• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sarahcarolina

Är det vanligt att ha som mensvärk varje dag ibland mer ibland mindre? Haft det sen ett par dagar innan BIM, läst att man kan ha värk men undra ändå.. Orolig, jag är i slutet av v 5 4+6

• Lilltrollet

Pepparkornet, från v 6-7 brukar man kunna se hjärtat slå. Det går ofta att boka privat vul men då från v 8+0 tror jag.

SarahCarolina, min förra graviditet hade jag mensvärk/molvärk typ varje dag fram till sonen föddes.

• jtothee
    Lilltrollet skrev 2016-04-18 13:23:11 följande:

Jtothee, hoppas du har fel <3

Tack, det gör jag med. Är fortfarande öm i brösten trots allt och det försvann direkt så fort blod syntes vid första missfallet så klart en undran finns kvar om det kanske fanns två där inne? Har köpt på mig massor gravtest nu och ska testa dag för dag för att se om det blir otydligare eller om det håller sig på plus. Håller tummar och tår hårt! 
  • Liloolei

Hoppar in ! Bf 17 dec 2016. 3:e barnet. Jag är 35.8 år. Planerat att skaffa. Hoppas att det vill stanna kvar. Har också barn födda 2011 juli, 2013 dec. Lite orolig över att jag är 35 fyllda. Dock vet jag att kvinnor föder över 40 det med. Dock hoppas på hitta ngn som är i min ålder. Lycka till för alla kvinnor.

• Emelia79
    Liloolei skrev 2016-04-18 18:19:13 följande:

Hoppar in ! Bf 17 dec 2016. 3:e barnet. Jag är 35.8 år. Planerat att skaffa. Hoppas att det vill stanna kvar. Har också barn födda 2011 juli, 2013 dec. Lite orolig över att jag är 35 fyllda. Dock vet jag att kvinnor föder över 40 det med. Dock hoppas på hitta ngn som är i min ålder. Lycka till för alla kvinnor.

Jag är 36 år, det räknas väl som ungefär i din ålder? Ska ha mitt andra barn med Bf 8-12 om allt går vägen. Beroende på när liten vill komma så har jag troligtvis hunnit fylla 37, fyller i december. Är faktiskt också lite orolig.
  • Knyttan
    Emelia79 skrev 2016-04-18 19:50:06 följande:

Jag är 36 år, det räknas väl som ungefär i din ålder? Ska ha mitt andra barn med Bf 8-12 om allt går vägen. Beroende på när liten vill komma så har jag troligtvis hunnit fylla 37, fyller i december. Är faktiskt också lite orolig.

Jag är 35, också gravid med tvåan. Min mamma var dock 36 när jag föddes (som är första) och 42 år när min syster kom och det var ju inget fel på nån av oss ;)

Vi funderar dock på att göra kub- testet, men har inte helt bestämt oss än. Hur ska ni andra göra?
  • LyCKa55

Varit hos BM på första besöket idag. Hälsosamtal, tog vikt o blodtryck. Frågade om det här med blödningar. Är så orolig för det. Fick två när jag väntade sonen. Dock bara lite på pappret när ja va på toa. Hon sa att om det är som mens i mängd och man har ont som mensvär så är det mest troligen missfall. Men mindre blödningar kan man ha

• busmonstret
    Minime90 skrev 2016-04-17 22:31:25 följande:
    Hej, jag gillade att kunna träna, promenader eller joggingturer men är jag precis som du trött, jag cyklar eller så går jag små promenader, jag små tvingades idag då jag skulle byta fjädrar fram på bilen, det var skönt i efter hand men nu är jag ännu tröttare. Tänk på att det är ett tillfällig trötthet, sätt dej i solen nu när den är framme mer :). Små saker underlättar :)
    Tack för peppen :) var faktiskt ute och gick ikväll och det kändes bra :) har ett ständigt illamående så jag vill inte boka in mig på pass just nu.
  • mocha8676

Hej!

Fick äntligen det efterlängtade plusset idag!

Beräknad nånstans mellan 19-23 enl graviduträknare.

Vet dock exakt när befruktning skett då det är ivf.

Vi har en dotter på 14 månader sedan tidigare. Har många symptom, men inget illamående som tur är.

Ni som har gravidapp, vilken är bäst?

Svar på tråden BF December 2016