• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mocha8676

16 dagar kvar till bf (julafton). På ett sätt känns det som om förlossningen kan starta när som helst. Samtidigt skulle jag utan problem orka va gravid i minst en månad till! Hoppas på att han föds ca 20/12. Så man kan fira jul med familjen och lilla dottern. (Fyller även 30 år på julafton). Skulle faktiskt inte bli så besviken ifall han stannar till 1-2 jan. Men jag längtar så, så hoppas på 20/12.

Sedan är mannen ledig fre-tis för renovering, så innan dess får han inte komma :kr

• Ledilnaan

Var till bm idag, v.37+6, magen växer som den ska och lillen ligger fortfarande rörlig men väldigt långt ner, bm tror inte att han kommer bli fixerad.
    Hon gjorde en undersökning som visade att jag endast har 2 cm av tappen kvar, som dessutom var väldigt mjuk och den var öppen 1 cm. Så den är mogen för förlossning, bara värkarna som saknas Hon kunde inte göra någon hinnsvepning då hon inte nådde ordentligt.
    Så i helgen ska jag se om jag och mannen kan mysa till det :-P Så håller vi tummarna att lillen vill komma snart.

• Y o L o

Var också hos bm idag. Allt var bra, hon ligger med huvudet halvvägs ner i bäckenet sa hon.

Jag har så jäkla ont, skjuter som blixtar från underlivet och upp i nedre delen av magen. Obehagligt att gå och att gå på toa.

• Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-12-08 20:05:17 följande:

Var också hos bm idag. Allt var bra, hon ligger med huvudet halvvägs ner i bäckenet sa hon.

Jag har så jäkla ont, skjuter som blixtar från underlivet och upp i nedre delen av magen. Obehagligt att gå och att gå på toa.

Jag har samma till och från, riktigt obehagligt. Det värsta är när det kommer när man är ute och handlar eller något, där man inte kan grimasera eller sätta sig ner...
  • Y o L o

Bara önskar att det kunde betyda att det är nära.

Ledilnaan skrev 2016-12-08 21:35:49 följande:

Jag har samma till och från, riktigt obehagligt. Det värsta är när det kommer när man är ute och handlar eller något, där man inte kan grimasera eller sätta sig ner...

• Y o L o

Bara önskar att det kunde betyda att det är nära.

Ledilnaan skrev 2016-12-08 21:35:49 följande:

• Felle91

Hej! Väntar mitt första barn och har bf den 19 december. Ser fram emot att följa er allihopa ????

Känner endast en svag molande värk än så länge men vill bara att det ska dra igång ordentligt nu. Helst igår???? hur startade det för er och hur vet man att NU är det dax? Värkarna kan ju inte dra igång rejält direkt tänker jag...

• Madeloo
    Felle91 skrev 2016-12-08 22:00:45 följande:

Hej! Väntar mitt första barn och har bf den 19 december. Ser fram emot att följa er allihopa ????

Känner endast en svag molande värk än så länge men vill bara att det ska dra igång ordentligt nu. Helst igår???? hur startade det för er och hur vet man att NU är det dax? Värkarna kan ju inte dra igång rejält direkt tänker jag...

Du bara vet när det drar igång, det börjar lite lätt sen inom kort så stegrar det...

Väntar andra barnet, BF idag men även om jag vet att när det väl drar igång så vet man så känner jag också efter hela tiden så fort man får de där molande värkarna så hoppas man...
  • Tess1990

Vaknade av värkar vid kl.3.30, först några få bara, tagit alvedon och varm dusch och dom försvinner inte!

Däremot är dom korta och för täta :/ vet inte vad de betyder, gör ondare och ondare iaf

Ska strax ringa in till förlossningen och be om kontroll

• Lillalitenjag

Hej alla!

Bf den 15/12 med andra barnet här, väntar en pojke denna gång och han får gärna komma nu, har inte speciellt mycket känningar... jobbar sista dagen idag innan jag går på föräldraledigheten så det ska bli skönt iaf :)

Tess1990; spännande! Hoppas du snart har din bebis!

Svar på tråden BF December 2016