• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Flygekorre
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Efter alla år av IVF så är jag expert på bortförklaringar haha... Jag brukar alltid köra med att jag har fruktansvärd mensvärk och äter citodon (vilket är sant men en vit lögn under graviditet/ruvning) säger man mensvärk brukar iaf männen i sällskapet inte fråga mer hehe...
  • Flygekorre
    Jegs skrev 2016-04-17 20:26:25 följande:

Nu har jag oxå fått en blödning.. :(

Blir att inhandla några gravtest i morgon och frukta resultatet.. Ska detta bara sluta i missfall så kan man ju fråga sig varför vi för ett ögonblick fick känna lite hopp, nu blir besvikelsen ännu större än inget positivt grav.test alls känner jag.. :(

Forts följer..

Blödningar är ju väldigt vanligt i tidig graviditet - jag hoppas på det bästa!! <3
  • busmonstret
    linnea91 skrev 2016-04-17 20:15:19 följande:

Jag behöver hjälp!! Om nån vecka framöver ska jag och min sambo upp till fjällen och vara där en hel vecka med ett gäng kompisar. De brukar vara mycket festande. Har ni några tips på vad jag kan säga när jag inte kommer dricka???

Köp med alkoholfritt vin. En kompis när hon var gravid hällde över de alkoholfria i en gammal vinflaska med alkohol :) Blandade även egna drinkar :)
  • busmonstret

Såg någon skrev om träning längre upp. Jag gillar att träna och promenera osv. men jag är så sjukt trött och omotiverad. Vill mest sova och även om jag känner mig smått illamående hela tiden så har de inte hindrat mig från att äta.. Vill ju inte gå allt för mycket. Känner någon annan igen sen eller kan komma med något bra tips i hur jag ska kunna motivera mig.

• Minime90
    busmonstret skrev 2016-04-17 21:58:50 följande:

Såg någon skrev om träning längre upp. Jag gillar att träna och promenera osv. men jag är så sjukt trött och omotiverad. Vill mest sova och även om jag känner mig smått illamående hela tiden så har de inte hindrat mig från att äta.. Vill ju inte gå allt för mycket. Känner någon annan igen sen eller kan komma med något bra tips i hur jag ska kunna motivera mig.

Hej, jag gillade att kunna träna, promenader eller joggingturer men är jag precis som du trött, jag cyklar eller så går jag små promenader, jag små tvingades idag då jag skulle byta fjädrar fram på bilen, det var skönt i efter hand men nu är jag ännu tröttare. Tänk på att det är ett tillfällig trötthet, sätt dej i solen nu när den är framme mer :). Små saker underlättar :)
  • Kilgrave
    Jegs skrev 2016-04-17 20:26:25 följande:
    Nu har jag oxå fått en blödning.. :(

Blir att inhandla några gravtest i morgon och frukta resultatet.. Ska detta bara sluta i missfall så kan man ju fråga sig varför vi för ett ögonblick fick känna lite hopp, nu blir besvikelsen ännu större än inget positivt grav.test alls känner jag.. :(

Forts följer..
    Nej åh, stackare :( Kram <3
  • Manda84

Hej!

Får jag hoppa in här?

Jag plussade igår (men har "visst om det" i en dryg vecka!)

Har haft alla symptom som finns typ sen länge innan bim, så på ett sätt"visste" jag, men igår kväll efter jobbet bestämde jag mig för att testa...

Alltså, jag trodde jag visste att jag var gravid - men när Gravid kom upp på displayen så var det ändå en chock. Visade för min sambo, och det slutade med att vi satt på köksgolvet och skrattade hysteriskt och nervöst. Jag trodde jag skulle vara cool - men blev plötsligt nervös för ALLT!

BF- 27/12, och det känns helt perfekt!

Bara att hålla tummarna att det går vägen nu!

• MP88

Under dagen igår började det onda i min bröst och bröstvårtor försvinna. Känns fortfarande lite i den ena. Och inatt har jag inte varit uppe och kissat! Har fortfarande som växtvärk långt ner i magen, en tryckande känsla. Tog ett test nu på morgonen och det var ett super tydligt plus! Hur långtid efter att symptomen börjar försvinna borde man få en blödning eller ett minus på stickan?

Eftersom att min graviditet inte var planerad, men väldigt välkommen så har jag inte ätit folsyra förrens jag fick reda på att jag var gravid, är helt nojig för detta! Min sambo blev förresten super glad när jag berättade för honom, han säger varje dag nu att han är helt pirrig i kroppen hela tiden när han tänker på vad som komma skall, såååå jag hoppas verkligen att detta går vägen!

• MP88
    lilsis skrev 2016-04-17 20:38:33 följande:
    Jag är helt övertygad om att det är ett missfall.

Ska ringa reproduktionscentrum imorgon och dels rapportera missfallet men även påpeka att det är det tredje på raken vid ungefär samma tidpunkt, det bör ju testas något mer nästa återföring.

Men oavsett så blir det ny stimulering och nytt äggplock för det här var mitt sista i frysen.
    Usch, så tråkigt! Jag lider med dig..
  • Frokenpettsson

Vad kul, grattis!

Jag har BF på julafton så nästan samma :)

Vi är så glada men man är ju också så nervös, allt kan ju hända men man måste tänka positivt!

Manda84 skrev 2016-04-18 05:31:21 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här?

Jag plussade igår (men har "visst om det" i en dryg vecka!)

Har haft alla symptom som finns typ sen länge innan bim, så på ett sätt"visste" jag, men igår kväll efter jobbet bestämde jag mig för att testa...

Alltså, jag trodde jag visste att jag var gravid - men när Gravid kom upp på displayen så var det ändå en chock. Visade för min sambo, och det slutade med att vi satt på köksgolvet och skrattade hysteriskt och nervöst. Jag trodde jag skulle vara cool - men blev plötsligt nervös för ALLT!

BF- 27/12, och det känns helt perfekt!

Bara att hålla tummarna att det går vägen nu!

Svar på tråden BF December 2016