• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Emmask
    Felle91 skrev 2016-12-08 22:00:45 följande:

Hej! Väntar mitt första barn och har bf den 19 december. Ser fram emot att följa er allihopa ????

Känner endast en svag molande värk än så länge men vill bara att det ska dra igång ordentligt nu. Helst igår???? hur startade det för er och hur vet man att NU är det dax? Värkarna kan ju inte dra igång rejält direkt tänker jag...

Mina drog igång 3/10 min och jättestarkt på en gång, efter att vi haft sex. Det var som att slå på en lampa. Öppen 7-8 cm efter två timmar. Men det är sällsynt! Att "man bara vet" stämmer för många men verkligen inte för alla. Latensfasen kan vara oerhört lång för en förstföderska, och du kan öppna dig många centimeter på utdragna "fjuttiga" värkar. Alla förlossningar är olika. Bor du långt från sjukhuset?
  • Tess1990

Vart på kontroll, medelstarka värkar med 2min imellan enligt ctg, öppen 1,5-2cm med tapp kvar

Fick citadon, åka hem och ska åka tillbaka när de blir starkare/känner tryck ner/vattnet går/jag inte orkar mer

Definitivt igång iaf! Värkarna kom med 1min imellan när vi gick till bilen!? Fyfan men nu på väg hem är de 2-3min imellan

Fattar inte varför dom är så täta men kortare och inte gör så mycket, än iaf, var samma sak förra gången men hoppas de går snabbare nu!

• Y o L o

Heja heja nu är du på gång, spännande!

Tess1990 skrev 2016-12-09 09:01:07 följande:

Vart på kontroll, medelstarka värkar med 2min imellan enligt ctg, öppen 1,5-2cm med tapp kvar

Fick citadon, åka hem och ska åka tillbaka när de blir starkare/känner tryck ner/vattnet går/jag inte orkar mer

Definitivt igång iaf! Värkarna kom med 1min imellan när vi gick till bilen!? Fyfan men nu på väg hem är de 2-3min imellan

Fattar inte varför dom är så täta men kortare och inte gör så mycket, än iaf, var samma sak förra gången men hoppas de går snabbare nu!

• Tess1990

Tack alla!

Öppen 3cm nu, men har en del krans och tapp kvar men vi får stanna! Väntar på rum just nu :D äntligen! Fast de börjar bli lite läskigt nu

• Liloolei

BF 16 dec. Tredje barnet, flicka. Är jätte förvånad att trots fixering v 31, och påtryckningar nedåt konstant så är jag i v 40 imorgon. Dvs 39+0. Jag har kört färdknäppen 2 dagar, putsat fönster, sprungit i trappor. Väger 99 kg! Sover dåligt. Gråtmild var tredje dag. Andra barnen kom BF+0 och BF+3. Nu har jag sovit ut, ska ta ett bad, sedan ut till köpcentrum för att sysselsätta sig och framförallt gå! Hinsvepning bokad 15/12... experimenterar gärna denna gång. Innan har jag endast sovit ut båda gångerna och haft mer tålamod. Men omgivningen pressar en lite. Barnen och familjen frågar. Förskolan frågar. Släkten frågar. Jobbet frågar. När? Har du fått DIn bebis än? ???? snälla alla gravida. Send me some happy thoughts. ????????????????

• Anonym föräldraledig

Varit på kontroll idag. Händer ingenting innan så kommer jag att bli igångsatt på måndag. Skönt att få ett slutdatum! :)

• MP88
    Anonym föräldraledig skrev 2016-12-09 12:54:59 följande:

Varit på kontroll idag. Händer ingenting innan så kommer jag att bli igångsatt på måndag. Skönt att få ett slutdatum! :)

Vilken vecka är du i på måndag när du blir igångsatt? 
  • Anonym föräldraledig
    MP88 skrev 2016-12-09 14:30:44 följande:
    Vilken vecka är du i på måndag när du blir igångsatt? 
    Kommer vara 40+3 då. Så lite över tiden, men inte så mycket.
  • MP88
    Anonym föräldraledig skrev 2016-12-09 15:07:36 följande:
    Kommer vara 40+3 då. Så lite över tiden, men inte så mycket.
    Skönt att bli igångsatt redan då :) Jag är i v 42+0 den 1 januari så jag hoppas nästan på att jag kommer gå över och må bra fram tills dess ;) Jag mår jättebra nu, då hoppas att både jag och bebis mår bra om vi skulle gå över. Fast helst av allt hade hon fått komma nu, 7 dagar till BF imorgon!
Svar på tråden BF December 2016