• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sillencillasill
    Madeloo skrev 2016-12-06 19:46:44 följande:

Är det ingen som är " orolig" att föda på tex julafton eller nyår? Har BF på torsdag men just nu känns det väldigt långt bort, kanske blir en julbebis

Jo jag är orolig för båda datumen, har BF 20/12. Och även om man får runt jul så kommer man inte kunna vara med familjen på jul utan ligga inne. Men det viktigaste är att bebis mår bra...
  • Mäggie05

Hej!Jag har BF 15 dec och är oxå jätte orolig över att bäbis skall komma på julafton!Är mitt andra barn!Såklart är de viktigaste att bäbis e frisk men för hela familjens skull och bäbis så hoppas ja innerligt att hon inte kommer ut på julafton!

• Miaairam

BF +4 idag och inskriven på prenatal i väntan på igångsättning. Blir bebis innan veckans slut om allt går bra. Skönt att äntligen vara på gång, även om det förstås är mycket nerver nu...

• Anonym föräldraledig

BF imorgon, så då passar storasyster på att dra igång en magsjuka. Jag har nu börjat hoppas på att gå över tiden istället. :)

• Y o L o

Har hört att magsjuka kan starta förlossningen. Låter ju inte kul om det skulle vara så, hoppas du klarar dig. Jag blev nerspydd tre gånger av dottern för två veckor sen men blev inte smittad så det finns hopp :)

Anonym föräldraledig skrev 2016-12-07 11:15:17 följande:

BF imorgon, så då passar storasyster på att dra igång en magsjuka. Jag har nu börjat hoppas på att gå över tiden istället. :)

• Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2016-12-07 11:38:54 följande:

Har hört att magsjuka kan starta förlossningen. Låter ju inte kul om det skulle vara så, hoppas du klarar dig. Jag blev nerspydd tre gånger av dottern för två veckor sen men blev inte smittad så det finns hopp :)

Vi hade magsjuka för en månad sedan ungefär, klarade mig den gången, så hoppas på samma tur. Känns som att jag inte vill sätta igång förlossningen med magsjuka, kräkas mellan krystvärkarna slipper jag gärna. :):):)
  • Tess1990
    TjockisAnna skrev 2016-12-06 17:56:50 följande:

Tess1990! Jag förstår dig precis (mitt första inlägg här då jag inte hittat den här tråden förut, väntar mitt första barn iallafall). men BF + 2 så går i samma tröttsamma väntan som dig och försöker bara intala mig att bebisen ändå inom kort kommer vara ute. Även om det känns som att det kan dröja evigheter... Pepp till dig så får vi hoppas att bebisarna snart kommer vara PÅ magarna istället för i dem... ;) 

Är mitt andra barn, och han kom BF+2 men de trappades upp från 39+3 liksom så då hände ju liksom något!

Nu händer ingenting, om jag bara sitter stilla eller ligger still så "glömmer" jag bort att jag är gravid till och med! Får ont i blygdbenet när jag rör mig och märker magen då men så menlöst just nu liksom, inget händer och folk ringer varje dag till sambon och frågar hur de går :/

Och för varje dag minskar chansen för att vi kan fira jul hos svärfar, jag vill INTE åka dit om jag fortfarande måste ha gigantiska blöjan och blodbad liksom :( storbinda och något mindre är väl okej men inte när de är som värst, vilket är 2 veckor efter iaf om de blir som förra gången

Allt var bra på mvc kontrollen idag, hen sparkade på dopplern ^^ måndag ska jag boka tid för ultraljud samma dag då om de inte kommit igång, om de är bra blir de igångsättning senast den 17e :/
  • Y o L o

Jag har glömt bort hur länge man blödde sådär jobbigt mycket? Tycker att de kunde suga upp allting när de gör KS :)

• Miaairam
    Miaairam skrev 2016-12-07 10:11:12 följande:

BF +4 idag och inskriven på prenatal i väntan på igångsättning. Blir bebis innan veckans slut om allt går bra. Skönt att äntligen vara på gång, även om det förstås är mycket nerver nu...

Nähäpp, hemskickad igen. Trots löfte att bli igångsatt idag och plan om att ej behöva gå över BF, blev jag hemskickad igen trots BF+4. Plötsligt hade de i me plats till mig längre, efter fyra timmar. Så trött på att det är olika besked hela tiden. Ger snart upp!
  • Cossi

När jag gick på toa inatt märkte jag att trosorna var genomvåta, förvirrad och tänkte att jag kissat på mig, gick sen och kissade (!) och bytte trosor. På morgonen var de våta igen...då kom även rosafärgad vätska. Haft ordentligt med mensvärk hela natten. Fick komma till fl på kontroll, då inget mer vatten men rosa flytning. Ctg var bra, bebisen sparkar, bm trodde det var förvattnet som gått. Vatten mellan de två hinnorna till fostersäcken, men inte det "riktiga" vattnet så där är stängt in till bebisen. Jag visste inte ens om att det fanns något sådant!

Så nu är jag hemma igen och väntar på värkar eller något ... hoppas att det var ett tecken att det är på G! Bebisen hade fixerat sig, kände hur den skruvade ner sig igår, kanske tog den hål på ena säcken då

Svar på tråden BF December 2016