Jegs skrev 2016-04-17 08:58:13 följande:
Känner igen mig helt och hållet! Törs inte riktigt vara glad ännu..
Spännande med USA! Min man är amerikan och vi har som plan att flytta dit inom ca 4 år, ge det 1 år till att börja med så får vi sen se vart det leder.. Är med i en grupp på FB "Svenskar i USA", där en hel del bra info kommer upp då och då.. Gå med där om du inte redan gjort! För en tid sedan var det bla några trådar uppe om just graviditet och förlossning, att läkarvården mm är så dyr är ju något man som svenska reagerar på bla..
Och i nästa skede att barnomsorgen kostar så mycket.. // Jegs
Det är så typiskt mig att alltid föreställa mig de värsta scenarion som kan ske. Sover otroligt dåligt pga detta, vilket i sig bara förvärrar ångesten. Men blir glad för minsta lilla symptom, som att brösten värker så mycket och att illamåendet är som det är.
Ja, den FB-gruppen är jag redan med i! :) Kanske borde söka i gruppen efter just sådana inlägg, det var en bra idé, tack! Vart i landet är tanken att ni ska flytta? Vi bor norr om Seattle just nu, men när vårt hyreskontrakt tar slut flyttar vi nog ner till Kalifornien, kanske runt San Francisco eller Los Angeles då det funkar bäst för hans jobb (samt att han är uppväxt i San Diego/Tijuana och har familj och vänner där).
Barnomsorg och så kommer nog inte vara något större problem, vi vill båda att jag är hemma med barnet, om jag inte senare känner att jag vill ut och jobba förstås men det tror jag inte kommer ske. Vi vill gärna ha fler barn med inte alltför lång tid emellan dem om det kan hjälpas.