan i maj, vill gärna kunna se hjärtslag. Vet ju exakt på dagen hur gammal graviditeten är
  • Tvåbarnsmamman79

Jag känner mig sjukt trött och brösten är ömma emellanåt. Molvärk hade jag bara runt BIM men har inte känt av det så mycket. Å hungrig är jag!
    Har ni fått några cravings ännu? Jag har fått sug efter juice (just nu tropisk innocent är god)

• Tösen1989

Ne vet att det inte finns några "ska" hihi. Men man läser mkt om att man kan vara illamåendet och yr m.m. Det som är mest tydligt på mig är att jag känner min kissnödig och trött samt ömma bröst. Det är nästan så man vill känna mer haha. Förstå mig rätt. Men jag antar att det kommer hihi.

• busmonstret
    lilsis skrev 2016-04-13 21:08:02 följande:
    Att man tror att mensen ska komma är typ skolboksexempel

Jag ska ringa fertilitetskliniken på måndag och tänkte mig ultraljud i slutet på april eller första veckan i maj, vill gärna kunna se hjärtslag. Vet ju exakt på dagen hur gammal graviditeten är
    haha, jo så är de väl :P Jag hoppas också att jag ska få boka in de :) Har fyllt i enkäten jag fick utskickad inför inskrivningen iaf. Har du också varit oregelbunden eller?
  • Tvåbarnsmamman79
    Tösen1989 skrev 2016-04-13 21:40:34 följande:

Ne vet att det inte finns några "ska" hihi. Men man läser mkt om att man kan vara illamåendet och yr m.m. Det som är mest tydligt på mig är att jag känner min kissnödig och trött samt ömma bröst. Det är nästan så man vill känna mer haha. Förstå mig rätt. Men jag antar att det kommer hihi.

Just det kissnödig blir jag oxå hela tiden!
    Jag undrar om man kommer åka på illamående oxå (hoppas verkligen inte!)
  • vickan5st
    MP88 skrev 2016-04-13 13:25:31 följande:

Jag hoppas att jag går joina er i denna gruppen snart. Jag tog ett test i måndags, på BIM dagen - kunde eventuellt ana ett svagt streck. Jag har alltid haft regelbunden mens, kan i princip klocka den på dag 28. Men i måndags kom det ingen mens och inte heller igår. Igår hade jag dock pyttelite bruna flytningar, som idag är som bortblåsta. Mina bröst känns som meloner och mina blodkärl syns väldigt tydligt! Tänkte försöka hålla mig tills på fredag och ta ett nytt test då, då är jag på BIM+4 så då borde det ju bli ett plus om jag är gravid!

Skulle också haft mens i måndags. .testa lö svagt + testa på dagen igår m digital..inte gravid..idag bim+2 antar jag.morgonurin både digitsl o stcka=gravid 1-2
Svar på tråden BF December 2016