• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anonym föräldraledig

Två dagar kvar. Är inte direkt förberedd. Inte packat väskan, varken min eller storasysters. Har lyckats tvätta upp några uppsättningar kläder, monterat babyskyddet och höjt botten i spjälsängen, även om den varken är bäddad eller står på rätt plats. Men det hinns
    väl med. Ska på spec. mödravården på fredag och kolla storleken på bebis, samt prata om eventuell igångsättning. Skulle inte vara helt fel just nu känns det som. Är bra less nu. :):)

• Cossi

Bf idag! Mycket förvärkar som biter till på nätterna och ilningar nedåt, men inte mer än så... Har gått över en vecka med mina andra tre då får väl vara inställd på det!

Väskan är packad, i princip samma saker som Ledilnaan och amningsbh och mjuka amningsskydd (aj, det gör ont med amningen i början!). Och en bok att läsa om jag blir kvar på bb.

Här är det också hårda sparkar och tryck med rumpan, får hålla emot med handen så hen inte krossar revbenen

• Tess1990

BF+4 här nu :(

Så jävla ont i blygdbenet så jag knappt kan gå, halsbränna som fan och då och då ilande smärta i ryggen, verkar dock inte göra någon nytta eller bli regelbundet

Annars händer ingenting! Järnvärdet har gått upp till 118 så de är okej, blodtrycket är lågt, ingen protein i urinen, hen sparkar och rör sig bra

Känns som att jag kommer vara gravid för evigt! Och jag var så beredd och inställd på att hen skulle komma eller vara tvungen att komma tidigare och nu är allt bra och jag mår för bra för att få någon "knuff", så nu verkar de som att dom kommer låta mig gå över 2 veckor innan något beslut om igångsättning :/

Mvc imorrn och sen TUL på fredag eller måndag

Känner mig bara helt deppig nu också, kan inte göra de jag vill, orolig för lite ekonomiska saker och hatar att vänta.. och ingen rolig sak man väntar på heller! Eller ja, värt de efter såklart men ser inte framemot smärtan och blodet..

• Y o L o

Åhhh en stor styrkekram till dig, minns exakt känslan att man nog skulle vara gravid för evigt. Bara att få o vänta, så segt.

Tess1990 skrev 2016-12-06 15:41:11 följande:

BF+4 här nu :(

Så jävla ont i blygdbenet så jag knappt kan gå, halsbränna som fan och då och då ilande smärta i ryggen, verkar dock inte göra någon nytta eller bli regelbundet

Annars händer ingenting! Järnvärdet har gått upp till 118 så de är okej, blodtrycket är lågt, ingen protein i urinen, hen sparkar och rör sig bra

Känns som att jag kommer vara gravid för evigt! Och jag var så beredd och inställd på att hen skulle komma eller vara tvungen att komma tidigare och nu är allt bra och jag mår för bra för att få någon "knuff", så nu verkar de som att dom kommer låta mig gå över 2 veckor innan något beslut om igångsättning :/

Mvc imorrn och sen TUL på fredag eller måndag

Känner mig bara helt deppig nu också, kan inte göra de jag vill, orolig för lite ekonomiska saker och hatar att vänta.. och ingen rolig sak man väntar på heller! Eller ja, värt de efter såklart men ser inte framemot smärtan och blodet..

• TjockisAnna

Tess1990! Jag förstår dig precis (mitt första inlägg här då jag inte hittat den här tråden förut, väntar mitt första barn iallafall). men BF + 2 så går i samma tröttsamma väntan som dig och försöker bara intala mig att bebisen ändå inom kort kommer vara ute. Även om det känns som att det kan dröja evigheter... Pepp till dig så får vi hoppas att bebisarna snart kommer vara PÅ magarna istället för i dem... ;) 

• mamma8701
    Beräknad 19/12, barn nr 3. Mått oförskämt bra under hela grav, nu såå trött. Packat väskan, 3 ombyten till bebis, 2 pyjamas till bebis samt mössa, vantar och overall. 2 ombyten till mig, 2 par trosor, hårborste, tandborste och deo. Har beställt amningsbh, hittade inte mina gamla. Inställd på 2017 bebis. Inga förvärkar, inget tryck nedåt. Gick över 4 dagar med min andra och tyckte de var fruktansvärt, så bättre att ställa in sig på att gå över :).
    Sängen är klar, kläderna tvättade, vagnen är klar. Annars har vi inte förberett så mycket mer. Men läängtar!! Sparkar för fullt just nu.
  • Madeloo

Är det ingen som är " orolig" att föda på tex julafton eller nyår? Har BF på torsdag men just nu känns det väldigt långt bort, kanske blir en julbebis

• Marialia

Jag är beräknad 21/12 och har varit orolig att det ska bli ett julaftonsbarn. Var dock på specialmödravården idag pga högt blodtryck och det beräknades att bebis redan nu väger 3700 g så jag kommer bli igångsatt senast bf.

• Ledilnaan
    Madeloo skrev 2016-12-06 19:46:44 följande:

Är det ingen som är " orolig" att föda på tex julafton eller nyår? Har BF på torsdag men just nu känns det väldigt långt bort, kanske blir en julbebis

Jag har bf den 22 dec, så lite orolig är jag allt att det ska bli en julbebis, men jag hoppas verkligen inte det. Både för min och bebisens skull.
  • Y o L o

Jag har ju planerat snitt så jag vet ju när det blir (senast, kan ju bli tidigare).

Min man sa igår "tänk att vår dotter alltid kommer fylla år 4 dagar före julafton. Vi måste ha kalas då".

Ehhh det har jag inte ens tänkt på. Att man dels kommer behöva köpa presenter och sen julklappar några dagar senare. Men men, man kan ju inte planera allt här i livet :)

Svar på tråden BF December 2016