• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    linnea91 skrev 2016-04-16 17:10:05 följande:

V 5 (4+5) idag. Brösten har blivit större men de ena har blivit mycket större än de andra. Någon mer som varit med om detta??

Ett av mina första gravidtecken första gången var att ena bröstvårtan var konstant hård, och senare växte även det bröstet en del medans andra var något mindre hela tiden, och den bröstvårtan fick jag problem med sen vid amningen :/ den blev typ platt och sonen fick dåligt grepp (och han hade redan problem med taget för han sög in överläppen och så) provade tyvärr aldrig amningsnapp och visste inte om hamburgargreppet, men tror de hade hjälpt!

Brösten jämnade ut sig sen när jag slutade amma och har inte blivit så nu

Tror de är normalt att brösten växer och ojämnt, men de brukar nog jämna ut sig senare, annars har ju dom flesta liiite olika storlek på brösten normalt också
  • Tess1990
    lilsis skrev 2016-04-16 17:33:22 följande:

Njäe det var två nattbindor på två timmar. Färskt och med slemhinna.

Dvs precis som förra missfallet.

Men det finns ju de som blöder mycket till och från hela graviditeten.

Slutade blödningen sen alltså?

Med sonen började jag blöda rätt mycket med klumpar när jag var i v.8-9 (trodde v.9 då men blev sen tillbakaflyttad 1 vecka sen) höll på 2-3 timmar innan de avtog

Graviditetsymptomen var kvar och några veckor senare på inskrivningen kollade dom hormonerna och dom var höga och stämde, men inte förren i v.15 fick vi bekräftat att han var kvar helt säkert när dom bokade in ett för tidigt RUL

Jag är övertygad om att det var en tvilling som lämnade även om jag aldrig kommer kunna vara säker.

Så om dina hormoner stigit så kanske det fortfarande finns hopp!
  • smörblomma11

Nån mer som inte kan sova? Stört omöjligt fast jag är trött! Läser lite på nätet att det kan vara så i tidig graviditet tydligen.

• Fian88
    lilsis skrev 2016-04-17 05:31:49 följande:
    Nä nu sjunker det.

Så inte bebis 2016 heller.
    Så tråkigt! Hoppas ni lyckas snart igen och att det går vägen då!
  • Kilgrave

Tvättade håret förut och reagerade på att jag kände lukten av balsamet, har inte alls lagt märke till att det doftade alls tidigare. Kändes lite lustigt. :P Brösten värker som f*n, och nu har min hjärna börjat försöka övertyga mig om att det inte alls är något därinne, att allt kommer gå fel, att mensen bara är sen och att det var något fel på testerna. Men maken har iallafall ringt mottagningen så vi hoppas kunna komma dit och kolla att allt är ok snart. Bor i USA så vet inte riktigt hur allt funkar här än, så det är också lite nervigt för mig. Har problem med ångest osv sen tidigare. :/

• Jegs
    Kilgrave skrev 2016-04-17 08:34:02 följande:

Tvättade håret förut och reagerade på att jag kände lukten av balsamet, har inte alls lagt märke till att det doftade alls tidigare. Kändes lite lustigt. :P Brösten värker som f*n, och nu har min hjärna börjat försöka övertyga mig om att det inte alls är något därinne, att allt kommer gå fel, att mensen bara är sen och att det var något fel på testerna. Men maken har iallafall ringt mottagningen så vi hoppas kunna komma dit och kolla att allt är ok snart. Bor i USA så vet inte riktigt hur allt funkar här än, så det är också lite nervigt för mig. Har problem med ångest osv sen tidigare. :/

Känner igen mig helt och hållet! Törs inte riktigt vara glad ännu..

Spännande med USA! Min man är amerikan och vi har som plan att flytta dit inom ca 4 år, ge det 1 år till att börja med så får vi sen se vart det leder.. Är med i en grupp på FB "Svenskar i USA", där en hel del bra info kommer upp då och då.. Gå med där om du inte redan gjort! För en tid sedan var det bla några trådar uppe om just graviditet och förlossning, att läkarvården mm är så dyr är ju något man som svenska reagerar på bla..

Och i nästa skede att barnomsorgen kostar så mycket.. // Jegs
  • Kilgrave
    Jegs skrev 2016-04-17 08:58:13 följande:
    Känner igen mig helt och hållet! Törs inte riktigt vara glad ännu..

