• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi
    Miaairam skrev 2016-12-07 14:03:53 följande:

Nähäpp, hemskickad igen. Trots löfte att bli igångsatt idag och plan om att ej behöva gå över BF, blev jag hemskickad igen trots BF+4. Plötsligt hade de i me plats till mig längre, efter fyra timmar. Så trött på att det är olika besked hela tiden. Ger snart upp!

Nej vad tråkigt! Det är jobbigt att ställa om hela tiden, de borde ju kunna ge dig klarare besked! Hoppas det startar spontant då.
  • Y o L o

Nä fy fan va elakt, förstår att du blir trött. Ska du bara vänta nu?

Miaairam skrev 2016-12-07 14:03:53 följande:

Nähäpp, hemskickad igen. Trots löfte att bli igångsatt idag och plan om att ej behöva gå över BF, blev jag hemskickad igen trots BF+4. Plötsligt hade de i me plats till mig längre, efter fyra timmar. Så trött på att det är olika besked hela tiden. Ger snart upp!

• Y o L o

Åh spännande.

Jag har så tråkigt om dagarna, kollar här flera gånger om dagen, spännande för er där det åtminstone händer NÅNTING!

Cossi skrev 2016-12-07 14:32:22 följande:

När jag gick på toa inatt märkte jag att trosorna var genomvåta, förvirrad och tänkte att jag kissat på mig, gick sen och kissade (!) och bytte trosor. På morgonen var de våta igen...då kom även rosafärgad vätska. Haft ordentligt med mensvärk hela natten. Fick komma till fl på kontroll, då inget mer vatten men rosa flytning. Ctg var bra, bebisen sparkar, bm trodde det var förvattnet som gått. Vatten mellan de två hinnorna till fostersäcken, men inte det "riktiga" vattnet så där är stängt in till bebisen. Jag visste inte ens om att det fanns något sådant!

Så nu är jag hemma igen och väntar på värkar eller något ... hoppas att det var ett tecken att det är på G! Bebisen hade fixerat sig, kände hur den skruvade ner sig igår, kanske tog den hål på ena säcken då

• Ledilnaan

Så mycket som min lille trycker sig neråt, och så hårt, så är jag förvånad över att han inte gjort hål på fosterhinnorna själv, eller gjort ett hål genom skinnet...

• Mariro
    Y o L o skrev 2016-12-07 14:39:42 följande:

Åh spännande.

Jag har så tråkigt om dagarna, kollar här flera gånger om dagen, spännande för er där det åtminstone händer NÅNTING!

Samma här. Ska nästan börja springa i trappor (även om jag bara orkar sitta i soffan och äta haha). Vill verkligen att något ska hända. Kaaaaanske lossnade en liten bit av slemproppen och kaaaaanske litelite molvärk efter gårdagens hinnsvepning, annars inget. Tryck nedåt och massa bök.
  • Miaairam
    Y o L o skrev 2016-12-07 14:37:48 följande:

Nä fy fan va elakt, förstår att du blir trött. Ska du bara vänta nu?

Nja, ska komma in igen imorgon kl 9 för att se om det möjligen har en tid då... Så himla trött på att de bollar runt en såhär. Hela poängen med min förlossningsplan var att minska den psykiska stressen, men det funkar ju så där...
  • Mäggie05

Va hos bm idag och då hade ja lite högre blodtryck,de e första gången under hela graviditeten.Läste nånstans att de kunde va ett tecken på att förlossningen är nära?Nån annan som har erfarenhet av de?Legat på soffan i 1,5 Tim o har då haft förvärkar me 5-10 min mellanrum,de drog sig även bak i ryggen.Nu har ja vart uppe o gått lite o då försvann de..vet inte va ja ska tro!

• Y o L o

Hänt något mer under natten?

Mäggie05 skrev 2016-12-07 20:21:04 följande:

Va hos bm idag och då hade ja lite högre blodtryck,de e första gången under hela graviditeten.Läste nånstans att de kunde va ett tecken på att förlossningen är nära?Nån annan som har erfarenhet av de?Legat på soffan i 1,5 Tim o har då haft förvärkar me 5-10 min mellanrum,de drog sig även bak i ryggen.Nu har ja vart uppe o gått lite o då försvann de..vet inte va ja ska tro!

• Mäggie05
    Y o L o skrev 2016-12-08 06:39:17 följande:

Hänt något mer under natten?

Nä inget annat än att jag sovit jätte oroligt,haft en del förvärkar me men inte regelbundet!
  • Anonym föräldraledig

BF idag och inte ens en liten känsla av att något kan vara på g.
    Har en vän som är på förlossningen nu, är så spännande med rapporterna! Men nu vill jag också att det ska dra igång.
    Har en tid på spec. mödravården imorgon, så får se vad de säger om de sätter igång eller låter det gå över tiden.

Svar på tråden BF December 2016