• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • BIX
    Tess1990 skrev 2016-04-19 19:58:18 följande:
    Förlossningen blev väldigt utdragen, fick värkstorm och var tvungen att åka långt bort till en främmande stad med blåljus ambulans, fick inte smärtlindrande i tid, värkstimulerande dropp, extremt smärtsam förlossning, väldigt kort navelsträng så jag fick inte ta upp honom på bröstet, dom klippte navelsträngen tidigare än vad vi ville, han andades dåligt efter en stund så dom sprang iväg och jag visste inte något, han mådde sen bra men jag fick en stört blödning, några minuter till och jag hade kunnat dö.. mådde väldigt dåligt

Fick ingen/dålig hjälp med amningen som gick åt helvetet..

Fick även en förlossningsdepression och vände inte förren han blev 10 månader..

Jag kräktes i princip varje dag i 8 månader med sonen, skadade även halsen av det, och samma sak andra gången jag var gravid, kräktes hela tiden

Nu har jag bara kräkts en gång men mår fruktansvärt illa hela tiden.. tar postafen och provat varje knep i boken, inget hjälper (därför dom ska kolla upp min sköldkörtel noga också)

Barnmorskan bedömde iaf att jag ska gå på extra kontroller och det känns väldigt bra.
    Vilken mardröm! :o Förstår om du är traumatiserad och hoppas verkligen du kan få all hjälp du kan för att känna dig trygg denna gång! <3
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-04-19 19:58:18 följande:
    Förlossningen blev väldigt utdragen, fick värkstorm och var tvungen att åka långt bort till en främmande stad med blåljus ambulans, fick inte smärtlindrande i tid, värkstimulerande dropp, extremt smärtsam förlossning, väldigt kort navelsträng så jag fick inte ta upp honom på bröstet, dom klippte navelsträngen tidigare än vad vi ville, han andades dåligt efter en stund så dom sprang iväg och jag visste inte något, han mådde sen bra men jag fick en stört blödning, några minuter till och jag hade kunnat dö.. mådde väldigt dåligt

Fick ingen/dålig hjälp med amningen som gick åt helvetet..

Fick även en förlossningsdepression och vände inte förren han blev 10 månader..

Jag kräktes i princip varje dag i 8 månader med sonen, skadade även halsen av det, och samma sak andra gången jag var gravid, kräktes hela tiden

Nu har jag bara kräkts en gång men mår fruktansvärt illa hela tiden.. tar postafen och provat varje knep i boken, inget hjälper (därför dom ska kolla upp min sköldkörtel noga också)

Barnmorskan bedömde iaf att jag ska gå på extra kontroller och det känns väldigt bra.
    Usch, det lät inte som en rolig förlossning. Hoppas det blir bättre nästa gång!

Jag är i v.5, 4+3, mår småilla ibland och kan känna av molvärk, men annars är det inte mycket.
    Vill känna mer, samtidigt som jag bävar inför att må sämre :-/
  • sarahcarolina
    BIX skrev 2016-04-19 17:04:36 följande:

Men grattis så roligt!! Hoppas du kan njuta lite av detta fantastiska ????

Verkligen det känns fantastiskt men är rätt orolig för missfall och oro om det kan gå för oss igen isf. Men hoppas verkligen på det bästa <3
  • Bananasplit88

Hej!

Har ni plats för en till i gruppen? BF 7-9 december beroende på vilken app som räknar :)

Blir andra barnet för mig. "Bor" i solna men är på utlandsuppdrag

• Bananasplit88
    linnea91 skrev 2016-04-19 19:22:04 följande:

Någon här som känt av trög mage? Jag har börjat känna de nu, men de små hugger till ibland nere i magen på höger sida. Jag hoppas de har något med de att göra så de inte är något annat.

När jag var gravid för 4.5 år sen så blev jag förstoppad men minns inte riktigt om de kändes såhär.

För mig är det tvärt om, lös i magen. Samma med min tidigare graviditet.
  • Tvåbarnsmamman79
    Bananasplit88 skrev 2016-04-20 02:06:41 följande:
    För mig är det tvärt om, lös i magen. Samma med min tidigare graviditet.
    Jag är oxå lös i magen igår fick jag rusa på toan på jobbet har hänt fler ggr. Detta hände under mina två andra graviditeter med första barnet var jag som magsjuk varje dag de 10-12 första veckorna.
    Med andra barnet fick jag tillåtelse av läkaren att ta stoppande tabletter.
  • enieledam

Hallå på er, 
    Jag hoppar in i den här tråden jag också. 
    Plussade precis och har BF 29 december.

Såå lycklig. :)

• Tess1990
    BIX skrev 2016-04-19 20:58:17 följande:

Vilken mardröm! :o Förstår om du är traumatiserad och hoppas verkligen du kan få all hjälp du kan för att känna dig trygg denna gång! <3

Ledilnaan skrev 2016-04-19 22:19:30 följande:

Usch, det lät inte som en rolig förlossning. Hoppas det blir bättre nästa gång!

Jag är i v.5, 4+3, mår småilla ibland och kan känna av molvärk, men annars är det inte mycket.

Vill känna mer, samtidigt som jag bävar inför att må sämre :-/

Jo jag hoppas de blir bättre nästa gång! Eller att jag iaf får mer stöd och hjälp om något går "fel"

Har ju trots allt ett underbart barn nu, så vill inte fastna för mycket i det, men de väcker många känslor när jag måste prata om det.

Jag kräktes för andra gången idag och varit nära flera gånger till :/

Är arbetssökande men vill så gärna bli sjukskriven

Känns bara som slöseri att söka jobb jag inte klarar av att jobba med nu och som jag ändå kommer vara föräldraledig ifrån 18-20 månader sen.. men antar att jag måste vänta ett tag till och se om de blir ännu värre :/
  • feliciaka

Hej allesammans!

Har varit på vul nu och ligger några dagar före än vad min egna uträkning visade, allt såg bra ut, det såg ut som det skulle i vecka 6 (5+5) och det känns bra! Har ett superbra team bakom mig och telefonkontakt med min läkare varje tisdag för uppföljning av blodsocker! Överläkaren sa att jag inte hade något att vara orolig över utan att det finns mycket som tyder på en normal graviditet! (Sen kan allt hända förstås men i det stora hela) Så det här kommer jag leva på nu och njuta av att jag väntar mitt första barn!

• BIX

Det här kanske har varit uppe tidigare, men vad har ni som väljer att inte berätta direkt för förklaringar? Jag tänker främst på jobbet där jag inte vill säga något innan vi har gjort kub och innan dess är det ju minst tre besök hos bm. Blir lite mycket läkarbesök plötsligt så jag behöver komma på en bra 'ursäkt' :)

Svar på tråden BF December 2016