Spännande med USA! Min man är amerikan och vi har som plan att flytta dit inom ca 4 år, ge det 1 år till att börja med så får vi sen se vart det leder.. Är med i en grupp på FB "Svenskar i USA", där en hel del bra info kommer upp då och då.. Gå med där om du inte redan gjort! För en tid sedan var det bla några trådar uppe om just graviditet och förlossning, att läkarvården mm är så dyr är ju något man som svenska reagerar på bla..

Och i nästa skede att barnomsorgen kostar så mycket.. // Jegs

Det är så typiskt mig att alltid föreställa mig de värsta scenarion som kan ske. Sover otroligt dåligt pga detta, vilket i sig bara förvärrar ångesten. Men blir glad för minsta lilla symptom, som att brösten värker så mycket och att illamåendet är som det är. 

Ja, den FB-gruppen är jag redan med i! :) Kanske borde söka i gruppen efter just sådana inlägg, det var en bra idé, tack! Vart i landet är tanken att ni ska flytta? Vi bor norr om Seattle just nu, men när vårt hyreskontrakt tar slut flyttar vi nog ner till Kalifornien, kanske runt San Francisco eller Los Angeles då det funkar bäst för hans jobb (samt att han är uppväxt i San Diego/Tijuana och har familj och vänner där).

Barnomsorg och så kommer nog inte vara något större problem, vi vill båda att jag är hemma med barnet, om jag inte senare känner att jag vill ut och jobba förstås men det tror jag inte kommer ske. Vi vill gärna ha fler barn med inte alltför lång tid emellan dem om det kan hjälpas. 

• Jegs
    Kilgrave skrev 2016-04-17 10:05:54 följande:

Det är så typiskt mig att alltid föreställa mig de värsta scenarion som kan ske. Sover otroligt dåligt pga detta, vilket i sig bara förvärrar ångesten. Men blir glad för minsta lilla symptom, som att brösten värker så mycket och att illamåendet är som det är. 

Ja, den FB-gruppen är jag redan med i! :) Kanske borde söka i gruppen efter just sådana inlägg, det var en bra idé, tack! Vart i landet är tanken att ni ska flytta? Vi bor norr om Seattle just nu, men när vårt hyreskontrakt tar slut flyttar vi nog ner till Kalifornien, kanske runt San Francisco eller Los Angeles då det funkar bäst för hans jobb (samt att han är uppväxt i San Diego/Tijuana och har familj och vänner där).

Barnomsorg och så kommer nog inte vara något större problem, vi vill båda att jag är hemma med barnet, om jag inte senare känner att jag vill ut och jobba förstås men det tror jag inte kommer ske. Vi vill gärna ha fler barn med inte alltför lång tid emellan dem om det kan hjälpas. 

Vi siktar på San Diego! Ska vi göra denna stora flytt så vill vi spontant flytta till ett varmare klimat och från olika håll har vi fått en bra bild av San Diego.. Min man är dock från en lite by i norra Kalifornien.

Spontant känns det självklart för oss att båda ska jobba, men vi har inte hunnit sätta oss in helt i de ekonomiska skillnaderna mellan Sverige v/s USA så vi får se.. Skulle dock kunna tänka mig att min man skulle trivas som hemmaman.. Men för oss båda känns det även som en spännande erfarenhet att lära oss "jobblivet" i USA, min man vara bara 20 år när han flyttade till Sverige så nu 16 år senare blir en USA flytt något stort och nytt för oss båda..

Men leder denna graviditet till bebis, så kommer vi nog att avvakta USA-flytt i 2 år iaf, då vi vill kunna lägga all fokus på denna nya individ och landa i vår nya "vardag" innan vi tar tag i allt som det innebär med att flytta till USA.. Vore en häftig upplevelse och erfarenhet att göra iaf!

Forts följer.. :)
  • Minime90

Hejsan :)

Plussade svagt på BIM, BF 22 december :). Hoppas på att det lilla som bor där inne vill stanna där inne :). 1:a försöket sen mensen blev ordentlig, 4 försöket totalt :).

Så följer gärna med er andra i denna gruppen :)

Svar på tråden BF December 2016